FZT TWITTER

DENGARLAH RADIO PAS

tetamu

Total Pageviews

FZT

Foto Saya
Bicara tentang apa saja menyanggah fitnah

Search This Blog

Memuatkan ...

pkr mengesahkan wajahnya yang sebenar

Written By FZT on 23 Julai, 2014 | 1:21 PTG

nuar berahim sebagai ketua umum pkr mengumumkan azizah presiden pkr sebagai mb selangor yang baru. mana mana pencacai nuar berahim bersorak gembira dengan pengumuman ini. gerakan selama ini akhirnya berjaya jugak menyingkirkan kolid berahim dari takhta mb selangor. nuar berahim sepatutnya tidak mengumumkan lagi berita ini sebelum mengadakan mesyuarat dengan wakil dalam pakatan rakyat. komen komen bodoh dari penyokong nuar berahim berlegar hebat disekitar blog. mana mana penyanjung nuar berahim akan berkata ia satu tindakan yang hebat dan mendahului zaman. menyingkirkan menteri besar bukan kerana dia tidak amanah menjalankan tanggungjawabnya tapi disingkir kerana tidak memenuhi hasrat sebilangan manusia yang sentiasa tidak puashati.

kepincangan kolid berahim cuba digunakan sepenuhnya. watak bodoh dimainkan dengan baik oleh nuar berahim. warisan darah umno masih kuat dalam jiwa nuar berahim. mana mana yang tidak mengikut kata ahli politik yang dajal akan diremovekan bersama kajang move.apakah acuan yang akan dibentuk oleh wan azizah diselangor selepas kejayaan kolid berahim yang menonjolkan diri sebagai mb yang seribu lebih baik dari bekas bekas mb umno selangor. apakah agenda yang banyak tertangguh dibawah pemerintahan kolid berahim. bagaimana mb baru pkr akan menyelesaikan agenda yang tertangguh. apakah agenda yang tertangguh yang mana tak sempat kolid berahim menghabiskan penggal ini? apakah presiden pkr dapat menyelesaikan semua agenda tertangguh dan kalau ia mampu menyelesaikan semua agenda tertangguh pasti pkr akan menang seluruh malaysia selepas ini. kajang move atau pkr akan diremovekan seluruhnya.

mungkin mb selangor yang baru dikuat dengan kuasa ampu dan bodek dari seluruh pkr akan menjadi kan mb selangor baru lebih kuat dan superpowerfull. mungkin pengetua sekolah kajangmove akan lebih dominan dalam menentukan urus tadbir selangor selepas ini. selangor dibawah presiden pkr akan lebih hebat dan akan mampu menawan putrajaya tanpa perlu berfikir apa apa lagi selepas ini. tunggu aje penggal ini habis malaysia pasti akan jatuh ke tangan pembangkang. tok jib buang mat said dengan penuh gaya bodoh diikuti dengan baik oleh kawannya nuar berahim menyingkirkan kolid berahim. mat said memang patut disingkir sebab terlalu bangang boros berbelanja harta rakyat tapi kolid berahim disingkir kerana agenda pkr tertangguh bukannya agenda rakyat tertangguh. itulah hebatnya nuar berahim.
1:21 PTG | 2 comments | Read More

bangangnya PKR

Written By FZT on 22 Julai, 2014 | 10:02 PTG

bangangnya keputusan pkr meletakkan presiden pkr menjadi mb diselangor, aku ingat umno je bangang mengantikan mat said rupanya pkr sama je dengan umno. betullah pkr ni masih mempunyai darah umno yang sukar diganti walaupun dengan darah bombay. langkah kajang ciptaan rafizi akhir terlaksana dengan jayanya dengan meremovekan kolid berahim dari jawatan mb. betapa dalam keadaan suasana yang tidak berapa elok dengan segala kemungkinan yang ada apakah nuar berahim sudah tidak sabar sabar lagi untuk menjadikan kroni keluarga mewarisi segalanya.

apakah nuar berahim tetap seperti nuar berahim seperti dulu. nuar berahim yang berdarah umno. apakah itu yang masih menjadi anutan dan pegangan nuar berahim. langkah kajang yang songsang sepatutnya sudah diundurkan menjadi langkah kiri akhirnya dilaksanakan jugak. tindakan nuar berahim dan kuncu kuncu bangangnya mesti akan menyusahkan semua pihak. mungkin pihak yang setuju akan bersorak sorai dengan kemenangan ini. kemenangan menjatuhkan kolid berahim dari puncak kuasa mb. kolid berahim bukan manusia yang tidak amanah tapi ditolak kerana tidak dapat bersama dengan kehendak politik pkr. mungkin selepas ini pembahagian ghanimah akan berjalan dengan lancar tanpa ada lagi manusia yang amanah membahagikan harta harta rakyat.

azizah menjadi presiden dan berhak untuk menjadi  mb atau menjadi pm sekalipun. mana mana parti yang memperolehi undi terbanyak akan melantik presiden party menjadi mb atau menjadi pm. tapi langkah pkr dilihat banyak sonsang dari menjadi langkah betul. kajang move yang sudah basi cuba dimainkan balik. disebalik kajang move adalah satu petaka kepada pembangkang. muslihat nuar berahim sudah dapat dibaca dan airmata rafizi belum tentu dapat menjernihkan apa yang akan berlaku selepas hari raya. wajah wajah huduh pkr akan terus diingati sebagaimana umno mengremovekan mat said dari takhta kerajaan terengganu.
10:02 PTG | 1 comments | Read More

MALANG MALAYSIA BERTIMPA TIMPA

Written By FZT on 21 Julai, 2014 | 8:04 PTG

malang yang menimpa negara malaysia kali kedua dalam masa tak sampai 6 bulan. apakah bala yang menimpa negara yang dicintai ini. kehilangan MH370 terus menjadi igauan dan mimpi ngeri kepada negara. Syarikat penerbangan Malaysia MAS kehilangan penumpang dan nama baik walaupun tidak disedari. walaupun apa yang diperkatakan kredibiliti mas sudah tercemar. ini perlu diakui oleh pihak mas dan seluruh negara terpaksa bersama sama menaikkan kembali syarikat negara ini. banyak harta rakyat dihabiskan untuk menyelamatkan mas. dan apabila tragedi kedua berlaku semakin malang syarikat penerbangan malaysia. usaha usaha bukan hanya tertumpu mencari dan mendapatkan mayat bahkan lebih dari itu.

pemimpin malaysia jangan lagi buat kenyataan berdolak dalik dan lari dari memberikan kenyataan dan gambaran awal dan diselaraskan secara baik bukannya sekejap begini sekejap begitu. tidak ada kenyataan khusus dan sahih dan bersama dalam memberikan kenyataan kepada seluruh dunia bukannya perwakilan umno yang datang untuk bersuka ria bila datangnya mesyuarat agung umno dipwtc. rakyat dunia cerdik dan mampu menilai apa sebenarnya bila pemimpin malaysia bercakap dan melatah. bukan negara saja akan malu bahkan rakyat malaysia diluar negara juga di malukan.

PENGALAMAN mengendalikan kes mh370 yang hilang secara misteri dan pengumuman tergesa gesa perdana menteri terus menjadi bualan umum seluruh dunia. sikap gopoh pemimpin yang suka memberikan kenyataan tanpa berfikir panjang menyusahkan semua pihak yang terbabit. jangan ada lagi bomoh bengong yang melakukan ritual di depan public. bomoh yang menjadi sendaan seluruh dunia. apakah malaysia masih mampu menahan semua ejekan dan cemuhan akibat kebodohan ini. apakah rakyat malaysia sebegitu bodoh dan bangang melakukan aksi aksi yang tidak masuk akal. cukuplah malaysia dimalukan dengan tragedi mh370 jangan ditambahkan lagi dengan mh17. malaysia perlu berdepan dengan segala permasalahan dalam tragedi ini. malaysia perlu tegas dan berani bukannya seperti biasa. seperti JKKK yang tidak berakal seperti biasa. lupakan dulu politik dalam negara. pulihkan imej malaysia.itu yg utama.
8:04 PTG | 0 comments | Read More

MH 17 rusia berjaya dikambing hitamkan.

Mh17 ditembak jatuh, semua anak kapal dan penumpang mati. media barat yang dikuasai oleh zionis yahudi yang mana menyebarkan berita berita palsu untuk tatapan seluruh dunia. kali ini rusia berjaya dijadikan kambing hitam yang mana ia akan mengotorkan imej rusia ke seluruh dunia. negara peranchis sudah memberikan amaran kepada rusia dengan sikap berdiam diri rusia. jika kita tengok ke dalam negara kita sendiri apakah pihak pembangkang diberi ruang seluas luasnya untuk menyebarkan fahaman pembangkang, jika ianya berlaku dimalaysia apakah diseluruh dunia akan berlaku adil kepada rusia bekas negara komunis yang mana mempunyai musuh tersendiri.

sikap menunding jari pihak negara barat kepada rusia nampaknya sudah dimulakan. rusia berjaya diletakkan dikandang orang salah. walaupun penyiasatan belum dilakukan tapi khabar khabar angin terus bertiup kencang tanpa berhenti. rusia tidak ada media yang hebat untuk menjawab segala tohmahan dan fitnah dari negara negara barat. amerikana negara uncle sam yang menyokong keganasan laknatullah zionis masih dianggap masih hebat dan tidak bersalah walaupun saban masa mencampuri urusan negara lain. balkan bergolak adalah tindakan anjing amerika syarikat. negara arab terus bergolak kerana kehebatan uncle sam yang berjaya mengadu domba pemimpin yang buncit kerana kekayaan. darah umat islam terus mengalir tapi amerikana terus dianggap hero.

dengan bantuan penyiasat penyiasat yang pro barat pasti siasatan akan bertambah mudah untuk menunding kepada rusia. apakah kerana kesalahan rusia menuduh amerikana dalam kehilangan mh370 dan ini adalah satu amaran kepada rusia yang mana jangan cuba mengaitkan amarikana dalam kehilangan mh370 itu. sebagai amaran kepada rusia mh17 ditembak jatuh dengan menggunakan peluru berpandu rusia. dalam keadan serba canggih misile rusia boleh digunakan oleh sesiapa saja dan selepas digunakan ia akan digunakan untuk mengikat tangan membutakan mata rusia dalam usaha usaha menjawab segala fitnah dan tomahan.

malaysia negara berkecuali dan tidak mempunyai kelengkapan secukupnya untuk melakukan penyiasatan sepenuhnya apakah mampu menyiasat bersendirian tanpa bantuan dari negara negara barat. dalam kes mh370 autralia membodohkan malaysia kali ini apakah uzbeskitan pula akan menjadi tok dalangnya. malaysia tersepit di tengah tengah. apakah laluan panas ini digunakan MAS dituduh untuk menggunakan laluan yang diberikan amaran. singapura pun menggunakan laluan yang sama mengapa tidak ditimbulkan oleh pengkritik dalam negara sendiri. apakah kita sangat bangang dalam mempertahankan negara kita sendiri. menuduh MAS menggunakan laluan yang berisiko tinggi? jawapan ada dalam otak bangang bangsa malaysia.
1:59 PG | 0 comments | Read More

APA SEBENAR TERJADI KEPADA MH17

Written By FZT on 19 Julai, 2014 | 12:31 PTG



seluruh dunia kononnya terkejut dengan kejadian tembak kapalterbang malaysia. pembunuhan beramai ramai manusia yang tidak terlibat dalam masalah mereka. apakah tembakan ini sekadar ujian untuk dijadikan betapa bagusnya misil ini untuk dijual dalam pasaran terbuka. keuntungan berniaga misil lebih di utamakan selain nyawa manusia menjadi taruhan. tembakan dari bumi ke udara atau dari udara ke udara menjadi satu persaingan dalam bidang persenjataan. ujian dilakukan secara terbuka. untuk mengelakkan kecaman antarabangsa selain tidak menjadi kudis gatal kepada penembaknya ia juga satu pelaburan baik untuk masa depan setelah terbukti kehebatannya.

Russian air defense missile system Buk M2 seen at a military show at the international forum "Technologies in machine building 2010" in Zhukovsky outside Moscow, Wednesday, June 30, 2010. (AP Photo/Mikhail Metzel)

dengan kemajuan sains dan teknology yang begitu canggih kesilapan mencari sasaran adalah satu kesilapan yang bodoh dan bangang. kesilapan yang disengajakan dan berlindung disebalik arahan larangan terbang oleh kumpulan pemisah atau ada pihak lain yang sedang mencuba kecanggihan peluru berpandu yang mereka cipta. ujian dilakukan secara terbuka dan boleh berlindung disebalik tembakan dihalakan untuk benda lain. apakah teknology tidak boleh mengenal kapalterbang mana yang hendak ditembak. satelit boleh mengesan haba manusia yang berada dalam kapalterbang berapa ramai dan yang nak ditembak berapa ekor yang ada dalamnya jika ianya membawa putin didalamnya. satu alasan bangang dari manusia bangang. apakah putin akan lalu kawasan yang membawa malapetaka kepada mereka??? gila benarlah putin kalau lalu kawasan tu.

zone larangan terbang yang dikatakan ramai pakar malaysia memilih kebodohan memilih untuk lalu kawasan yang bertelingkah. bodoh benar ke rakyat malaysia dalam bidang kapalterbang. MAS telah wujud berapa puluh tahun apakah tiada langsung kecerdikan untuk menentukan laluan yang bermasalah dan memberikan kemalangan. laluan yang mereka pilih sudah diberikan lampu hijau. MAS bukan pesawat tempur tapi satu kapalterbang komersil yang sentiasa menggunakan laluan yang sudah disediakan. bukan saja saja nak lalu kawasan yang sedang dalam kawasan konfliks.

12:31 PTG | 0 comments | Read More

malapetaka untuk MALAYIA lagi

Written By FZT on 18 Julai, 2014 | 2:45 PTG

apa punya malang nasib negara malaysia, 2 kapalterbang dilanda musibah. belum selesai kehilangan mh370  datang lagi musibah kepada negara. beratus juta sudah hanyut hilang. hasil negara makin menyusut. apakah malaysia menuju kebangkrapan lebih laju daripada yang diramalkan. tragedi ini merupakan bala kepada kerajaan malaysia dan yang pasti pemimpin umno akan menafikan dengan tegas. pertukaran menteri saiz xxl malaysia tidak membawa malaysia kemana mana pun selain membawa malaysia terus dirundung malang.

pesawat MAS malaysia MH17 ditembak jatuh dan pihak yang bersengketa mula menyalah antara satu sama lain. siap buat rakaman apakah benar rakaman ini berlaku atau hanya satu rakaman tipu oleh pihak yang mana mahu mengalih pandangan rakyat islam kepada gaza atau palastin. yahudi mampu mengawal semua berita untuk diberikan kepada seluruh dunia. apakah yang sebenar terjadi. yang pasti ia mengorbankan kesemua penumpang dan anak kapal dan meleburkan sebuah lagi kapalterbang milik rakyat malaysia. bagi mereka ia satu keuntungan sebab boleh dijual lagi kapalterbang baru. satu lagi keuntungan akan dijana oleh kapitalis seluruh dunia.

apa lagi yang malaysia akan hadapi dengan keadaan sekarang. MAS sudah rugi beratus juta apakah akan ada pakej menyelamat datang dari dalam atau luar negara. apakah mas boleh digadaikan. bagi mereka nyawa manusia begitu murah dan tak payah fikir sangat kecuali keuntungan dari kejatuhan pesawat mas ini untuk kali keduanya dalam masa setahun. ketidak upayaan pemimpin malaysia akan dijadikan mainan kuasa besar. setelah beli panda apakah malaysia akan beli pula untuk memastikan kuasa besar dunia terus diam dari memusuhi mAlaysia. tanda tanya akan terus berlaku. dengan keupayaan pemimpin malaysia yang boros berbelanja tak mustahil ia akan membeli seekor naga berapi pula.
2:45 PTG | 2 comments | Read More

Berjihadlah - PRESIDEN PAS

Written By FZT on 15 Julai, 2014 | 11:23 PG

PERKATAAN JIHAD, menjadi sebutan di kalangan umum umat Islam sejak zaman berzaman, walau pun ramai yang  tidak memahaminya secara hukum feqah. Kini menjadi lumrah disebarkan oleh media dan menjadi sebutan juga di kalangan bukan Islam, lebih menjadi sasaran media apabila ada kalangan yang mengisytiharkan jihad berperang menentang kerajaan yang ditolak dan mengajak seluruh dunia menyertainya.

Jihad adalah sebahagian daripada ajaran Islam yang wajib diimani dan dihayati oleh penganut Islam dan sepatutnya difahami dengan betul oleh semua pihak mengikut tasawwurnya, supaya tidak mencalarkan ajaran Islam yang menjadi rahmat kepada seluruh alam.

Perlu diketahui bahawa setiap ajaran Islam itu ada feqahnya, bukan hanya perkara ibadat sahaja seperti solat, puasa, haji dan zakat. Maka jihad pun ada hukum feqahnya yang tersendiri.

Feqah bererti kefahaman yang betul, bermaksud diketahui secara ilmu yang sahih dan dilaksanakan dengan istiqamah dan faham terhadap setiap ajaran itu secara menyeluruh dan mendalam. Ianya meliputi cara amalan, syarat, rukun, adab, masa  dan matlamatnya yang dinyatakan oleh sumber utama ajaran islam, iaitu al-Quran, serta dihuraikan pelaksanaannya yang betul oleh Rasulullah S.A.W. dan para ulama yang mendalaminya  di sepanjang zaman dengan cara ilmu yang betul melalui bahasa al-Quran, di mana ada perkataannya yang tidak boleh diterjemah dalam bahasa lain dengan satu perkataan sahaja.

Seperti juga urusan ajaran Islam yang lain, hukum jihad itu ada di dalamnya perkara-perkara dasar yang tetap dan teguh, ada pula yang berkait dengan perkembangan kehidupan masyarakat yang berbeza dan berubah yang  semuanya berada dalam ilmu Allah dan kebijaksanaanya yang penuh rahmat dan adil.

Perkataan Jihad daripada  bahasa Arab, perkataan asalnya,  “al-Juhdu” dan “al-Jahdu”, masdar atau nama terbitan daripada perkataan “Jahada”. Al-Jahdu berarti masyaqqah, yakni kesukaran atau payah. Al-Juhdu pula bererti “Thoqah”, yakni tenaga dan kemampuan kekuatan roh dan jasad, harta dan lain-lain daripada segala nikmat yang ada pada diri. Maka ditambah pula dengan makna yang lebih kuat, dipanjangkan huruf jim, menjadi “jaahada” dan melahirkan nama terbitan “jihad” atau “mujahadah”, bermaksud menggemblengkan segala kemampuan daripada nikmat tenaga, diri dan harta dan lain-lain, serta menghadapi segala cabaran, kesulitan, kepayahan dan segala penderitaan dengan sepenuh kesungguhan.

Adapun Jihad mengikut istilah syarak (ajaran Islam) ialah melakukan amalan tersebut di atas bagi menegakkan ajaran Islam yang membawa rahmat dan adil terhadap semua, kerana Allah dengan iman dan ikhlas, sama ada dalam diri, keluarga, masyarakat dan negara. Jihad ini dilaksanakan sehingga membuktikan Islam sebenarnya adalah al-Din yang terbaik daripada segala ajaran yang lain, sama ada agama atau segala ideologi, teori dan sebagainya. Temanya ialah firman Allah:
  • “Dialah (Allah) Tuhan yang telah mengutuskan Rasulnya (Muhammad S.A.W), dengan petunjuk dan Din (agama dan cara hidup) yang sebenarnya , supaya menzahirkannya (dengan kemenangan) mengatasi segala ajaran yang lain walau pun dibenci oleh orang-orang musyrikin)”  (Surah Al Sof: 9-10)
Seterusnya dihuraikan oleh ayat-ayat al-Quran dalam surah yang banyak, melalui hukum syariat dan kisah para rasul dan umat terdahulu, serta pelaksanaan oleh Rasulullah S.A.W. yang mendapat bimbingan wahyu dan tarbiyah secara langsung daripada Allah, untuk menjadi ikutan seluruh umat sehingga hari kiamat.

Al-Quran dan hadis menghuraikan segala pendekatan amalan jihad, merangkumi damai dan berperang. Maka jihad itu tidak hanya berperang semata-mata, seperti mana tafsiran para orientalis musuh Islam dan mereka yang diheret oleh tafsiran yang salah ini, sehingga menjadikan perkataan jihad tidak lengkap kalau diterjemahkan dengan peperangan apatah lagi tersasar jauh kalau diterjemahkan dengan perkataan “Holy War”. Peperangan hanya salah satu daripada lapangan jihad dan perdamaian pula menjadi lapangannya yang lebih luas.

Allah menyebut kisah semua para Rasul a.s. yang memulakan pendekatan jihad secara aman dan damai terlebih dahulu, menyampaikan mesej dengan hujah yang sepatutnya diterima oleh akal yang baik, walaupun memakan masa yang panjang, untuk memberi hujah dan tempoh yang seluas-luasnya supaya menusia menerima Islam.

Para rasul dan pengikutnya yang beriman diperintah bersabar yang menjadi rukun jihad. Hukuman secara keras, sama ada peperangan atau bencana secara langsung daripada Allah, dilakukan setelah batas kesabaran sampai kemuncaknya dan dirasakan segala kezaliman dan penipuan ajaran yang sesat oleh akal yang sempurna terus berlaku. Semua kisah tersebut bukan sekadar cerita, bahkan wajib menjadi petunjuk kepada Rasulullah S.A.W. dan umatnya sehingga hari kiamat.

Rasulullah S.A.W. menunjukkan pendekatan secara amali (praktikal). Baginda berusaha supaya manusia menerima Islam seramai mungkin tanpa paksaan, kerana paksaan itu tidak membawa Islam yang sebenarnya beriman, budiman dan beramal soleh. Atau memberi peluang bebas beragama dan boleh ditunjukkan apa dia Islam tanpa gangguan. Maka tentangan secara jihad juga dilakukan terhadap gangguan berdakwah mengikut kadarnya, walau pun berperang, tetapi wajib dengan syarat dan adab mengikut batas hukum Islam bagi mencegah kezaliman.

Al-Quran dan hadis juga menunjukkan betapa bersabar dengan teguran berani dan membina, menghadapi kerajaan yang zalim ketika berada dalam satu masyarakat bersama, adalah jihad akbar dengan hadis yang sahih. Menunjukkan bahawa pendekatan jihad menghadapi kemungkaran dalaman masyarakat berbeza dengan menghadapi penceroboh yang menyerang.

Kita wajib mengambil iktibar secara perbandingan, mengapa pendekatan Rasulullah S.A.W. dan generasi awal umat Islam yang berdakwah berjaya  menarik sehingga satu bangsa dan kaum semuanya menganut Islam dalam masa yang cepat. Mengapa kita di zaman kini sangat payah untuk menarik seorang sahaja supaya masuk Islam. Mereka yang masuk Islam di masa damai di zaman awal pula lebih besar jumlahnya.

Perbandingan juga perlu difahami, mengapa berperang jihad Rasulullah S.A.W. dan generasi awal berjaya menjatuhkan kuasa besar dunia Parsi dan Rom, walau pun bala tentera Islam terlalu kecil jumlahnya dan musuh pula berlipat ganda jumlahnya dengan senjata yang berlipat ganda kecanggihannya. Tentera Islam disambut oleh penduduk menjadi penyelamat daripada kezaliman, bukannya sebagai penjajah. Selepasnya rakyat menerima agama Islam tanpa paksaan, sehingga masih ada penganut bukan Islam, gereja, biara dan kuil lama sehingga zaman kini di tengah masyarakat Islam.

Di zaman Khalifah Umar bin Al Khattab, apabila Maharaja Parsi (Kisra Yazdajur) yang berundur di perbatasan timur Parsi menulis surat kepada Maharaja China meminta bantuan bagi menyelamatkan takhtanya dan memberi amaran bahawa China juga berdepan dengan bahaya Islam. Maharaja China yang terlebih dahulu bertanyakan utusan Parsi: “Sifat dan cara orang Islam setelah menawan Parsi”. Apabila disebut segala-galanya, Maharaja China membalas bahawa kemaraan Islam dan penganutnya yang  begitu sifatnya tidak boleh dihalang kerana rakyat menerimanya, lalu China mengadakan hubungan damai dengan semua kerajaan Islam dalam sejarahnya.

Bandingkan mengapa amalan jihad secara damai dan perang di zaman awal menjadikan Islam digeruni kerana rahmat dan adilnya, bahkan kedatangan bala tentera bersenjata disambut rakyat menjadi penyelamat bukannya penjajah. Adapun jihad terkini yang diisytiharkan oleh kalangan yang betapa tinggi semangat jihadnya digambarkan dengan wajah yang buruk terhadap Islam oleh kawan dan lebih lagi lawan. Adakah kerana semangat tanpa feqah yang boleh ditembusi oleh bisikan syaitan yang merosakkan amal dan orang yang beramal. Kalau syaitan boleh masuk ke dalam hati dan saf mereka yang sedang solat berjamaah, maka syaitan lebih mudah masuk ke dalam saf mareka yang berjihad tanpa feqahnya.

Contoh yang nyata kepada wajah umat Islam terkini ialah apabila mereka melontar jumrah di musim haji. Umat Islam dahulu melontar mengikut sunnah dengan feqah hajinya, menggunakan batu sebesar hujung jari dengan semangat  melontar syaitan. Kini ada jamaah haji yang melontar kawan sendiri dengan batu besar dan kasut kerana hajinya tidak ada feqah. Maka kalau berjihad tanpa mendalami feqahnya menerima padah amaran Rasulullah S.A.W. yang membunuh dan dibunuh kedua-duanya masuk neraka, bukannya mati syahid.

Percayalah bahawa jihad tetap wajib sehingga hari kiamat, berilmu adalah wajib disertakan dengan feqahnya  bagi mensahihkan amal yang wajib. Benarlah bahawa syaitan lebih mudah menggoda seratus orang lebai yang jahil daripada seorang yang berilmu. Paling bodoh ialah orang merasakan dirinya sudah cukup berilmu segala-galanya. 

PRESIDEN PAS  
14 Julai 2014
11:23 PG | 0 comments | Read More

kerja kerja bangang PKR selangor

Written By FZT on 13 Julai, 2014 | 1:20 PTG

Pkr selangor sedang berusaha keras menyingkirkan kolid berahim. usaha usaha keras dilakukan sampaikan terlupa siapa yang patut ditentang terlebih dahulu. priority tidak lagi selain menjatuhkan kolid berahim. bodoh dan bangang pkr. ada negeri pakat pakat jagalah bukannya nak jual pulak. mana mana pihak yang nak jatuhkan kolid berfikir banyak kali dulu sebelum tergadai negeri kepada umno. nanti ada macai marah aku pulak dan kata aku tak tahu apa apa tentang negeri selangor. atas dasar menyelamatkan negeri selangor dan malaysia kolid hendak dijatuhkan.

sejauh mana pun kolid bertindak tidak lagi sampai pecah amanah dan habiskan duit rakyat sebagaimana mb mb umno yang ada. walaupun sehuduh mana imej politik kolid berahim ia masih elok dari umno yang siang malam tibai duit rakyat. apakah kita semua terlalu hebat dan hendak membuang semua benda yang tak mampu memuaskan semua hati hati manusia. apakah ikhlas sangat manusia yang bertindak hendak membuang kolid berahim. kolid berahim masih amanah dalam menjaga duit rakyat tidak digunakan sewenang wenangnya. apakah lagi yang dimahukan oleh makhluk makhluk ini.

mungkin selepas umno kembali ke selangor barulah mereka berpuashati untuk melaksanakan pembuangan kolid berahim dari puncak kerusi mb selangor. langkah kajang yang dijalankan sudah menemui titik dan lupakan semua perseketaan dan permusuhan. di gaza umat islam dibunuh tapi dimalaysia duk sibuk merebut jawatan mb. di syria manusia islam dibom dimalaysia sibuk dengan berbuka puasa dengan arak. diseluruh dunia mengatakan bahawa jihad perlu dipalastin tapi ada maloaan yang kata jihad tak ada dipalastin. ada juga yahudi malaysia yang bangun menyokong kenyataan bangang seperti ini. kalau bacul pengecut buatlah cara pengecut jangan ajak orang lain jadi bacul.
1:20 PTG | 0 comments | Read More

IDRIS SULAIMAN BENGONG

Written By FZT on 11 Julai, 2014 | 3:55 PTG

JANGAN KATA ADA JIHAD DI PALESTIN
TIADA JIHAD DIPALESTIN
YANG ADA HANYA WANG DI DALAM KOCEK
KENA KELUAR DARI BUMI PALASTIN JANGAN DUDUK SITU
IKUT KATA USTAZI MALAOAN IDRIS SULAIMAN NI

DUK JE MENGAJAR BENDA KARUT KONONONNYA ILMU SALAF
MALOAAN NI DAH LAMA BANGANG



TAK PAYAH JIHAD ANGKAT AJE TANGAN MACAM NI TANDA MENYERAH KALAH
MALOAAN NI ISLAM KE APA

BODOH SEMACAM JE
MALOAN INI BANYAK MELAHIRKAN MALOAN SEPERTI DIBAWAH

3:55 PTG | 4 comments | Read More

SATU LAGI MAMAT BODOH DAN BANGANG

Written By FZT on 05 Julai, 2014 | 3:44 PTG

BODOH BETUL LE MAMAT NI SEJAK DUA MENJAK NI

TAPI DAH LAMA MAMAT NI JADI BODOH

PENGERTIAN JIHAD SUDAH DI EKSPLOITASI OLEH MEDIA SYAITAN

SIAPA SAJA YANG NAK BERJIHAD AKAN DIBERI NAMA PENGGANAS MILLITAN DAN SEBAGAINYA

AKU INGAT BILA DAN JADI DR NI MAKIN CERDIK RUPANYA MAKIN BANGANG

BILA TAK BERSAMA PEMBANGAKANG MAKIN BODOH

BETULLAH KATA CIK DET YANG BODOH AKAN MASUK UMNO

DAN MAMAT NI ADALAH CONTOH UTAMA

KALAU DIRI SENDIRI TAKUT NAK TURUN KE JALAN JIHAD BERPERANG DUK DIAM DIAM DENGAN BINI SUDAHLAH... ADA DUA BINI SUSAH NAK MASUK MEDAN PERANG


3:44 PTG | 1 comments | Read More

bodohnya umno terengganu

Written By FZT on 04 Julai, 2014 | 5:23 PTG

akku selalu berharap perlantikkan mb baru ganu yang baru menggantikan mb ganu yang baru mesti bertambah cerdik atau lebih memahami masalah rakyat terengganu tapi makin teruk, dari wan tar kepadA RAZIF YANG BARU MAKIN TERUK KEBODOHAN DAN KEBANGANGAN DISAMBUT GEMBIRA OLEH MALOAN MALOAN BANGANG.

 MB BARU GANU PUN BENGONG 

MANTAN MB GANU SAH DAH BANGANG BENGONG BODOH

SELEPAS SEKOR SEKOR MB GANU BODOH DINAIKKAN OLEH NAJIB PANDA. BUKAN PANDAI. CUKAI PINTU PERATUS TAK NAIK TAPI PENILAIAN DIA AJE NAIK. MAT KERAK GEMBIRA SANGAT DENGAN KENYATAAN BODOH MENTERI BESAR BARU TERENGGANU. 
5:23 PTG | 0 comments | Read More

3 IDIOT OF UMNO ...

Written By FZT on 03 Julai, 2014 | 4:30 PTG

MEMANG LEMBU KETIGA TIGA EKOR MANGKUK AYUN NI

NILAH CONTOH PENYOKONG KERAJAAN BAHALOL MELANTUN LANTUN

YANG SEKOR DUK MINTAK SURAT.. SURAT APA DIA MINTAK

SURAT PAJAK GADAI GAMAKNYA

YANG LAWAK.. NAK MASUK PASARAYA PUN KENA MINTAK SURAT KE

MANGKUK BANGANG JAWAB MESTILAH

WAKKAKKAKAKKAAKA

4:30 PTG | 0 comments | Read More

PAPAGOMO DAH PAPA KEDANA

Written By FZT on 20 Jun, 2014 | 5:07 PTG

MALOAN UMNO AKHIRNYA PAPA KEDANA

JADI NELAYAN RUPANYA INGATKAN JADI GIGOLO HHAHHAHAHAHAA

SELEPAS MENYALAK KUAT AKHIRNYA LEMBIK DI MAHKAMAH

INGATKAN KEBAL RUPANYA LEMBIK MACAM PONDAN TUA

TAK AKAN TAK ADA UMNO YANG HULUR SEKUPANG DUA

GENG GENG SEKAPAL FITNAH TAK ADA KE YANG BUAT PUNGUTAN DERMA

KASIHAN PAPAGOMO AKHIRNYA JADI PAPAKEDANA


5:07 PTG | 0 comments | Read More

Melayu makin melarat

Written By FZT on 17 Jun, 2014 | 10:43 PG

dalam kehangatan piala dunia bola sepak, melayu terus dilanda kehimpitan kemelaratan hidup. kos barang keperluan semakin meningkat. harga barang keperluan tiada yang turun melainkan terus meningkat dan meningkat. setiap malam bermula 12 jun ramai manusia melayu yang tidak tidur berjaga malam untuk menyaksikan perlawanan bola sepak yang mana malaysia belum berjaya masuk ke final bola sepak dunia walaupun tahun ini adalah tahun yang dicanangkan malaysia ke pentas dunia. dengan segala perancangan bodoh kepimpinan umno malaysia menjadikan malaysia terus pudar dan diperbudakkan dalam permainan bolasepak.

melayu terus mengerjakan kawasan tinggal melayu. dbkl majoritinya pegawai melayu melayak kediaman melayu dichubadak. bukan rumah aku tinggal, demi tugas aku robohkan rumah rumah bangsa melayu. itulah hakikat yang perlu disedari oleh melayu juga. hanya melayu yang membelasah dan menjahanamkan melayu bukannya bangsa lain. melayu mudah dibeli, maruah dilempar ke longkang. pegawai kerajaan melayu mudah sangat dibeli tak kira dari peringkat eksekutif atau pun sampai ke bawah semua mudah sangat. pandang disemua kementerian atau peringkat negeri semuanya melayu berpangkat akan ditimbangkati dan dijual. jangan banyak merungut nanti melayu marah melayu. semua akan kembali kepada melayu.

pegawai pegawai kerajaan melayu masih belum sedar diri sepenuhnya. bercakap seolah olah dia bangsa lain yang tinggal dimalaysia. mereka mengganggap mereka dan keturunan zuriat mereka akan terus hidup diatas bila kuasa atau pangkat yang mereka pegang tamat tempoh bila berumur 60 tahun. wajah iblis akan malap bila berumur 60 tahun. tanah melayu sudah tergadai, maruah melayu tiada lagi hanyalah kebodohan dan kebangangan. memandang bangsa sendiri umpama sampah dilongkang. hanya sedikit imbuhan dari bangsa lain bangsa melayu boleh dijual seluruhnya dan harta benda boleh dirampas itulah melayu.
10:43 PG | 0 comments | Read More

BANGSA MELAYU BUNUH MELAYU

Written By FZT on 13 Jun, 2014 | 11:55 PG

tidak ada bangsa seperti bangsa melayu, carilah dimana mana hujung dunia pun mesti tak terjumpa bangsa seperti kita. kita lihat sekeliling kita, siapa yang tidak mahu hudud pasti terjawab melayu, siapa yang paling keras menentang hukum islam jawabnya pasti melayu, siapa yang kondem pasal  islam pasti melayu paling lantang. yang umur kubur pun masih menentang hukum islam hatta yang bergelar cerdik pandai dalam ugama islam pun adalah melayu. siapa yang menjual agama demi sesuap nasi jawab melayu. disekeliling kita kita lihat melayu sedang membunuh melayu tanpa mereka sedari bahawa mereka juga berbangsa melayu.

dalam pentadbiran kerajaan, siapa yang menjual projek kepada bangsa asing kalau tidak melayu, siapa yang membuat kontraktor melayu mampus papa kedana jawabnya pegawai melayu. pegawai melayu yang tidak sedar diri bahawa satu masa anak anak dan cucu dia akan terpinggir dibumi sediri akibat perbuatan mereka. siapa yang menjual harga tanah dengan harga paling mahal untuk menikmati hidup tanpa perlu bersusah payah. seinci seinci dijual tanah melayu dengan berlindung disebalik kanun tanah negara. wajah wajah melayu yang ada dalam pentadbiran malaysia yang menjual seluruh bangsa melayu. menikmati sedikit komisen dari bangsa lain sudah cukup untuk pegawai pegawai pentadbiran melayu menjual bangsanya.

dalam bidang apa apa pun pegawai pegawai melayulah yang sedang meruntuhkan bangsa dia sendiri, dalam bidang pertanian, tanah tanah pertanian diberikan kepada tauke tauke cina yang mampu membuka ladang dengan jentera yang besar dan bangsa dia sendiri dihina dan dicaci. melayu hanya boleh buka ladang sebesar ibu jari kaki. dan tidak mampu bergerak sebab adanya pegawai pegawai melayu yang celaka. mana mana bangsa melayu yang sedang cuba keluar dari kepompong lama dibelasah supaya berhenti beriktiar berfikir untuk maju ke depan. inilah celakanya pegawai pegawai melayu ditanah melayu. pegawai pegawai melayu yang menerima komisen bulanan yang cukup untuk memakmurkan keluarga mereka.

lihat bagaimana pegawai pegawai melayu memberikan kontrak jutaan ringgit kepada kontraktor bukan melayu yang tidak mempunyai kepakaran dalam bidang itu pun dan akhirnya di sub kan kepada bangsa melayu juga. oleh sebab kominsen yang tinggi mereka boleh membiarkan kontraktor bukan melayu terus membunuh kontraktor melayu yang sedang berjuang dibumi sendiri. mana yang boleh hulur sebatang dua kayu golf atau seset kayu golf yang mahal akan diberikan kontrak. yang mana booleh bermain golf disetiap petang bersama mereka. celakalah bangsa melayu yang menjadi pegawai kerajaan.
11:55 PG | 0 comments | Read More

Hukuman yang bangang

Written By FZT on 06 Jun, 2014 | 4:28 PTG


MALOAN MALOAN YANG DUK KONDEM HUKUM ISLAM TAK BERBUNYI APA APA SEBAB HUKUM KAFIR

ULAMAMAK KEPALA LUTUT TAK ADA TANYA BRAND APA ROTAN YANG DIGUNAKAN

KALAU HUKUM ISLAM WAHHH MINTAK DETAIL NAMA ROTAN TU HAHHAHA

MEMANG MANUSIA YANG TAK MAHU HUKUM ISLAM MEMANG ITULAH LAGAK PERANGAINYA

WALAUPUN BERJANGGUT WARAK HUKUM ISLAM TAK NAK JUGAK SETAKAT CAKAP AJE BERAPI

BODOH PUNYA MALOAN MALOAN

HUKUM ISLAM TAK PENTING YANG PENTING MELAWAN KETIDAK ADILAN

PERGI MAMPUS LAH SEMUA MALOAN MALOAN NI

4:28 PTG | 4 comments | Read More

bodohnya menteri umno

Written By FZT on 05 Jun, 2014 | 3:58 PTG

ENTAH MENGAPA DIMALAYSIA SIAPA JADI MENTERI PENGGUNA MESTI BODOH BANGANG

DULU PEEFIE PEDAL BODOH JUGAK

NAIK PULAK MAEL SABRI MAKIN BODOH

NAIK PULAK MENTERI RAJA LAWAK MAKIN BANGANG

MENTERI YANG JAGA MAKANAN RAKYAT MALAYSIA RUPANYA DIPILIH SEBAB KEBIODOHAN RUPANYA

KALAU PENGILANG MENGURANGKAN PENGELUARAN BERMAKNA HARGA AKAN  NAIK

DAN KERAJAAN AKAN BERSETUJU JE

TAK PAYAH BUAT KENYATAAN BANGANG SEPERTI TU LAGI LAH

DAH CUKUP MUAK DAN MUAL  DENGAR LUAHAN DARI MENTERI PENGGUNA KONONNYA

AMBIK BERAT KEPADA RAKYAT MALAYSIA

SOLUTION PALING SENANG JE TAPI MENTERI UMNO YANG BANGANG TETAP BUAT TAK NAMPAK

3:58 PTG | 0 comments | Read More

ABANG LONG DAP

dikirikanan dap membelasah, hebat dap sekarang, susah nak cari se pailang dap, membelasah PKR dan membelasah PAS selepas kalah diteluk intan. tak akan party sehebat dap hanya tahu menyalahkan orang lain dalam menghadapi kekalahan dan juga membuat post mortem kekalahan diteluk intan. DAP kena sedar diri bahawa kuasa mengundi cina dan india bila bila masa boleh berubah. JANGAN PERCAYA KEPADA UNDI CINA sangat kerana mereka boleh berubah rubah umpama sesumpah berekor chabang. sejarah telah membuktikan bahawa cina tidak boleh dipercayai sangat dalam soal menentukan party mana yang mereka sokong. mana mana yang boleh menyentuh kepentingan mereka pasti akan dihumban ke longkang.

dap sepatutnya lebih telus dan lebih bijak mengumpul maklumat dari data data yang ada bukan nya menyalahkan pihak lain dalam kekalahan mereka dalam prk teluk intan. bangsa melayu yang selalu dilabelkan susah nak berubah oleh bangsa lain dan bangsa dia sendiri menunjukkan perubahan tapi tidak mencukupi selepas cina berubah wajah menyokong party mah, kalau melayu mesti nama fatiMAH. wujudnya pelbagai alasan dan andaian jika berlaku kekalahan dan ruang kekalahan dihidu tepat. dan dap mencari satu mekanisma untuk memastikan party mereka tidak dilihat lemah iaitu menyalahkan orang lain.

mungkin prk teluk intan dap dibantu oleh blogger ahli pas bermazhab dap dan pkr telah turun membantu tapi tidak mendapat sambutan. tidak ada siapa yang sanggup turun ke akar umbi mendengar cemuhan dari rakyat bawahan. blogger ahli pas berfahaman dap dan pkr tidak sanggup bersengkang mata tidur dalam kereta dan hanya datang sekali sekala berlagak tak tentu pasal, walaupun misai dan janggut sama panjang dengan kambing tapi suara ganas sebagaimana rimau tidak menakutkan sesiapa. yang hanya ada hanyalah lawak jenaka badut kelas bawahan. tidak ada apa yang mampu membantu selain menimbulkan perasaan meluat benci sedih ajelah. berlagak tak kira tempat.

gobind sudah mengambil alih peranan bapanya, menyalahkan sesiapa saja dikiri kanan tanpa perlu melihat diri sendiri. wajah wajah lama dap mula dijelmakan kembali. mungkin dap terlupa dimana mereka berada. mungkin sebab rasa hebat dan menang dengan majoriti besar menyebabkan mereka angkuh bongkak dan sombong. pandangan luar tidak ambik kira walaupun dalam ceramah kononnya ia bersatu padu dan mencari kesaksamaan. padah nya dap kalah diteluk intan. semoga menjadi pengajaran kepada semua.
11:00 PG | 0 comments | Read More

Kekalahan DAP diteluk intan salah hudud????

Written By FZT on 04 Jun, 2014 | 9:48 PG

wajah wajah gong bodoh sombong nampaknya berlaku selepas dap kalah diteluk intan. sepatutnya dap mengaku kebodohan dan kebangangan dia dalam menilai realiti politik semasa. penurunan undi cina amat banyak sekali, bagaimana dap menjalankan kempennya. banyak benda dap tidak turun sepenuhnya. boikot dari kalangan dap sendiri berlaku tapi gobind tidak ambik tahu, dia ingat dia harimau jelutong bila dia mengaum semua orang kecut telur. jentera dap tak sepenuhnya turun sebagaimana bukit gelugor. apakah benar calon yang diturunkan oleh lim tidAk direstui oleh dap bahagian akar umbi. berkempen sambil lewa dan melepaskan beban kepada orang lain sebagai watak pembantu.

dap gagal berfungsi sepenuhnya dikawasan cina. dengan bangga bongkak ego mereka mengatakan mereka boleh menang walaupun swing berlaku. dengan majoriti yang besar tidak perlu bersusaah payah berkempen disana sini. kawasan melayu mengalami swing sedikit dan meningkat naik dan penurunan drastik undi cina kepada dap adalah kerana janji janji umno dan juga cina merasakan tidak ada keperluan untuk dap menang di teluk intan. mereka mahu menguji bagaimana gerakan akan mengotakan janji dalam masa 3 tahun. apakah janji dapat ditunaikan atau hanya janji janji palsu.

hukum hudud atau islam tidak menjejaskan apa apa diteluk intan. umat melayu masih mengundi dap. cuma umat cina tidak mahu mengundi dap. cina tidak kisah pun pasal hukum hudud kerana mereka tahu bahawa semua hukuman itu tidak akan kena kepada mereka. hanya yang BANGANG SEPERTI AL HUSYEN TULANGBESI DAN beberapa kerat yang bengong pasal hukum islam. cina mengerti pasal hukum dan mereka tidak sebodoh gobind tidak sebangang penentang hukum hudud termasuk penganut islam itu sendiri. penganut islam tapi tidak mahu kepada hukum islam. bodoh bangang bahalol betullah mereka ni. DAP cuba mencari kambing kelabu asap untuk dipersalahkan dengan cara mudah dan senang. post mortem tutup kedai.
9:48 PG | 0 comments | Read More

APA KESAN AKTA GAJI MINIMUM

Written By FZT on 03 Jun, 2014 | 9:39 PG

akta gaji minumum mendapat sambutan yang baik oleh pekerja tanpa kita sedari ia juga menimbulkan satu kesan yang banyak kepada orang lain. jika syarikat sekarang mampu menbayar gaji RM1500.oo untuk 3 orang pekerja dan demi melaksanakan akta gaji minimum ia akan terpaksa membuang dua atau satu dari 3 orang tersebut dan menambah kos pembayaran gaji. apakah jika satu atau dua dari satu syarikat membuang pekerjanya. apakah ia tidak menambah jumlah penggangguran. anggota cimb bank yang melalui skim VSS berjumlah 12 ribu orang juga menambah lagi jumlah manusia dalam senarai penggangur, akta gaji minimun bagus jika ia dalam keadaan ekonomi yang kukuh dan berdaya saing. dalam suasana ekonomi celaka seperti sekarang apakah ia mampu berkembang dengan baik. dengan segala urus tadbir yang mengenyangkan kroni ekonomi malaysia terus kucup.

berbangga sangat bila dapat mendenda
harga minyak terus melambung, kaedah faedah untuk pinjaman kereta rumah pinjaman peribadi terus meningkat saban tahun dan bulan. apakah ini akan memberikan satu keadaan ekonomi yang mampan dan berdaya saing. jika sesebuah syarikat membuang satu orang untuk membayar gaji rm900 dibawah akta gaji minimum, apakah nasib seorang pekerja yang menerima rm500 sebulan tiba tiba ia hilang punca rezeki itu, bagi yang hidup dengan rm500 itu tiba tiba ia hilang punca pendapatan yang boleh menghidupkan sebuah keluarga walaupun dikira papakedana sekurangnya menggelakkan mereka melakukan jenayah,. apakah akta ini membantu memberikan kehidupan yang lebih baik. pada dasarnya memang baik tapi jika ia mengundang lebih banyak malapetaka dan musibah ia pasti menjerat kepada sosial yang lebih teruk.

akta gaji minimum yang mana tidak sesuai dilakukan lagi dalam keadaan ekonomi yang semakin celaka setiap hari. yang menerima kenaikan gaji sebab akta gaji minimum akan tersenyum lebar tapi macamana yang dibuang kerja akibat kegagalan syarikat menambah keuntungan sebab perlaksanaan GST, cukai lhdn cukai tanah cukai perniagaan yang semakin menggila kenaikkannya. semua kos adalah ditanggung bukannya ada pelepasan.mahu tidak mahu syarikat mula mengecilkan kos iaitu mula membuang pekerja demi melaksanakan tuntutan akta gaji minimum. jika seribu syarikat kecil membuang 1 orang setiap syarikat, seribu manusia akan menjadi pengganggur dan menjadi bebanan kepada keluarga mereka. apakah ini akta yang menambah baik atau menambah keburukan dalam hidup.
9:39 PG | 0 comments | Read More

hadiah istimewa kepada pengundi pengundi umno

Written By FZT on 02 Jun, 2014 | 5:00 PTG

harga minyak masak akan dinaikkan dan tepung pun juga akan dinaikkan. harga sudah naik walaupun GST belum dilaksanakan. berapa billion subsidi di berikan mengikut sumber umnolah. bagi aku tiada apa subsidi lagi dimalaysia. KERAJAAN UMNO HANYALAH MENIPU DALAM BERKATA ADA SUBSIDI DALAM BARANG KEPERLUAN HARIAN RAKYAT DIMALAYSIA. penipuan demi penipuan diteruskan oleh pemimpin umno. segala subsidi sudah TIADA LAGI DIMALAYSIA, yang tinggal hanya kata kata. minyak petrol minyak masak tepung gula semuanya tiada subsidi. yang menipu pemimpin umno yang percaya balaci dan pencacai umno.

harga GAS MASAK sudah naik tapi  rakyat teluk intan masih memilih parti kroni umno. naiklah harga minyak apa benda sekalipun, yang hanya ada keluhan dari mulut. lepas tu kembali lena dan memangkah umno dan pasukan jahanamnya. kroni terus kaya yang kayap papa kedana adalah rakyat malaysia. mungkin cukai kepala akan dikenakan oleh pemimpin umno sekiranya terus memimpin malaysia. naikkanlah apa saja pencacai dan balaci umno tetap akan memangkah umno. kesempitan hidup tara mana pun hanyalah tahu merungut sajalah. bila datang pemimpin umno menipu akan dituruti dengan mudah. ikutlah sampai ke lubang bewak sekalipun. hadiah hadiah yang menarik sedang menanti rakyat malaysia. yangg pasti dengan kemenangan diteluk intan akan memastikan umno akan terus menjahanamkan rakyat malaysia.

segala benda akan naik tidak kira mengjelang pelaksanaan GST atau pun tidak. kenaikan harga akan terus menerus tanpa ada sekatan selagi umno memerintah malaysia. selagi ada balaci dan pencacai yang menyokong umno mereka akan bermaharajalela. harga barang akan melambung lambung. rakyat malaysia akan terus menderita dan susah papakedana. umno tidak akan susah hati selagi ada pencacai balaci yang mengundi mereka dan boleh dibeli dengan harga murah sekali.
5:00 PTG | 0 comments | Read More

assan alek diselamatkan lagi

assan malek menteri cap ayam dan artis maharaja lawak mega diselamatkan. walaupun abg din chik mengemukakan bukti namun sebab abg din chek tak ada kuasa lagi tak ada apa apa lagi ia dibakul sampahkan saja. nasib abg din tidak akan berubah selain mengira berapa sen lagi hayat politiknya yang tinggal selain mengira umur yang masih berbaki. semua sudah berakhir bagi abg din, jika dah jatuh duk diam diam ajelah din tukang kasut. kembalilah pada asal mu menjadi tukang kasut dan pencacai yang abadi. kuasa sudah tiada lagi, maruah pun tak ada apa lagi yang tinggal. baik udin meluluskan pinjaman tu gaji dapat kuasa pun ada lagi, nasik dah berubah menjadi nasik basi. tak ada guna dah lagi.

pendedahan udin tukang kasut tak menjadi kudis gatal kepada asan alek. menteri cap ayam. assan alek ketawa berdekah dekah melihat udin gagal memberikan apa apa kesan. tak ada siapa yang berani sentuh assan alek. assan dipuncak kuasa. mana mungkin ada badan atau anggota yang berani menyentuh assan alek dari dihukum walaupun jelas dan terbukti. udin mengemukakan bukti tak ada siapa nak layan walaupun dulu udin disanjung segenap lapisan pencacai umno, sekarang kucing kurap dengan anjing gila pun tak nak dekat dengan udin. tunggu aje di tempat pelupusan sampah menunggu mati. tiada kuasa tiada wang tidak dihormati tidak dihargai. diinjak injak dengan mudah dengan kasut selipar buruk.

boleh buat apa saja. kalau peniaga nak buat pinjaman dengan bank mampuslah dulu baru bagi pinjaman. dengan kadar riba berpuluh peratus kalau nak buat pinjaman dengan kertas kerja berjela jela baru dapat pinjam seribu ringgit paling banyak. dengan karenah pegawai bank yang macam macam perangai dengan prosidur ketat yang kononnya diamalkan oleh bank demi menjaga wang bank. beratus helai borang di berikan untuk diisikan oleh pemohon namun pinjaman tidak dapat diselesaikan dalam masa 24 jam. kalau mara sme bank lagilah laju kelulusan pinjaman sampai ke setahun lamanya barulah diluluskan. inilah kelajuan bank meluluskan pinjaman bagi rakyat yang benar nak berniaga.


12:49 PTG | 0 comments | Read More

Tuduhan bengong kepada jentera pas teluk intan

Written By FZT on 01 Jun, 2014 | 1:32 PTG

tohmahan dan fitnah kepada pas perak berlaku dengan baik selepas kekalahan dap semalam. bagaimana jentera pas perak tidak berfungsi dan tidak membantu jentera dap sedangkan di perak pas perak lebih dap dari dap. satu tuduhan yang tidak masuk akal bagi orang yang berakal. lihat saja blogger perak yang mempertahankan pkr dan dap, contoh contoh terbaik boleh dilihat dalam blog alkusyen. siang malam jentera blogger pas mempertahankan dap. hatta kalau karpal singh hidup pasti akan dipertahankan oleh blogger pakatan rakyat terutama hukum islam. mesti bangun punyalah menentang hukum islam. tak sesuai, suara pun macam karpal singh.

pelbagai kepayahan dan kesusahan dalam berkempen tapi siapa nak ambil peduli, siapa yang tahu kecuali yang bekerja dilapangan. yang menulis yang hanya hadir dalam demo mesti mempunyai seribu sejuta alasan dan hujahan untuk berhujah. kalau hebat sila turun ke lapangan pergi ke kawasan yang kelabu bukan hitam pekat. cuba tengok try cuba test ilmu yang ada. apakah sehebat dalam menulis atau hanya setakat sembang kosong dalam blog. menyuarakan pendapat setakat dalam blog tak membantu kempen di alam realiti. cuba pergi ke kawasan sasar tengok siapa kenyang makan maki siapa lapar dengan jerit pekik rakyat yang berkarat dengan umno.

wajah wajah yang sama turun kesetiap prk dan wajah itu jugak yang tolong mengawal kawasan. tuduhan paling bodoh adalah kepada unit amal pas, unit amal pas bukan digerakkan untuk berkempen saja tapi untuk kerja kerja kemasyarakatan yang lain. banjir terbakar semasa demo, berapa sen kita sumbang derma kepada unit amal dalam masa sebulan seminggu sehari setahun. mereka nak makan pun kena kerja apakah yang dilakukan oleh blogger hebat yang mengkritik dengan hebat tanpa perlu penat jerih pasukan kempen yang serba kekurangan berlawanan dengan  blogger yang hanya mengadap komputer dan tidur dibilik kipas angin dan boleh menikmati tidur yang lena sampai pagi.

mengawal emosi dalam menangani sifat sifat kebinatangan pasukan lawan, yang menyakitkan hati perasaan dan juga badan. setakat mana sabar yang boleh. bukan setakat berkempen tapi menghabiskan segala duit kudrat masa dan tenaga yang ada tapi kritikan macam anjing sentiasa menyalak tak kira tuan. salakan kuat terus berlaku tapi tak menyumbang apa apa kepada kejatuhan umno setakat menulis dalam blog. ini boleh dilakukan tapi ada diri sendiri turun ke lapang sasar? ada sanggup terjun ke dalam api yang marak ? hanya yang segelintir yang sanggup selain menulis dan bercakap besar. itu yang ramai. jahanamlah lu orang
1:32 PTG | 0 comments | Read More

analisa kekalahan DAP di teluk intan

mula ucap lah terima kasih kepada pengundi bijak teluk intan yang memilih seorang bakal calon menteri. mah menang dengan majoriti yang membolehkan dia menjadi mp dan menteri.  walaupun GSt yang akan menjerut leher  rakyat namun rakyat teluk intan tetap memilih umno. itulah sikap yang paling hebat. harga GAS MASAK sudah naik pun rakyat teluk intan tetap memangkah gerakan sekutu umno yang akan menaikkan apa lagi sehingga rakyat malaysia seluruhnya akan papa kedana kecuali kroni umno. pencacai umno tetap akan miskin papa kedana dan akan kaya bila ada prk berlangsung. sebanyak mana pun penerangan yang diberi kepada rakyat teluk intan namun ia tidak memberikan kesan apa apa selain memangkah tetap umno.

pengundi dap belum bersedia untuk memilih seorang melayu yang mewakili kepentingan mereka walaupun diuar uarkan ia sudah berlaku. generasi tegar yang karat biru tetap menyokong umno walaupun setiap hari mengeluh kesusahan hidup. mengeluh sebab jadi miskin kerana keadaan harga barang melambung lambung namun ia tetap memilih umno dan kroninya. sikap yang sukar dibaik pulih dibuktikan diteluk intan. keadaan sosial ekonomi walaupun menekan sampai nazak pun rakyat masih memangkah barisan nasional. apa lagi yang nak dibuat. blogger perak yang selalu hebat masih gagal mempengaruhi pengundi pengundi teluk intan. pengundi teluk intan masih memilih untuk kembali kepada barisan nasional.

kesalahan dyana tidak mengaku bahawa ibunya ahli perkasa bukanlah satu benda yang besar sangat tapi cuba dimainkan oleh media internet. kadangkala jawapan yang diberikan diwaktu yang salah dan dimainkan dengan baik. dan jawapan yang diberikan tak menyentuh apa apa. ibu dia seorang umno pun boleh dikatakan satu fakta yang jelas tapi kenapa ia tidak digunakan. ia tidak memberikan kesan yang menyeluruh tapi yang pasti kegagalan keluar mengundi sebab majoriti tinggi adalah sebab utama kekalahan. dengan ekonomi yang tidak mengizinkan walaupun diuar uarkan ada bus yang mengangkut untuk pulang mengundi.  
10:03 PG | 0 comments | Read More

MENTERI BN NAK TERKENCNG

Written By FZT on 31 Mei, 2014 | 4:44 PTG

MP PASIR SALAK YANG NAK KE TANDAS SEBAB LIMA JAM BERSORAK SORAI

SEJAK BILA TIMB MENTERI BERSORAK SORAI


TENGOK BETUL BETUL MUKA MP PASIR SALAK YANG SENTIASA BANGANG DALAM DEWAN PARLIMEN

KASIHAN TIMB MENTERI BENGONG NI DIA ADA PENYAKIT BATU KARANG KOT SEBAB TU KENA MASUK TANDAS SEKOLAH WAKKAKAKAKAAA

MENTERI NAK TERKENCING KOT SEBAB AKAN KALAH DI TELUK INTAN WAKKAKAAA
4:44 PTG | 0 comments | Read More