FZT TWITTER

DENGARLAH RADIO PAS

tetamu

Total Pageviews

FZT

Foto Saya
Bicara tentang apa saja menyanggah fitnah

Search This Blog

Memuatkan ...

Perancangan TERAKHIR TULANGBESI tibai tok guru NIK AZIZ

Written By FZT on 17 April, 2014 | 4:57 PTG

nampaknya tulangbesi bersungguh sungguh menolak hukum hudud, teori bangang tulangbesi kononnya umno akan menang balik kelantan dan pinda balik hukum yang telah diluluskan, bodoh wal bangang tulangbesi kalau dah pinda balik apakah rakyat malaysia ni sebodoh dan sebangang tulangbesi, kasihan tulangbesi, walaupun blue wave army belum tubuh tapi tak ada siapa nak angkat dia menjadi ketua, kasihan sungguh tulangbesi, bak kata mad maslan, blogger umno sampah, begitu jugak tulangbesi dan menjadi sampah paling busuk dalam longkang. berterusan untuk menimbulkan kapal yang sudah tiada lagi. masih meratib dan berzikir UG UG UG UG, kasihan ratib tulangbesi semakin sebak dan semakin hina.

perancangan terakhir tulangbesi mengulang benda sama dalam menulis, oleh kerana kekurangan derma otak semakin semak sekarang, selepas hukum hudud di buat di parlimen apakah umno berpeluang nak pinda balik selepas mereka benarkan atau memang mereka tak akan sokong, jika umno tak sokong atau menteri umno tak sokong siapa yang bersalah, itu pun tulangbesi bodoh tak boleh fikir. kalau nak menipu ulamamamak kepala lutut bolehlah, budak hitam legam dipenang nun pun memang sama fikrah dengan tulangbesi tapi rakyat malaysia tulangbesi tak payah duk sibuk usung bendera pkr.

pas tidak pernah tersekat untuk membentangkan hukum hudud diparlimen, sebab tidak dibincangkan dalam majlis pakatan rakyat, cakap tulangbesi sama dengan raja azmi yang mana tak setujulah kalau tak pakai tudung masuk neraka, tulangbesi boleh meramalkan masa depan nun, kalau umno menang balik, kalau umno tak menang dia tak fikir ke, kasihan  tulangbesi fikiran yang kotor dia semakin merebak dan makin memakan diri sendiri, membantah secara gilababi, orang islam sendiri pun menentang hukum hudud atas dasar kononnya takut kalah dalam pru. takut pakatan rakyat kalah, iman tulangbesi letak mana kalau dia kata dia sangat beriman dengan perkara ghaib, kalau akhir zaman pun allah suruh berpisah dengan mana mana jemaah yang tidak mahu islam. apa yang sebenarnya berada dalam otak sekular tulangbesi, hanya bayangan syaitan yang menjelma, dan sememang tulangbesi adalah pencacai umno dalam pakatan rakyat.
4:57 PTG | 0 comments | Read More

BLUEFIN 21 bermasalah ke ADA MASALAH LAIN

nampaknya pencarian mh370 akan tertangguh lagi kerana bluefin 21 mengalami masalah teknikal, kenderaan dalam air autonomi (AUV) terjemahan bahasa nampak kelakar. JACC mengumumkan bluefin 21 mengalami masalah teknikal. auv ini sudah dihantar untuk menyelam ditempat dimana isyarat ping dikesan oleh kapal kapal cina dan australia. ping sudah hilang atas alasan bateri weak. alasan alasan yang akan digunakan sepanjang pencarian mh370. berbagai kesukaran yang dihadapi oleh malaysia. dengan segala kebodohan dan kebangangan kepada pemimpin malaysia menyebabkan malaysia terus dipandang lekeh. segala teknology yang dibeli oleh malaysia hanyalah teknologi lapuk dan usang,

kemudahan dan peralatan berteknology tinggi yang sepatutnya boleh digunakan dimasa masa kecemasan negara tidak dapat digunakan. ketirisan dan kebocoran sewaktu membeli peralatan canggih adalah satu isu yang tak akan selesai selagi malaysia diperintah oleh umno. wang komisen terlalu tinggi dan alat yang dibeli adalah jenis paling bodoh dan harga adalah paling mahal. belian yang terlalu mahal tapi tidak dapat digunakan dan juga tidak sampai piawaian yang dikehendakki. harga harga pembelian terus malaysia adalah lebih mahal dari negara lain di dunia berbelanja tapi tak dapat digunakan sepenuhnya.

apakah sebenarnya masalah bluefin21 ini, apakah kerana banyak dah bill tertunggak tidak dibayar oleh malaysia atau apa yang mereka sembunyikan. apakah malaysia akan terus menerus membayar apa yang mereka guna untuk mencari sesuatu yang tak pasti. mh370 tidak terhempas dilautan hindi tapi mengakhiri perjalanan dilautan hindi. bill semakin banyak perlu dibayar, rakyat makin mampus menanggung kos mewahnya pemimpin malaysia ditambah dengan kehilangan kapal terbang. apa malaysia nak jadi lagi selepas ini. menuju negara muflis
12:00 PTG | 0 comments | Read More

PRK Parlimen BUKIT GELUGOR akan berlangsung

takziah kepada keluarga mendiang karpal singh, seorang penentang yang amat lantang dan tegas dalam perlaksaanaan hukum hudud dalam malaysia. karpal singh cedera dalam kemalangan dalam tahun 2004 dan menyebabkan dia lumpuh, walaupun lumpuh dia tidak pernah absent untuk menghadiri parlimen. hujah hujah diparlimen akan terus kekal menjadi sejarah. tidak ada yang mampu berhujah sepertinya lagi dalam parlimen.

karpal singh@ harimau jelutong sudah tiada lagi, prk bukit gelugor akan dihadapi dimasa akan datang, bukit gelugor kosong akibat kematian karpal singh. barisan nasional terpaksa lagi gulung lidah dan apakah kempen kempen lebih agresif seperti mana agresif versi disko ya hanana. apakah banyak perkara akan dibangkitkan oleh umno dan sekutunya. mungkin serangan siber lebih kuat dengan adanya blue wave army yang ditubuhkan oleh mad maslan. mad maslan nak menggantikan blogger umno sampah. pencacai umno pun dianggap sampah oleh mad maslan. dengan gaji yang mahal pasti ramai yang akan memohon untuk menjadi barua blue wave army.


9:39 PG | 0 comments | Read More

malaysia berakhir di selatan lautan hindi

Written By FZT on 16 April, 2014 | 3:39 PTG

kenyataan tok jib mengenai mh370, ia berakhir diselatan lautan hindi. apakah maknanya, boleh ditafsir dengan pelbagai tafsiran, menguji minda dan juga membodohkan dan membangangkan jiwa seluruh dunia. bagi pencacai umno semua tu betul, tak ada keraguan dalam hal begini, apa saja kenyataan bangang akan disambut dengan baik oleh pencacai umno. kalau ada cukai pakai seluar dalam pun pencacai umno akan setuju. setiap anak yang dilahirkan pun akan dicukai oleh umno pasti pencacai umno akan bersetuju. tak bantah sebab memang pencacai umno bangang selamanya.

apa kata kalau tok jib umum bahawa malaysia berakhir di selatan lautan hindi apa yang pencacai akan kata, aku rasa pencacai mesti bersetuju juga. semua mengenai malaysia sudah berakhir diselatan lautan hindi, apa lagi yang tinggal dimata dunia tentang malaysia, semua tentang malaysia sudah berakhir dilautan hindi, intergiti, imej dan maruah semua sudah berkubur dilautan hindi, dengan mempunyai barisan menteri dan pm dan tpm yang bangang menyebabkan malaysia terus hanyut tanpa kesan di selatan lautan hindi. semua bagi malaysia sudah berakhir pada 8 mac bila mh370 hilang dan ghaib.

tok jib lebih sibuk mengulas kenyataan nuar berahim dari risau kepada apa terjadi kepada negara. apa yang hilang bersama mh370, bukan setakat membuat kenyataan bangang demi kenyataan bangang. pelbagai kenyatan bercanggah antara satu sama lain. berpusing pusing, korner mengorner, ditipu oleh negara lain dalam usaha pencarian, berapa banyak wang negara hangus dalam usaha mencari dan menyelamat. jangan bangga sangat dengan penyertaan negara lain dalam usaha mencari dan menyelamat, mh370 masih ghaib, aset malaysia yang dibeli tak berguna walaupun dibeli dengan harga mahal.
3:39 PTG | 0 comments | Read More

umno terengganu memang bangang

umno terengganu dengan jelas menolak usul membincangkan usul membincangkan perlaksanaan syariah ditolak oleh dun terengganu. zuber embong bekas calon parlimen yang kalah dan juga bekas pegawi jabatan pendidikan negeri terengganu yang terkenal dengan perangai sewelnya semasa dalam jabatan pendidikan negeri terengganu dan menjadi speaker dewan undangan negeri terengganu adalah calon paling sesuai untuk menolak apa saja yang diusulkan oleh pihak pembangkang. dalam keadaan zuber yang serba lekeh serba tak tahu peraturan dewan, mamat ini mampu melakukan apa saja dalam dewan. perangai sewel dari dulu akan dibawa kedalam dun, dan ia adalah pilihan yang tepat bagi kerajaan mat said.

usul ini ditolak oleh zuber dengan memberikan alasan bahawa usul ini akan dibincangkan diperingkat tertinggi dulu iaitu didalam parlimen. jawapan yang mudah dan senang. jawapan yang membuatkan umno boleh tersenyum lebar. sesuatu beban diserahkan kepada parlimen dan ia memakan masa untuk mendapatkan jawapan. ia suatu yang bijak bagi speaker untuk menolak usul ini.

umno akan menolak hukum hudud dengan jelas, inilah yang jelas dan tidak perlu pertikaian mana mana pihak lagi. umno memang tak mahu, apa lagi nak cakap, bagi balaci umno yang ada dalam pas, itulah jawapan yang pasti tak payah nak spin isu isu bodoh soal hukum hudud. sebab utama dah nampak apa lagi nak diberitahu kepada rakyat. bukan dap pkr saja menolak nya umno adalah pemain utama yang menolaknya. belum sampai peringkat atas lagi umno sudah awal awal menolak perlaksanaan hukum hudud.
11:09 PG | 0 comments | Read More

haramjadah punya bangang

Written By FZT on 15 April, 2014 | 5:38 PTG

zaid berahim memang hebat kalau pasal penolakan pasal hukum hudud, tapi aku salute sama dia, konsisten perjuangan dia sepanjang zaman, beli no ekor bagus apa, sebab kesan dari beli no ekor tu, boleh menjana ekonomi, toto boleh berikan balik sebagai cukai dan juga menjalankan khidmat kemasyarakatan seperti bersedekah kepada fakir miskin, mebina pusat pusat penjagaan, dan banyak lagi faedah yang boleh didapati apabila kita membeli no ekor, magnum, lumba kuda dan seangkatan dengan dia. berjudi di genting highland dan juga di stulang laut pun dikira ok oleh zaid berahim.

zaid berahim menulis dalam mind separuh sedar, sesiapa yang ada masa kempen hulu selangor dulu mesti dah tahu siapa zaid berahim. semua berdoa agar zaid berubah tapi nampaknya tak ada doa yang boleh buat dia berubah. zaid mahu undang undang islam dikenakan pada bukan islam, kalau zaid berahim bangang bolehlah diterangkan kenapa itu tak berlaku, tapi sebab zaid ni bekas menteri undang undang dan bekas presiden parti kita, tak perlu diterangkan sangat apa benda yang dia tanya tu, mungkin masa prk hulu selangor dulu, dia tak pergi beli no ekor, kalau tak mahu hilang wang deposit calon prk masa tu. watak watak yang membersihkan zaid berahim dulu bertungkus lumus siang malam tapi kelongkang jugak zaid cari.

peringkat pertama pun belum tentu lulus apatah lagi nak masuk ke buku yang kedua, zaid mabuk lagi waktu ni, dalam proses membetulkan perlembagaan semua kena menjurus kepada undi 2/3 untuk meminda apa apa saja dalam perlembagaan, bagaimana nak mengluluskan peringkat kedua sebelum peringkat atas lagi, umno semenjak dulu masa gagah perkasa tidak bertindak untuk meluluskan hukum allah diperingkat tertinggi tapi dibiarkan walaupun zaman zaid berahim menjadi menteri undang undang, masa jadi menteri buat apa, duk tungging ayaq ke duk renung nombor.
5:38 PTG | 0 comments | Read More

masa untuk shopping sakan

kegagalan mencari dan menyelamat mh370 dijadikan alasan untuk menaiktaraf keupayaan radar dan sistem pertahanan negara, apakah nasib malang rakyat malaysia akan berulang lagi, pembeliaan yang mahal canggih dikatakan tapi tidak dapat digunakan. secara mata kasar pembelian alat alat kelengkapan pertahanan negara amat perlu tapi bila umno yang membeli alat alat ini akan bermakna permbaziran dan juga masalah guna pakai alatan itu akan menjadi persoalan yang tak akan habis sampai bila bila. bocor wang rakyat adalah satu masalah yang sukar dibendung. kesilapan memilih peralatan dan pembaziran berlaku kerana tidak dapat digunakan.

scorpene yang dibeli tidak dapat digunakan dalam operasi menyelamat mh370, walaupun dibeli dengan harga yang amat amat mahal tapi kegunaannya hanya seperti kapal biasa, walaupun papagomo naik scorpene tapi tidak bermakna ia boleh digunakan semaksimum mungkin, mungkin kerana sial papagomo yang berhadapan dengan saman fitnah yang dibuat scorpene tidak mampu menjalankan kerja kerja menyelamat apatah lagi untuk bertindak sebagai alatan canggih pembela negara malaysia. keupayaan alat yang canggih dibeli amat amat diragui keberkesanannya dalam usaha mempertahankan negara malaysia dari serangan pihak luar. asset malaysia sudah terdedah kerana kehilangan mh370.

pembelian alat radar baru bersama kelengkapan tentera yang baru akan membuatkan tabung negara bocor lagi, kaedah pembelian terus akan diguna pakai kerana keadaan terdesak, dan sudah berulang kali dinyatakan dalam media, menteri pengangkutan sudah berulang kali mengeluarkan kenyataan bahawa perlu mempertingkatkan keupayaan aset negara dalam pertahanan. siaran yang berulang kali ini menggambarkan betapa serius nya keselamatan negara tapi dipermainkan oleh umno yang hanya mencari untung dalam kontrak yang akan diperolehi. semua boleh kautim bawah meja. beli lah peralatan secanggih mana pun tapi tak boleh digunakan semasa diperlukan adalah sesuatu yang memalukan negara.
9:11 PG | 0 comments | Read More

al kusyen menangis sebab kes saman gagal

Written By FZT on 14 April, 2014 | 11:48 PTG

kasihan alkusyen penyokong utama nuar berahim dan penyanjung utama bai tua menangis hari ini kerana kegagalan samsul al pkr tidak berjaya dalam samannya. alkusyen diberitakan solat hajat berturut setiap malam untuk memastikan kes saman samsul al pkr berjaya. nampaknya hasrat al kusyen tak berjaya, saman 2 juta yang mungkin buat samsul pkr kaya raya tidak menjadi kenyataan. nampaknya samsul al pkr terpaksa mencari bukti lain untuk meneruskan saman. kalau menang tadi mesti tak payah cari bukti dah, kira wang ajelah lepas ini, alkusyen pun tumpang senang, mungkin buat kenduri tujuh hari tujuh malam hasil kemenangan samsul al pkr.

usaha usaha terakhir mungkin dilakukan untuk mencari bukti, mungkin bergabung dengan tulangbesi atau dengan barua barua umno yang sudi menolong mereka. apa nak kisah sangat. bukti pun boleh diadakan. samsul al pkr apakah tak mahu bertanding ke? pemilihan pkr sudah tak lama nak berlangsung. pkr terengganu ada ramai ahli cabang ranting akar. samsul al pkr semakin popular, lebih popular dari azan yang berpindah dari indera mahkota ke dun bandar. tengok tengok sikit pintu pejabat dun bandar tu azan weh, nanti kan ada yang tendang pintunya. tutup je manjang.


11:48 PTG | 0 comments | Read More

Kenyataan GILA DARI JACC

Ketua Pusat Penyelaras Agensi Bersama Angus Houston mengesahkan bahawa satu tompokan minyak ditemui pada kedudukan 5.5km dari tempat isyarat bunyi dikesan sebelum ini.Bercakap dalam satu sidang media, Houston berkata sebanyak 2 liter sampel minyak tersebut berjaya dikumpul, namun ujian ke atasnya mungkin mengambil masa beberapa hari kerana perlu dibawa ke tanah besar. minyak dalam air bolehkan disukat sebanyak 2 liter, gila ke apa, dalam lautan mana boleh ambik minyak terus kata dua liter, pakai penapis santan ke apa. sedut minyak dalam perut bumi ke, kalau kata bodoh nanti macai umno kata tak boleh pulak.

minyak 2 liter kalau betul ditemui
kalau dapat 2 liter minyak sampel dalam lautan itu satu kemajuan yang hebat, boleh ditapis dalam satu masa, nak uji apa benda lagi kalau minyak tu dah dapat 2 liter, tak payah uji pun dah tahu minyak ni minyak kapal terbang ke minyak angin cap kapak. sampai ke sudah lah mh370 dijadikan lawak oleh negara maju sebab kebodohan pemimpin umno malaysia dalam memerintah malaysia.

2 liter minyak bukan sedikit tak perlu jadi sample dah, bagaimana gamaknya air lautan dan minyak pakal diasingkan untuk mendapatkan 2 liter minyak? tapis apa benda yang di pakai walaupun ada pepatah kata minyak dan air tidak bercampur. teruskan lawak jenaka dan malaysia akan melaporkan dalam media utama. isyarat ping dah hilang, ni minyak pulak 2 liter, esok mungkin ada rambut penumpang dijumpai. tunggu lah lawak sepenuhnya oleh negara sekutu amaerika.
8:06 PTG | 0 comments | Read More

cabaran PAS dalam membentangkan hukum hudud

pas perlukan 40 undi untuk membolehkan undang undang hudud dilaksanakan dikelantan. jika undi pas dan umno tidak mencukupi untuk mendapatkan undi 2/3 majoriti dalam parlimen. dap dan pkr sudah menentang keras, bai tua paling kedepan, lim kit siang juga sudah memberikan amaran. walaupun berdepan dengan kesukaran untuk mendapatkan undi 40 lagi, pas perlu kemukakan juga undang undang ini demi masa depan islam dimalaysia. pedulikan kata kata bengong dan bangang dari yang tidak mahu hukum hudud di laksanakan dimalaysia. halangan 40 undi tidak sebesar mana jika dikira halangan lain. kekangan ekonomi pun dapat dihapuskan inikan kekangan kecil.

jika umno bersetuju 100% pun pas masih lagi perlukan undi dari parti lain. apakah nuar berahim, azmin, kolid berahim izzah, akan menentang hukum ini. jangan bercakap soal perlembagaan, bercakap atas nama agama yang kamu anuti, kalau hukum ini pun kamu tak bersetuju apakah yang lain akan bersetuju. tapi umno belum pasti lagi 100% bersetuju, tapi dari segi sekarang anggaplah umno dikatakan bersetuju, kalau tengok perangai bung mukhtar yang duk sibuk skirt pendek pasti undi akan hilang jugak.

bawak dulu ke parlimen, tengok mana pergi sampainya hukum ini, apakah hanya akan sampai ke sekerat jalan je, menteri dijabatan perdana menteri apakah jamil khir akan menyokong usul hukum ini atau tak belum lagi tahu. kisah undi belum sampai lagi, tengok dulu sejauh mana jamil khir berpantun seloka. atau hanya sajak dan syair dipentaskan oleh jamil khir. belum sampai keperingkat menteri lagi, semua sudah bising laksana burung kakak tua, jangan tanya tulangbesi dia memang tak akan setuju dengan hukum hudud, risau sangat dia kena.
3:03 PTG | 0 comments | Read More

presiden pas berjaya mengenepikan saman 2 juta

presiden pas berjaya mengenepikan saman 2 juta yang dibuat oleh ahli pkr samsul mat amin. presiden pas diberi masa 14 hari untuk mengfailkan pembelaan dan appearance. kes saman ini sudah masuk ke dalam mahkamah. ini adalah peluang terbaik presiden pas untuk menjawab segala tuduhan dan cemuhan yang dilemparkan. fitnah yang sedang menggila dari rakan pakatan rakyat. cubaan terakhir adalah menarik saman sebelum prk kajang dan dibiarkan selepas prk kajang. azan yb adun bandar adalah orang paling laju semasa membuat kenyataan sebelum prk kajang sekarang terperuk di kampung cina, ter nganga tak habis habis lagi.

setiausaha agung pkr yang membuat kenyataan bahawa kes semakin selesai dan akan diselesaikan diluar, pengarah komunikasi pkr pun berkata akan diselesaikan, tapi ke sudah tak ada pun, jalan terbaik adalah jalan mahkamah, saman sudah dikemukan dan perlu diteruskan, pkr tak perlu lagi bermain wayang, watak pak dogol yang dimainkan samsul mat amin tak perlu sangat diwaktu ini. pkr tak perlu bersandiwara lagi selepas prk kajang, awal awal lagi sebelum prk kajang lagi bau sudah dihidu tak ada penyelesaian dalam kes saman ini hanya untuk publisiti murahan pkr dalam menghadapi prk kajang. lagipun pkr tidak perlu sangat kepada pas, sebagaimana kata azmin pkr bukan bergantung kepada undi melayu, pkr parti berbilang bangsa dan kaum.

apakah langkah seterusnya, jangan ada pihak pkr nak memandai lagi selepas ini, ahli pkr dan saman jadi biarlah mahkamah buktikan apa apa kesalahan atau tidak, nuar berahim ke azmin ke atau sesiapa pun pemimpin pkr tak perlu lah buat kenyataan bangang lagi selepas ini. jumpa aje dimahkamah, lagipun ketua umum pkr pun banyak kes kat mahkamah mana boleh biarkan presiden pas duk rilex kat rumah, ketua dap pun masuk mahkamah, kalau tak masuk mahkamah tak adil lah tu, kesemua ketua pakatan rakyat masuk mahkamah baru adil dan saksama.
11:29 PG | 0 comments | Read More

tentera baru umno jahanam

Written By FZT on 13 April, 2014 | 8:43 PTG

askar upahan cyber umno akan ditubuhkan kata mad maslan, ini adalah kerana fitnah umno semakin tak laku selepas papagomo dah terkena doa orang teraniaya. papagomo akan menerima lebih banyak bala dimasa akan datang, oleh kerana balaci sekor ni dah tak ada guna bagi umno, umno perlu mecari barua barua baru untuk meneruskan kerja kerja jahat kepada pembangkang. mad maslan akan menubuhkan askar baru yang diberi nama blue wave army atau lebih kepada askar biru yang lucah, dan aku rasa yang paling tepat untuk mengetuai ombak askar biru ini ialah haprak tulangbesi. tulangbesi pun tengah cari tuan sekarang. dan yang pasti nama blog dia pun seakan sama dah sangat. malaysianwave sama je fitnah pun siang malam jugak pada pas. lepas balun wang derma. ini masa terbaik nak balun duit umno pulak

pasukan army umno bukan menjawab fitnah tapi akan membuat fitnah seperti biasa, mengikut mazhab umno fitnah tu dihalalkan asal mencapai matlamat yang ada. beri habuan kepada mangkuk mangkuk ini pasti ada yang sanggup buat apa saja seperti papagomo, kemana hilang parpukari yang semakin malap, atau sudah tidak berguna seperti kain lap kaki. lepas guna campak je ke longkang. papagomo sudah malap tak berguna satu sen sekarang. dan mungkin dah boleh diistihar bangkrap.

berapa habuan yang nak diberikan kepada askar askar bangang umno ni, umno mana ada yang buat kerja percuma. makanan tambahan budak tak cukup zat pun umno balun. inikah pula yang nak ditubuhkan oleh umno. balaci mana yang akan menanggung kos pembayaran kepada blogger bangang ni. kalau tentera kacang merah dibayar 3 ribu sebulan mengikut kata kata bangang ngo, umno mesti mampu membyar lebih dari 10 ribu sebulan, sebab askar upahan umno kena bayar mahal sebab nak berhadapan dengan kes saman di mahkamah. setakat penjual pasar malam buat fitnah mahu tergadai seluruh benda termasuk seluar dalam.

8:43 PTG | 0 comments | Read More

Pkr party berbilang Kaum - azmin hebatt macam belebab

azmin calon timbalan presiden pkr mengatakan bahawa pkr adalah party berbilang kaum dan menolak party berasaskan kaum, pengakuan azmin sama dengan pengakuan onn jaafar yang menubuhkan party negara dulu. sebelum party negara onn jaffar menubuhkan parti kemerdekaan malaya (IMP) 26 ogos 1951.tapi gagal, party berasaskan kaum gagal pada waktu itu. tapi onn jaafar berpandangan jauh, sebelum kemerdekaan lagi onn jaafar sudah merasakan bahawa party berasaskan kaum akan tumbang menyembah bumi. sedikit demi sedikit akan ko.

dan pas sudah menghulurkan tangan kepada party negara, di kuala terengganu selatan diberikan kepada Party negara. pas bekerjasama dengan lain party bukan zaman baru ini saja tapi sudah lama. party negara diberikan kerusi kuala terengganu selatan. onn jaafar menang kerusi di kuala terengganu selatan. party berbilang bangsa pertama yang menang di malaya dan malaysia. pkr dizaman moden cuba menjadi party berbilang kaum.

walaupun pkr party berbilang kaum, pkr masih bergantung kepada undi melayu jugak, itu yang dikatakan oleh saifudin nasution tapi azmin tak setuju, azmin kena baca sejarah sikit kalau tak banyak pun. tubuh party bukan buat party tupperware semudah tu. sokongan perlu ada dari akar umbi, bukan setakat nak buat ngo tunging tunging, banyak mana ngo dah ranap sebab apa sebab tak ada sambutan, pkr hidup pun atas sokongan dari melayu jugak, dipermatang pauh pun pkr menang satu satunya kerusi parlimen sebelum menang di selangor di mana mereka bertanding. jangan bodoh sangat azmin weh. kalau nak menang timbalan presiden pkr pun buat kenyataan cerdik sikit.
6:00 PTG | 0 comments | Read More

sharizat bertanggungjawab harga lembu mahal


SKANDAL LEMBU

MENGAKIBATKAN KRISIS DAGING LEMBU



INILAH JADINYA BILA SKANDAL NFC BERLAKU

RAKYAT MALAYSIA TERPAKSA MEMBELI DAGING LEMBU DENGAN HARGA YANG SEMAKIN MAHAL

MENTERI BAHAM DUIT RAKYAT MENDERITA

PENYOKONG UMNO BANGANG TETAP SOKONG
WALAUPUN DISEMBELIH MACAM LEMBU
2:00 PTG | 0 comments | Read More

GAMBAR MENARIK GST

CUKAI GST DIKENAKAN PADA ORANG KAYA SAJA
BILA GST DILAKSANAKAN

GST FOR ALL
HHAHAHHAHAHAAAAAA
11:24 PG | 0 comments | Read More

geng karpal singh yang makin ramai

MALOAN TUKARTIUB, MEMERANGKAP KAWAN RAPAT ULAMAMAK KEPALA LUTUT
KAWAN  KARIB MUFTI PERLIS

SEMUA TENTANG ISLAM TAK BOLEH
MALOAN KATA BETULLAH TU, ULAMA TU PENGHAFAL
JENIS BANGANG SAMA DENGAN KARPAL SINGH


WOIIII BISING AZAN WAKTU SUBUH
GENG MALOAN KATA BETULLAH TU
ZAMAN NABI PUN TAK ADA AZAN KUAT

9:00 PG | 0 comments | Read More

nuar berahim nyatakan pendirian setuju ke tak hudud dilaksanakan

Written By FZT on 12 April, 2014 | 5:30 PTG

benda utama sekarang, nuar berahim kena nyatakan bahawa dia bersetuju dengan perlaksanaan hukum hudud. tak kiralah samada terpaksa atau tidak. nuar berahim kena buktikan kejujurannya sebagai orang islam. jangan jadi budak budak yang separuh akal yang mempertikaikan hukum hudud dengan menggunakan pelbagai alasan bangang dan bodoh. perlaksanaan hukum hudud pun belum tentu boleh dibentangkan diparlimen, mangkuk mangkuk ayun dan mangkuk tingkat sudah membuat pelbagai spekulasi yang sama nada dengan bai tua. bercanggah dengan perlembagaan negara.

nuar berahim kena betul pastikan dia bersetuju bukan kluk klek seperti kes saman presiden pas, masa prk kajang, kes ini hampir selesai, lepas prk kajang, masuk mahkamah, nanti kes hudud masa belum bentang nuar berahim bersetuju, masa nak bentang nuar berahim kata kena kaji dulu kesesuaiannya boleh ke tidak dalam keadaan masyrakat majmuk. majlis pakatan rakyat kena bersidang dan tentukan hala tuju. bersetuju atau tidak dengan pembentangan hukuman hudud. kalau pakatan rakyat sendiri kluk klek macam kes saman presiden pas baik tak payah, buang karan je. kalau nuar berahim kluk klek samalah dengan samsul yang kluk klek jugak.

nuar berahim sebagai penyanyi utama kumpulan pakatan rakyat, vokalis unggul sepatutnya mempunyai kuasa ajaib yang selalu dilaungkan oleh pemuja dan pemukah pemukahnya. namun nuar berahim tak mampu mengawal samsul kluk klek. dan yang pasti nuar berahim akan berselindung disebalik majlis pakatan rakyat. pkr dan dap tak bersetuju dengan pembentangan hukum itu. bai tua mesti kedepan sekali dalam usaha untuk menghalang hukuman ini dibentangkan kerana bercanggah dengan perlembagaan negara malaysia. bagi bai tua perlembagaan tu tuhan yang tak boleh diubah langsung termasuk penyanjung bai tua dan juga pemuka pemuka qurauisy yang ada dalam pas dan pkr.

jika usul tidak dibawa oleh kerajaan, pas perlu dapat sokongan dari pihak kerajaan untuk mendapat usul dari menteri kabinet, dan jika menteri kabinet berlidah bewak bercabang cabang bermakna usul ini tidak akan dapat dibentangkan di parlimen lagi, mana mana maloan maloan yang duk sibuk dengan draf yang tidak menyebut pasal rotan yang nak digunakan pisau apa nak digunakan jangan duk sibuk sibuk jadi bangang sebangangnya. apakah  menteri umno akan memberikan sokongan itu yang perlu dulu sebelum duk jadi bangang. halangan yang ada didepan pun tak boleh lagi diketahui nasibnya.
5:30 PTG | 2 comments | Read More

ELMANHAJI SAMA BANGANG DENGAN KARPAL SINGH

ingatkan dalam dunia yang penuh dengan ledakan maklumat dan kemajuan teknology ada lagi manusia islam yang lebih bangang dari karpal singh. tulisan yang bodoh boleh di baca dalam freemalaysiatoday, menggunakan nama samaran ELMANHAJI. sama macam karpal singah@bai tua yang semakin kuat menentang islam dan ditambah dengan pelajar yang sama pendirian dengan oneG@kepala lutut yang mempertikaikan bagaimana hukum hudud hanya dijalankan kepada orang islam saja. dan ianya bercangah dengan pelembagaan negara malaysia. kalau bai tua marah kat hukum hudud dan langkah mayat dia kalau sesiapa berani melaksanakan hukum hudud rupanya pelajar dalam bidang islam pun sama juga menentang hukum hudud.

islam sepatutnya bersama orang islam lain, apa nak dikisahkan kenapa hukum islam dijalankan kepada orang islam saja, kenapa nak paksa orang bukan agama islam nak guna pakai hukum islam, kalau difikirkan lojik dan ikut kebodohan mamat manji tu semua warganegara malaysia hendaklah dihukum menggunakan hukuman islam. tidak ada beza islam ke tidak. orang islam sendiri pun tak nak hukum islam tapi mengaku islam pelik dunia, kalau ugama lain ada hukuman seperti hukuman kerusi letrik yang lebih kejam tapi diakui diseluruh dunia tanpa apa apa bantahan sebab apa sebab orang kafir buat semua elok dipandang mata. mengapa hukum islam tak boleh dilaksanakan sebab sudah lama umno menentang dan umat islam malaysia sendiri menentang tapi melalui hujahan yang bangang seperti biasa.

ulamamak kepala lutut sudah lama menentang hukum islam yang akan dibentang oleh kerajaan islam tapi menggunakan pelbagai lojik akal, ada video secara terang alkepala lutut menentang hukum islam dan jika ditanya dia akan menjawab ana tak menentang cuma rasa ada banyak benda lagi perlu diperjelaskan. hukum belum diluluskan tapi dah tanya macam macam, takut sangat nampaknya, jenis pergi sekolah mengorat bukan jenis nak cari ilmu islam, pengikut yang siang malam duk hina isteri nabi pun tak berani nak tegur, pengikut siang malam anggap ulama tu jenis menghafal, diri sendiri doa qunut pun gagap nak habiskan. orang orang begini ke nak sokong hukum islam dilaksanakan jauhlah wahai dunia.

bising betul macam bai tua yang semakin nyanyuk, bai tua menentang sampai ke sudah tu yang hebatnya dia, kalau ditanya bai tua, kalau hukum kitab agama sikh nak dijalankan dimalaysia apakah dia akan menentang jugak, apa jawapan bai tua ni? yang pasti bai tua adalah orang paling kedepan nak laksanakan hukum sikh dimalaysia. bodohnya penganut agama islam yang terlampau rasa dirinya pandai sangat, lebih islam dari orang lain. hukum islam belum dilaksanakan tapi suara anjing menyalak kepada hukum sendiri dah kedengaran. tolonglah jangan jadi bangang sangat mempertikaikan apa yang orang islam nak buat, kalau orang islam sendiri sebegitu bangang macam elmanhaji ni aku sendiri tak tahu berapa ramai lagi penganut islam yang bangang diluar sana tu, pertikaikan apa saja demi nafsu jahat.
2:00 PTG | 0 comments | Read More

apa sebenarnya isyarat PING itu??

sudah hampir seminggu isyarat ping yang dikesan oleh 2 kapal besar dari china dan australia, namun begitu sampai sekarang isyarat itu tidak dapat disahkan oleh kedua dua kapal penemui isyarat ping tersebut. penilai awal kepada isyarat tu telah menjelaskan kepada umum bahawa isyarat yang dikesan adalah bukan isyarat dan bunyi dari kotak hitam, tapi bagaimana tony abbot begitu yakin yang itu isyarat dari kotak hitam dari pesawat. pusat analisis akuatik sudah mengesahkan bahawa isyarat yang dikesan tidak ada kena mengena dengan pesawat yang malang itu.

dengan segala kebodohan dan kebangangan disumbat ke negara malaysia. malaysia dilihat sebagai negara paling bangang dalam dunia walaupun dari kalangan dunia ketiga. dengan kebodohan pemimpin malaysia yang nampaknya jadi pak turut mengumumkan dan memberikan kenyataan caca marba menyebabkan malaysia terus menanggung kerugian dan juga menjatuhkan imej dan maruah negara. apa saja petunjuk yang diberikan oleh negara lain akan dianggap kenyataan betul dan tak lama selepas itu menampakkan sisi bangang kepimpinan malaysia. mh370 berakhir di selatan lautan hindi. pencarian sudah lama sangat tapi bukti walaupun satu skru tak dapat dijadikan bukti sah dan betul.

isyarat PING sebanyak 6 kali dikesan oleh kapal kapal negara lain, apakah dengan kekurangan teknology didalam negara malaysia akan memudahkan projek membeli peralatan yang lebih canggih. apakah situasi ini memudahkan shoping tanpa perlu tender, pembelian terus akan dijadikan alasan untuk negara seperti biasa. dan yang pasti ada kroni yang akan memperkenalkan teknology yang canggih sampaikan kapalselam tak boleh menyelam dan tidak boleh digunakan untuk operasi menyelamat dan mencari. kecanggihan kapalselam malaysia, enjin kapalterbang yang hilang, pembelian sukhoi yang tidak dihantar terbang mencari unknown flight pada pagi 8 mac 2014. ping yng dikesan tu apa sebenarnya, ia satu diversion dari sekutu us?????
8:13 PG | 0 comments | Read More

TEKNIK MEMBAJAK MASA DEPAN

Written By FZT on 11 April, 2014 | 5:00 PTG

DENGAN MENGGUNAKAN KREATIVI TAK PERLU PAKAI TRAKTOR UNTUK MEMBAJAKK

DENGAN KREATIFNYA

MESIN MEMBAJAK ALAF BARU

MENJIMATKAN DAN BOLEH PAKAI DWI GUNA

SELEPAS MEMBAJAK BOLEH BAWAK BERSIAR SIAR

KALAU KAT MALAYSIA MESTI JABATAN PERTANIAN TAK BAGI PUNYA BUAT

SEBAB UTAMA, MENJEJASKAN ALAM SEKITAR

ITULAH JABATAN PERTANIAN MALAYSIA

5:00 PTG | 0 comments | Read More

muka muka GERAM KAT MALAYSIAN

kah kah kah kah

lawak betul muka badut GERAKAN RAKYAT MARHAEN
SINGKATAN
GERAM

apa benda yang mereka geramkan entahlah, bodoh dan bangang tu nampaknya terpancar pada muka muka
tshirt pun ditaja apa lah sangat nak geram

harga minyak naik tak geram pun
gula naik tak geram pun
bill elektrik naik pun tak geram

mungkin mereka ni semua anak beranak QORUN GAMAK
KAYA GILA HAHHAHAHAA
2:50 PTG | 0 comments | Read More

umno tetap bangang selamanya

dalam keadaan yang tidak tentu hala, menteri pengangkutan terus berdolak dalik memberikan kenyataan akhbar dan begitu memalukan malaysia. malaysia sudah bergantung sepenuhnya kepada teknology negara lain dalam usaha mengesan dimana kotak hitam dan bangkai pesawat mh370. dalam keadaan mabuk info yang dibekalkan oleh dunia lain, malaysia berada dalam kandang zoo dan berundur seribu tahun dengan segala kegelapan. malaysia berada dalam terowong yang tiada cahaya langsung sampai tidak tahu dimana penghujungnya perjalanan pencarian ini. kos semakin meningkat, ekonomi negara terus musnah dengan korupsi pembaziran dan segala benda yang pasti membebankan rakyat malaysia.

kos pencarian bukannya murah, banyak wang rakyat dibazirkan untuk mencari pesawat malang dalam keadaan tanpa hala tuju, mp mp umno dan barisan nasional dengan bangang berbangga dengan kerajaan bangang mereka. mp barisan nasional duk sibuk skirt pendeklah, kalau tak ada duit beli kek dan biskut, buatlah sendiri, kalau mp lenggong memang terkenal dengan kebodohan ditambah dengan kinabatangan yang bebal melantun lantun. tak ada idea yang bernas keluar dari otak mereka selain memuji kerajaan dan membaham mana mana projek yang ada. ditambah dengan bengongnya noh omar yang sentiasa bengong dengan ucapannya.

apa lagi yang rakyat malaysia perlukan dengan pemimpin barisan nasional yang sudah bodoh dan bangang dimata dunia, dulu mungkin orang tak tahu bahawa barisan nasional ni tahap bangang dia melebihi orang hulu afrika yang tidak ada tamadun, tapi sekarang ni, dunia mengetahui bahawa malaysia dipimpin oleh orang bangang, kenyataan demi kenyataan yang memalukan kerajaan dan rakyat malaysia terus dibuat oleh pemimpin barisan nasional.
11:20 PG | 0 comments | Read More

Ketua Wanita PKR yang BANGANG

Written By FZT on 10 April, 2014 | 4:30 PTG

Mak lampir@ zuraida ketua wanita pkr memerangkap pasukan sorak azmin ali terus membuat kenyataan bangang seperti biasa. jangan buang kolid berahim dan digantikan dengan ajijah walaupun dia presiden pkr. keupayaan presiden pkr belum tentu hebat walaupun suami dia hebat bertaraf dunia. mak lampir jangan bodoh dan buat perangai lembu seperti ketua wanita umno cik ijad yang balun projek lembu, apakah mak lampir pun berminat nak balun projek ternak kerbau diselangor selepas menggantikan kolid berahim. ketegangan parti dengan kerajaan negeri tak memberi kesan yang banyak sangat,

jika diganti mb selangor dalam keadaan ini, ini bermakna pkr pun berlagak seperti umno, gaya umno imej umno batuk pun ala ala umno, jangan jadikan politik selangor sebagai politik cari kedarah seperti biasa. biasalah pkr negeri mana pun sukar dikawal. orang mana dalam pkr susah dikawal, dari atas sampai kebawah siapa saja mesti tak betul dia aje yang betul. kolid berahim banyak silap sebab tak beri projek kepada kroni pkr dan mungkin kroni umno dapat projek dari kolid berahim. ini menambah barah dalam pentadbiran.

mungkin dengan menggantikan kolid berahim, wang rezab 3 billion akan mengalir masuk ke kantung orang orang kroni pkr pulak. presiden pkr tak mampu menangani hubungan tegang kecuali tunduk kepada kroni mak lampir dan seluruh jembalang tanah akan masuk. inilah yang meregangkan hubungan kerajaan negeri dengan parti selama ini, tak projek bagi mak lampir, kolid pulak jenis tak makan saman punya, orang mohon pun selamba badak je dia buat tak tahu. tu yang buat mak lampir marah. kenyataan bodoh mak lampir sebelum apa apa keputusan tertinggi pakatan rakyat dan buat kenyataan bengong seperti biasa.
4:30 PTG | 0 comments | Read More

malaysian idiot

teringat lagu kumpulan greenday, american idiot, sekarang ni menular ke malaysia bercambah dengan pesatnya malaysian idiot, dont want to be an malaysian idiot. one nation controlled by the media, kalau ikut case mh370 kita diperbodohkan oleh media asing. janganlah kita jadi malaysian idiot ikut acuan umno. semakin hari semakin idiot kita sekarang, diperbodohkan dimainkan oleh media malaysia. apakah kita hanya akan terus dibuai dengan rancangan lawak sepanjang masa sepanjang ketika, dunia sekeliling kita dibiarkan berlalu tanpa perasaan, apa yang terjadi kepada umat islam diseluruh dunia. kita masih bergelak ketawa dengan lawak lawak yang dihidangkan oleh media.

dalam proses pencarian dan menyelamat MH370 KITA DIPERBODOHKAN SEMENJAK AWAL lagi, isyarat dan imej palsu diberikan kepada kerajaan malaysia atau hanya untuk rakyat malaysia saja. objek objek yang dikatakan sebesar 24 meter terus hilang bila pasukan mencari hampir ke tempat itu, data immarsat sebuah syarikat swasta berpengkalan di europe memberikan data tapi tidak mengesahkan apa apa dan malaysia menjadi idiot kerana mengesahkan pesawat malang mh370 mengakhiri perjalanan di lautan hindi.  banyak benda di idiot kan kerajaan malaysia kepada rakyat malaysia. apa sebenar yang terjadi tidak diperjelaskan secara telus dan tepat.

yang terbaru isyarat ping, jika banyak ping dikesan apakah banyak sangat kotak hitam berada dalam lautan hindi, atau hanya isyarat palsu juga dipancarkan oleh sesuatu. penemuan terbaru demi penemuan terbaru akan menyelesaikan masalah kehilangan mh370, ia tetap misteri sampai hari ini, apa benda dicari tak diketahui dimana tempatnya, apakah ia berakhir disempadan malaysia vietnam seperti mana isyarat terakhir dipancarkan oleh pesawat, tapi kenapa di situ tidak dicari secara besar besaran hanya melepaskan batuk ditangga. apakah malaysia akan terus idiot
11:58 PG | 0 comments | Read More

Isu Saman Terhadap Presiden PAS

Written By FZT on 09 April, 2014 | 10:06 PTG

Saya berpendapat ada beberapa perkara yang perlu dinilai semula oleh orang ramai berkaitan isu saman Presiden PAS oleh bekas calon PKR Samsul Mohd Amin yang telah berpanjangan dan masih belum ada penyelesaiannya.
Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah satu ketika dulu memaklumkan kepada orang ramai bahawa dia telah berbincang dengan keluarga Samsul dan memberi jaminan akan menyelesaikan masalah ini. Bukan itu sahaja, bahkan ianya juga dimaklumkan oleh Pengerusi PKR Negeri Terengganu Saudara Azan Ismail bahawa hal ini telah hampir kepada penyelesaiannya. Namun begitu ketika saman ini dimulakan, tiada pula kedengaran bantahan daripada pimpinan PKR Pusat dan negeri.
Dan sehingga kini saman tetap berjalan dengan pihak Presiden PAS sedang berusaha membalas semula perintah penghakiman ingkar yang dikenakan ke atas Presiden PAS.
Kenapa ramai pimpinan PKR dan PAS sendiri menilai tentg kes FITNAH LIWAT II yang dikira sebagai konspirasi umno utk menjatuh imej DSAI dan menamatkan peranan politik beliau sehingga mula digerakkan reformasi 2.0 ? Kenapa isu saman terhadap Presiden PAS tidak dianggap sebagai golonhan tertentu untuk menjatuhkan imej Presiden PAS sehingga BN mengambil kesempatan untuk membentuk persepsi dlm akhbar dengan tuduhan jahat terhadap Presiden PAS ?. Kenapa ramai pimpinan PR dan PAS mengganggap isu sebagai isu peribadi bukan isu konspirasi dan niat jahat untuk memburukkan Presiden PAS ?
Pada 30 Mac lalu, perbicaraan telah ditangguhkan kepada 14 April ini atas dasar pihak Samsul dikatakan telah mendapati ada penemuan baru dalam kes ini. Ini melanjutkan lagi persoalan kepada kita dengan “jaminan” daripada “sahabat” kita PKR bahawa kes ini akan ditarik dan sudah hampir kepada pengakhirannya.
Agak menghairankan juga apabila kandungan sedutan ucapan Presiden PAS di Kampung Tebakang Bukit Payong itu, yang tidak pernah menyebut secara khusus siapa yang dikatakan sebagai calon yang bermasalah itu. Seharusnya tiada pihak yang terasa ianya ditujukan keatasnya.
Akhirnya saya berpendapat kes ini tiada lain hanyalah satu kaedah yang digunakan bagi menjatuhkan imej Presiden PAS serta parti secara keseluruhannya dan ini bukan isu peribadi, kerana akhbar-akhbar mula menyebarkan berita dengan memberi gambaran seolah-olah Presiden PAS telahpun didapati bersalah dalam kes ini. Kita tidak runsing dengan keengganan pihak Shamsul menarik kembali saman itu tetapi berita yang diwar-warkan sebelum ini berkenaan mahu menarik kembali saman oleh pimpinan PKR samada dari negeri ataupun pusat, hanya terdengar sebelum pilihanraya kecil Kajang dan kembali sunyi selepas itu. Kenapa penipuan ini didiamkan oleh seluruh pimpinan PR ??
**** NARAZA MUDA adalah Ketua Penerangan PAS Kawasan Dungun
10:06 PTG | 5 comments | Read More