FZT TWITTER

DENGARLAH RADIO PAS

tetamu

Total Pageviews

FZT

Foto Saya
Bicara tentang apa saja menyanggah fitnah

Search This Blog

Memuatkan ...

TULANGBESI AKAN JADI PENGERUSI PERANSANG????

Written By FZT on 28 Julai, 2014 | 8:46 PTG


berita separuh masak sedang berlegar di media sosial, TULANGBESI@rahman yang gila jawatan ceo akan dilantik menjadi pengerusi di syarikat kumpulan perangsang. usaha usaha sedang giat dijalankan oleh penyokong rahman@tulang dibantu oleh puak puak bengong. jika pertukaran MB selangor berjaya dibuat, tulangbesi telah dijanjikan akan dilantik menjadi pengerusi perangsang atau paling koman spanar pun tukang cuci jamban di perangsang bertaraf ceo. nuar beraham telah berjanji jika fitnah fitnah tulangbesi yang selalu gagal kali ini berjaya pasti imbuhan akan diberikan. dibantu oleh barua dap berpengkalan di jambatan pulaupinang dan jika sekirang ia berlaku jawatan pengerusi perangsang akan diperolegi dan rahman berjanji akan melantik ulam mamak kepala lutut menjadi coo satu jawatan yang tidak kurang pentingnya membuat fatwa dan ulasan selari.

mb selangor yang baru akan dilantik selepas berjaya menyingkir kan kolid berahim. kolid berahim yang kedekut dengan kroni akan dinyahkan dari jawatan mb dan digantikan dengan seorang BINI KETUA UMUM dan juga SEORANG PEMIMPIN yang HEBAT di dunia politik antarabangsa. nak jadi MP pun suruh BINI letak JAWATAN. tidak pernah dalam SEJARAH PEMIMPIN DUNIA YANG HEBAT AKAN MELANTIK BINI SENDIRI KE JAWATAN MB. SAMPAIKAN ORANG KANAN DIPINGGIRKAN DAN TERKEJUT DAN TERKULAT KULAT BILA keputusan mesyuarat yang diadakan dan dihadiri oleh puding nasional dan juga rafizi yang memberikan idea langkah kajang.

SEJARAH DUNIA AKAN BERKEMBANG DENGAN PESAT BILA sesebuah PARTY AKAN MELANTIK bini kepadA KETUA UMUM DAN IA SAMA DENGAN PM UMNO SEKARANG YANG MANA BINI BERBELANJA BOROS. persamaannya kedua duanya ADALAH JENIS TAKUT BINI. mesyurat yang diadakan dikaki lima pejabat bersetuju 1000% melantik presiden party sebagai MB baru tanpa sebarang bantahan. semua jadi PAK YET sebagaimana kata penariklanca yang sudah bersara menarik lanca. semua macam burung terkukur mengangguk geleng bila disuruh. tak ada bantahan. bagaikan lembu kenyang. semua setuju tanpa bantahan.

MARAH KE PAS KONONNYA NAK BAWAK PAS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT. tapi bagaimana pula tradisi umno yang ada dalam PKR adalah perangai UMNO yang sentiasa bangang. MELANTIK KRONI KE KERUSI JAWATAN PENTING. nampaknya keburukan orang lain nampak tapi bila kena diri sendiri semuanya di YESKAN oleh ahli PARTY. patutlah mat semaun kilo marah sangat satu waktu dahulu sampai keluar party dan masuk party tupperware. ini rupanya sebenarnya wajah ketua umum yang disanjung oleh seorang tua pembuat jeruk dan juga bekas askar pencen di kelantan nun. mabuk laut tak habis lagi gamaknya tanpa sedar apa yang ketua umum lakukan semua elok walaupun kentut depan muka penyokongnya.
8:46 PTG | 0 comments | Read More

SIAPA KHIANATI PR

nampaknya bersungguh benar puak puak bangang menuduh haji hadi mengkhianati Pakatan rakyat. segala benda di muat naik konon haji hadi sudah sampai waktu bersara, berhenti memimpin pas sampaikan ada yang sanggup solat saf depan masjid rusila. begitulah bodoh dan bangangnya wajah wajah penentang PAS. yang tua dengan perangai bodoh tak habis habis lagi. yang nak jawatan siang malam mencari salah silap supaya nampak hebat dimata nuar berahim. segala benda diungkit sampai kes kelantan pun di muat naik. sejarah yang ditulis balik oleh MSO dengan gaya penuh pelawak dan auta. fakta fakta lama diubah dengan baik sebagaimana umno mengubah sejarah malaya. dan penulis seperti ini mampu menipu sebagaimana umno mengupah pencacainya menulis bagi pihak umno dan menaikkan imej baik umno dalam usaha memerdekakan tanah melayu dari penjajah.

oleh kerana tok guru nik aziz bersuara terpaksa lah korner pulak, dulu apa yang tok guru nik aziz tulis dalam mukabuku semua dibenarkan sebab menyebelahi pihak bangang tapi bila dah tak senada dengan puak bangang, tok guru nik aziz dikatakan uzur tak mampu menulis dan ada pihak yang menulis sebagai mewakili tok guru nik aziz. kasihan pencacai pencacai yang sudah kemaruk nak membaham ghanimah dalam negeri selangor sampaikan semua benda tak nampak kecuali RM RM RM. semua sedang kelaparan akibat kolid berahim sekat segala benda sampaikan nak beli lampin orang tua pun susah. semua benda kena pakai duit poket sendiri jadi mahu tak mahu demi kepentingan urat perut dan mentankedarah terpaksa lah menulis benda benda yang direka khusus untuk memastikan kolid berahim jatuh.

untuk pencacai pencacai kena carilah idea lain selain mengungkit apa yang sudah berlaku. basuh dan cuci dulu nuar berahim dengan klorox ke atau dengan kimia yang boleh mengsucikan dan membarukan idea yang semakin lapuk dan buang sikap umno yang masih berkumandang dalam jiwa dan hati. jiwa umno yang berkarat dalam hati nuar berahim perlu disucikan. sampaikan semua benda dikronikan. lantik bini lepas ni apa pulak yang nak dilantik. kalau tok guru haji hadi dikatakan kroni kerana menantu, NUAR BERAHIM LAGI HEBAT LANTIK BINI JADI MB WKAKKAKAKAKA... BARUA BARUA PKR TERUS SETUJU TANPA ADA APA APA BANTAHAN UNTUK JOHN LABI LABU KOMEN BANGANG TU HARUS DIBASUH DENGAN AIR LONGKANG
10:42 PG | 2 comments | Read More

SURAT TERBUKA UNTUK PEMANDU BALIK BERAYA

Written By FZT on 27 Julai, 2014 | 1:16 PTG

INI BARU HEBAT
KEPADA PEMANDU YANG BALIK BERAYA DIKAMPUNG

1. TOLONG BALIK KAMPUNG BAWAK PERANGAI BAWAK KERETA BUKAN PERANGAI MASA KAU ORANG BAWAK MOTOSIKAL PERGI KERJA. CILOK MANA MANA, BAWAK KERETA BUKAN BAWAK MOTOR, PERANGAI BAWAK MOTOR TOLONG BUANG JAUH JAUH. JANGAN BAWAK BUDAYA BAWAK MOTOR DALAM MEMANDU KERETA. ITU BANGANG NAMANYA.

2. TOLONG BAGI SIGNAL KEMANA ARAH NAK PERGI, BUKANNYA KORNER JE IKUT SUKA MACAM BAWAK MOTOR. KALAU NAK BAWAK KERETA JUGAK BAWAK LAH SLOW SLOW BUKAN MACAM MEREMPIT MOTOR. BALIK KAMPUNG JANGAN JADI BANGANG MENYUSAHKAN SEMUA PEMANDU LAIN. DUK KL KE MANA MANA PERGI KERJA BUKAN BAWAK KERETA PUN BALIK KAMPUNG BERLAGAK MACAM BAGUS.

3. IKUT QUEUE BUKAN MEMOTONG IKUT SEDAP LUBANG TEKAK JE. BAWAK BANYAK BERSABAR ORANG LAIN BAYAR JUGAK ROADTAX BUKAN ORANG BALIK KAMPUNG JE BAYAR ROADTAX.

4. JANGAN BERLAGAK SANGAT DENGAN KERETA BARU ATAU KERETA PINJAM ATAU KERETA SEWA BAWAK BALIK KAMPUNG. KALAU NAK BERLAGAK PERGI MAMPUSLAH.

5.
1:16 PTG | 0 comments | Read More

PKR diselangor Merempat dah rupanya

patutlah beria ia sangat pkr nak tukar kolid berahim rupanya kerja kerja party tak dapat dijalankan dengan lancar sebagaimana umno, umno belasah duit rakyat untuk kegunaan mereka dan pkr menyambung legasi umno. pkr bawah pimpinan dunia islam pun tak dapat nak dibezakan antara kerajaan dan party. sebodoh dan sebangang sb kat kemaman nun rupanya. budak perak yang dihalau dari perak dan merempat di hulu kemaman. wajah bodoh budak sb yang dikatakan solat saf depan dimasjid rusila. hahhahha ABDULLAH UBAI pun solat saf depan belakang nabi lagi. apa nak beza pun abdullah ubai dengan budak sb perak yang merempat di hulu kemaman nun. abdullah ubai hancurkan islam sama dengan perangai budak sb tu. nanti ada jawapannya hahhahhaha... siapa nak heran pun solat saf depan masjid rusila. bila sebut blogger perak seperti alkusyen altapircipan mesti bodoh punya.

duk ulang sebab tu pas terengganu dan kedah sepenggal je memerintah, macamlah perak hebat sangat, dapat memerintah 10 bulan je pun nak bising. ada pilihanraya umum ke pilihanraya kecik nak dapat kerusi lain pun payah, pas perak tak naik naik kerusi kekal ditakuk lama pasal apa, pasal blogger ni terlebih lajak dari perahu jalan, lebih tua dari waktunya. duk sembang deras dalam blog kerja malas, duk merapu siang malam hebat sangat pakatan rakyat kat perak, sampai pilihanraya ke 13 nak ambik balik perak pun tak boleh. bukan tak boleh tapi lebih kepada angan angan ajelah.

dulu ada maharaja blog yang berasal dari perak, pelbagai ramalan pelbagai strategi di tulis akhirnya menyertai PKR perak akhirnya tak tahan dalam party sebab terlebih strategi tapi kerja tak nak buat hanya pandai menulis, tak ada wang tak payah cakaplah nak buat kerja party baik buat PARTY TUPPERWARE ada jugak hasilnya. akhirnya keluar PKR masuk DAP, akhirnya tak tahan jugak depan party DAP sebab apa sebab banyak lagi strategi keluar sampai pengsan DAP perak nak ikut. akhirnya lari keluar bela ayam kampung lagi baik. itulah kesudahan blogger tersohor seketika waktu dahulu. terlebih strategi. yang ada pun tinggal ketua kampung JERUK ajelah sekarang duk melalak melolong dengan budak sb yang sudah pencen sebab tak laku. kerja malas siang malam duk meracau sebab terlebih idea akhirnya tertungging di hulu kemaman.

hari ni pulak professor yang kalah dalah PRU ke 13 pun nak bercakap, cakap sudah tak laku cuma terpaksa menjadi pensyarah kat UNISEL dan terpaksalah bercakap demi periuk nasik. kasihan pakar perlembagaan jadi pakar lembam dah sekarang. sudahlah kalah, mungkin salah strategi kot sebab tu kalah, kalau kalah satu undi tu kira nasiblah kalau kalah beribu ribu undi ada benda tak kena ni walaupun kawasan yang dia bertanding dijangka pkr menang. mungkin sebab orang kampung tak faham apa diA cakap sebab terlebih perlembagaan penjajah dalam kepalanya. mamat ni yang perlekeh presiden pas dalam majlis pas. itulah bodohnya professor ni. paling bodoh ulasan mamat ni ialah kekalahan haji hadi mamat ni lupa ke lim kit siang pun kalah hahhahaa,  banyak sangat perlembagaan penjajah sampai lupa sejarah. kasihan lah. orang perak jugak ni wkakakakaaaa
8:22 PG | 2 comments | Read More

hanya yang bangang buat tak faham isu mb selangor

Written By FZT on 26 Julai, 2014 | 11:14 PTG

isu mb selangor nampaknya semuanya pkr dah bersatu untuk membuang kolid berahim. god father pun tak mampu nak terajang kolid berahim.. ini ke pemimpin yang dunia islam kagum dan yang cekap memahami keadaan politik dunia. kena tipu dengan usop kalla pun masih duk sibuk julang lagi. usop kala menang lagi dengan jokowi. kalau kena tipu dengan MAT INDON usah rasa hebatlah pemimpin dunia islam. MAT INDON TIPU DARI ATAS SAMPAI BAWAH. yang kena tipu adalah melayu malaysia yang cerdik MAT INDON JUGAK. baik pak. om nuar jangan risau semuanya beres. nanti om bapak najib akan sign perjanjian belakang mati yang disokong oleh pertua yang gila nak jadi ketua kampung. cinta maut dengan BUNG NUAR GITU KIRANYA. APA BUNG NUAR BUAT SEMUA BENER. enggak ada yang tidak bener melainkan bener belaka. enggak gitu deh.

blogger raja petra, siapakah dia, dia adalah tuhan blog kepada penyanjung pkr suatu masa dulu, apa yang didedahkan oleh raja petra adalah satu yang asli dan original. sampaikan nuar berahim sanggup buat apa saja demi raja petra. jangan lupa sejarah. blogger penyanjung nuar menyanjung kehebatan RPK begitu hebat sampaikan lupa kuasa tuhan. apa pendedahan RPK akan dicopy paste ke dalam blog masing sebagai berita sumber sahih dan benar. selepas RPK menghentam god father bung nuar barulah RPK dibelasah setiap sudut sampaikan keimanan RPK dipertikaikan. begitulah hebat blogger pencacai PKR dan juga golongan yang nak mengreformkan PAS termasuk party kepala lembu. selepas RPK tidak lagi bersama bung nuar ia menjadi sampah kepada pencacai PKR dan pencacai PAS REFORM.

BAgaimana menantu haji hadi yang hanya memegang jawatan kecik di satu syarikat kecik jadi penghubung kepada kolid berahim dengan haji hadi. kalau nak mengail ikan paus kenalah umpan pun besar. ada akai guna jangan jadi sb kemaman sampai sekarang bodoh. bagaimana exco PAS diberikan budget yang begitu besar sampai 8 juta sehingga 9 juta dan boleh digunakan sebebas bebasnya tanpa ada sekatan dari kolid berahim. apakah SPRM lupa ke nak siasat budget yang begitu besar dibelanjakan oleh exco pas. kalau ada salah guna SATU SEN PUN SPRM AKAN MENDAKWA EXCO PEMBANGKANG. KALAU BODOH JANGAN DITAMBAH DENGAN BANGANG SEBAGAIMANA TULANGBESI. " TULANGBESI BERHARAP KALAU AZIZAH NAIK JADI MB ADA CHANCE LAH KALI INI NAK MOHON JAWATAN CEO KDEB ATAU KUMPULAN PERANGSANG"

nuar berahim selesaikan dulu masalah calon jadi mb dari pKR sebelum nak menyalahkan orang lain. JANGAN LUPA MAKLAMPIR PKR ZURAIDA pernah berkata PAS tak perlu sibuk mencampuri urusan PKR nak melantik MB selangor. kalau ikut kata mak lampir PKR tak perlu pun kepada PAS, pkr boleh hidup sendiri tanpa perlu PAS pun diselangor. PKR kuat apa, sekuat power ranger cerita kartun. atau PKR tu sendiri adalah kartun. masalah pemilihan pun belum selesai tapi sudah sibuk nak tukar MB, selesaikan dulu pertelingkahan ahli ahli dengan pemimpin barulah hebat. kalau pemilihan party pun sangkut semput sebagaimana penyakit kencing manis pesara cikgu diperak nun baik duk diam diam dulu. nanti suntik insulan baru boleh bergerak kalau tak mahu sawan ...
11:14 PTG | 5 comments | Read More

haji hadi cemburu kat nuar berahim wakkakakakka lawak maharajalawak

lawak tulisan tulangbesi dan tulisan pendekar songkok senget di perak memetik kata kata mahfuz yang ketinggalan basikal sebab tak pandai bawak kereta selepas budak kelabu asap yang menjadi pencacai dap dipulau pinang sudah tak mahu jadi drebar mahfuz lagi. budak hitam orang kanan bakaq penarikbeca dan geng budak tiga suku dikelantan nun sedang sibuk menuai hasil kerja kerjanya menjadi balaci dap. banyak mana bayaran sewaktu buat demostrasi atas jambatan penang. bukan senang nak cari makan sekarang selepas kena tendang dari harakah dan malaysiakini. jadi wartawan tak sampai kemana. kemana ulammamak kepala lutut sekarang sejak buang separuh lemak yang bertakung.

tok guru haji jadi tak mungkin cemburu kepada nuar berahim yang dikatakan tulangbesi sebagai pemimpin islam dari malaysia, fasih berbahasa inggeris. faham politik antarabangsa semua ada pada nuar berahim wakkakaka .. cuma tulangbesi lupa bahawa nuar berahim pun hebat dari segi lain. pilih BINI jadi ADUN dan angkat bini jadi MENTERI BESAR, jadi KETUA UMUM tanpa tahu bahawa apakah nuar berahim ni ahli PKR atau tidak. jawatan KETUA UMUM apakah wujud dalam perlembagaan Party PKR. wajah huduh nuar berahim yang mendapat sanjungan mso yang selalu menulis keburukan pemimpin pas termasuk geng baju petak petak sebelum terbau kambing jamnapari. Mb baru kelantan pun dibelasah MSO sebab tak berlaga angin yang selalu mso selalu bawak.

tulangbesi mso alkusyen tak payah lah nak rasa hebat sangat, bodohnya MSO dalam projek kerajaan 16 september masih berlaku rupanya. kerajaan lompat dipersetujui oleh mso. kerajaan bodoh begitu pun mso setuju mana otaklah mamat ni. krisis menjadi pm sebelum hari mengundi pru umum adalah mainan nuar berahim dan mso saja. wajah kekalahan sudah nampak dimata kerana pkr tidak mampu mengawal calon calon tangkap muat yang selalu diamalkan oleh pkr. pemilihan pkr pun kacau bilau sampai berlaku saman menyaman. itupun masih hebat diangkat hero oleh tulangbesi. rafizi pun ditolak oleh ahli pkr mana hebatnya kalau ahli sendiri menolak pakar stategi, MSO alkusyen tulangbesi sepatutnya mengjadi ahli pkr dan bertanding sebagai ahli majlis tertinggi barulah aman damai pkr dengan ideologi bodoh dan bangang mereka.
3:00 PTG | 2 comments | Read More

Tulangbesi fitnah dalam bulan puasa

bulan puasa belum tamat tapi tulangbesi menggunakan segala kudrat iradat untuk mengfitnah tok guru haji hadi. kasihan tulangbesi yang cuba jadi calon pkr di selangor dulu ditolak kerana dikatakan akalnya kurang dari 10 persen saja yang boleh diguna pakai. yang banyak dalam otaknya hanya fitnah. setelah gagal di terengganu memohon jawatan dalam anak syarikat terengganu. tulangbesi tidak layak pun menjawab jawatan hatta tukangkebun top it sekalipun. setelah gagal memperolehi jawatan idamannya diterengganu fitnahnya bermula hebat kepada pas terengganu sebagai membalas dendam.

oleh kerana pkr berkuasa diselangor, tulangbesi cuba menyusup masuk melalui assan ali tapi tidak jugak diterima masuk ke dalam pengurusan selangor. akhirnya tulangbesi gagal juga memperolehi jawatn yang dipohonnya kerana dia sememangnya tak layak mendapat jawatan. laluan pkr cuba digunakan untuk memohon jawatan di dalam anak anak syarikat selangor namun pkr pun menolak manusia yang bernama tulangbesi. pkr pun tahu siapa tulangbesi. pkr bawah kolid berahim bagi tapak kaki pada tulangbesi. tiada jawatan dan calon sebagai adun diberikan. tulangbesi tidak diterima samada pas atau pkr. cuma dap je belum bersuara.

tulangbesi yang sibuk dengan ayah sayful alliwati cuba memukul wartawan yang banyak menyoal bapak sayful. banyak gambar tulangbesi yang gedebe dengan wartawan perempuan dilihat dalam blog. tak sampai seminggu ayah sayful kembali menjadi umno. muka tulangbesi kembali kelabuasap. penyokong tegar umno masih berhadap adalagi manusia yang percaya fitnah yang dilemparkannya. tulangbesi yang songlap duit derma menentang pas dulu sampai sekarang tidak menyaman pas walaupun wang tabung derma sudah kering disonglap tulangbesi. sampai sekarang tak ada berita kemana wang derma itu. perangai pun sama je dengan umno.
11:23 PG | 2 comments | Read More

Buang kolid berahim mengikut prosidur bukan hantam kromo

Written By FZT on 25 Julai, 2014 | 3:52 PTG

kalau pkr gian sangat nak membuang kolid berahim sebagai mb selangor, buat lah secara tertib dan bukannya ikut perangai umno yang buang mat said. mat said dibuang dari jawatan mb tanpa ada surat letak jawatan, dirampas secara zalim oleh umno. apakah pkr yang berdarah umno pun akan melakukan perkara yang sama kepada kolid berahim diselangor. dibuang dari jawatan dan mengenepikan perlembagaan negeri. apakah kolid berahim sama hendak dipecat sebagaimana mat said. jangan jadi bodoh lah pkr walaupun ramai kroni kroni dan pengampu pengampu pkr sedang bergembira dikala kejatuhan kolid berahim.

MSO yang terkenal dengan tulisan merapu sedang merapu dan meraban menghentam kolid berahim. sokongan kepada nuar berahim dinyatakan dengan segala penulisan. kolid berahim digambarkan sebagai manusia yang tidak mengenang budi dan segala jenis kejahatan ada dibadan kolid berahim. walaupun kolid berahim tidak melakukan pecah amanah dan korupsi namun tulisan mso menggambarkan bagaimana buruknya kolid berahim. sudah hilang segala kebaikan apa yang dibuat oleh kolid berahim sepanjang pemerintahannya walaupun ia jauh lebih baik dari mb umno selangor.

mungkin cara cara mso cadangkan kepada pkr adalah yang terbaik sepanjang zaman. pkr melalui lidah mso mungkin boleh menawan seluruh negeri selangor tanpa bantuan pas dan dap. mungkin pkr akan menang dengan lebih gemilang selepas membuang kolid berahim. MSO sendiri boleh diangkat menjadi ADUN yang baru atau menjadi exco jika diadakan DUN selangor dibubarkan. MSO cukup marah kalau PAS nak jadi mb selangor. bodohlah kalau semua parti yang bertanding tak ada keinginan menjadi mb. sikap berkompromi pas selami ini dipandang endah tak endah oleh seperti mak lampir zuraida yang mana selalu bising kononnya mb adalah hak pkr walaupun menang satu kerusi.

kalau kolid berahim ada masalah hutang dengan bank islam sebanyak 70 juta dan juga kata kata ezam yang menyatakan ada penyelewengan oleh kolid berahim kenapa tidak diserahkan kepada SPRM yang sentiasa ternganga kepada adun mp pakatan rakyat. mana mungkin SPRM tidak menangkap dan memenjarakan kolid berahim jika ada bukti yang sah dan sahih. orang gila je tak faham SPRm tidak bertindak kepada pemimpim pembangkang. mso boleh berbincang dengan ezam untuk membunuh karier kolid berahim dengan mudah jika ezam kotak ada bukti atau sentiasa ada dalam kotak tidak dikeluarkan sampai sekarang. isi isi kotak ezam sampai sekarang tidak dapat didedahkan oleh ezam kotak. cakap ezam kotak pun MSO percaya demi menumbangkan kolid berahim.
3:52 PTG | 2 comments | Read More

pkr mengesahkan wajahnya yang sebenar

Written By FZT on 23 Julai, 2014 | 1:21 PTG

nuar berahim sebagai ketua umum pkr mengumumkan azizah presiden pkr sebagai mb selangor yang baru. mana mana pencacai nuar berahim bersorak gembira dengan pengumuman ini. gerakan selama ini akhirnya berjaya jugak menyingkirkan kolid berahim dari takhta mb selangor. nuar berahim sepatutnya tidak mengumumkan lagi berita ini sebelum mengadakan mesyuarat dengan wakil dalam pakatan rakyat. komen komen bodoh dari penyokong nuar berahim berlegar hebat disekitar blog. mana mana penyanjung nuar berahim akan berkata ia satu tindakan yang hebat dan mendahului zaman. menyingkirkan menteri besar bukan kerana dia tidak amanah menjalankan tanggungjawabnya tapi disingkir kerana tidak memenuhi hasrat sebilangan manusia yang sentiasa tidak puashati.

kepincangan kolid berahim cuba digunakan sepenuhnya. watak bodoh dimainkan dengan baik oleh nuar berahim. warisan darah umno masih kuat dalam jiwa nuar berahim. mana mana yang tidak mengikut kata ahli politik yang dajal akan diremovekan bersama kajang move.apakah acuan yang akan dibentuk oleh wan azizah diselangor selepas kejayaan kolid berahim yang menonjolkan diri sebagai mb yang seribu lebih baik dari bekas bekas mb umno selangor. apakah agenda yang banyak tertangguh dibawah pemerintahan kolid berahim. bagaimana mb baru pkr akan menyelesaikan agenda yang tertangguh. apakah agenda yang tertangguh yang mana tak sempat kolid berahim menghabiskan penggal ini? apakah presiden pkr dapat menyelesaikan semua agenda tertangguh dan kalau ia mampu menyelesaikan semua agenda tertangguh pasti pkr akan menang seluruh malaysia selepas ini. kajang move atau pkr akan diremovekan seluruhnya.

mungkin mb selangor yang baru dikuat dengan kuasa ampu dan bodek dari seluruh pkr akan menjadi kan mb selangor baru lebih kuat dan superpowerfull. mungkin pengetua sekolah kajangmove akan lebih dominan dalam menentukan urus tadbir selangor selepas ini. selangor dibawah presiden pkr akan lebih hebat dan akan mampu menawan putrajaya tanpa perlu berfikir apa apa lagi selepas ini. tunggu aje penggal ini habis malaysia pasti akan jatuh ke tangan pembangkang. tok jib buang mat said dengan penuh gaya bodoh diikuti dengan baik oleh kawannya nuar berahim menyingkirkan kolid berahim. mat said memang patut disingkir sebab terlalu bangang boros berbelanja harta rakyat tapi kolid berahim disingkir kerana agenda pkr tertangguh bukannya agenda rakyat tertangguh. itulah hebatnya nuar berahim.
1:21 PTG | 2 comments | Read More

bangangnya PKR

Written By FZT on 22 Julai, 2014 | 10:02 PTG

bangangnya keputusan pkr meletakkan presiden pkr menjadi mb diselangor, aku ingat umno je bangang mengantikan mat said rupanya pkr sama je dengan umno. betullah pkr ni masih mempunyai darah umno yang sukar diganti walaupun dengan darah bombay. langkah kajang ciptaan rafizi akhir terlaksana dengan jayanya dengan meremovekan kolid berahim dari jawatan mb. betapa dalam keadaan suasana yang tidak berapa elok dengan segala kemungkinan yang ada apakah nuar berahim sudah tidak sabar sabar lagi untuk menjadikan kroni keluarga mewarisi segalanya.

apakah nuar berahim tetap seperti nuar berahim seperti dulu. nuar berahim yang berdarah umno. apakah itu yang masih menjadi anutan dan pegangan nuar berahim. langkah kajang yang songsang sepatutnya sudah diundurkan menjadi langkah kiri akhirnya dilaksanakan jugak. tindakan nuar berahim dan kuncu kuncu bangangnya mesti akan menyusahkan semua pihak. mungkin pihak yang setuju akan bersorak sorai dengan kemenangan ini. kemenangan menjatuhkan kolid berahim dari puncak kuasa mb. kolid berahim bukan manusia yang tidak amanah tapi ditolak kerana tidak dapat bersama dengan kehendak politik pkr. mungkin selepas ini pembahagian ghanimah akan berjalan dengan lancar tanpa ada lagi manusia yang amanah membahagikan harta harta rakyat.

azizah menjadi presiden dan berhak untuk menjadi  mb atau menjadi pm sekalipun. mana mana parti yang memperolehi undi terbanyak akan melantik presiden party menjadi mb atau menjadi pm. tapi langkah pkr dilihat banyak sonsang dari menjadi langkah betul. kajang move yang sudah basi cuba dimainkan balik. disebalik kajang move adalah satu petaka kepada pembangkang. muslihat nuar berahim sudah dapat dibaca dan airmata rafizi belum tentu dapat menjernihkan apa yang akan berlaku selepas hari raya. wajah wajah huduh pkr akan terus diingati sebagaimana umno mengremovekan mat said dari takhta kerajaan terengganu.
10:02 PTG | 1 comments | Read More

MALANG MALAYSIA BERTIMPA TIMPA

Written By FZT on 21 Julai, 2014 | 8:04 PTG

malang yang menimpa negara malaysia kali kedua dalam masa tak sampai 6 bulan. apakah bala yang menimpa negara yang dicintai ini. kehilangan MH370 terus menjadi igauan dan mimpi ngeri kepada negara. Syarikat penerbangan Malaysia MAS kehilangan penumpang dan nama baik walaupun tidak disedari. walaupun apa yang diperkatakan kredibiliti mas sudah tercemar. ini perlu diakui oleh pihak mas dan seluruh negara terpaksa bersama sama menaikkan kembali syarikat negara ini. banyak harta rakyat dihabiskan untuk menyelamatkan mas. dan apabila tragedi kedua berlaku semakin malang syarikat penerbangan malaysia. usaha usaha bukan hanya tertumpu mencari dan mendapatkan mayat bahkan lebih dari itu.

pemimpin malaysia jangan lagi buat kenyataan berdolak dalik dan lari dari memberikan kenyataan dan gambaran awal dan diselaraskan secara baik bukannya sekejap begini sekejap begitu. tidak ada kenyataan khusus dan sahih dan bersama dalam memberikan kenyataan kepada seluruh dunia bukannya perwakilan umno yang datang untuk bersuka ria bila datangnya mesyuarat agung umno dipwtc. rakyat dunia cerdik dan mampu menilai apa sebenarnya bila pemimpin malaysia bercakap dan melatah. bukan negara saja akan malu bahkan rakyat malaysia diluar negara juga di malukan.

PENGALAMAN mengendalikan kes mh370 yang hilang secara misteri dan pengumuman tergesa gesa perdana menteri terus menjadi bualan umum seluruh dunia. sikap gopoh pemimpin yang suka memberikan kenyataan tanpa berfikir panjang menyusahkan semua pihak yang terbabit. jangan ada lagi bomoh bengong yang melakukan ritual di depan public. bomoh yang menjadi sendaan seluruh dunia. apakah malaysia masih mampu menahan semua ejekan dan cemuhan akibat kebodohan ini. apakah rakyat malaysia sebegitu bodoh dan bangang melakukan aksi aksi yang tidak masuk akal. cukuplah malaysia dimalukan dengan tragedi mh370 jangan ditambahkan lagi dengan mh17. malaysia perlu berdepan dengan segala permasalahan dalam tragedi ini. malaysia perlu tegas dan berani bukannya seperti biasa. seperti JKKK yang tidak berakal seperti biasa. lupakan dulu politik dalam negara. pulihkan imej malaysia.itu yg utama.
8:04 PTG | 0 comments | Read More

MH 17 rusia berjaya dikambing hitamkan.

Mh17 ditembak jatuh, semua anak kapal dan penumpang mati. media barat yang dikuasai oleh zionis yahudi yang mana menyebarkan berita berita palsu untuk tatapan seluruh dunia. kali ini rusia berjaya dijadikan kambing hitam yang mana ia akan mengotorkan imej rusia ke seluruh dunia. negara peranchis sudah memberikan amaran kepada rusia dengan sikap berdiam diri rusia. jika kita tengok ke dalam negara kita sendiri apakah pihak pembangkang diberi ruang seluas luasnya untuk menyebarkan fahaman pembangkang, jika ianya berlaku dimalaysia apakah diseluruh dunia akan berlaku adil kepada rusia bekas negara komunis yang mana mempunyai musuh tersendiri.

sikap menunding jari pihak negara barat kepada rusia nampaknya sudah dimulakan. rusia berjaya diletakkan dikandang orang salah. walaupun penyiasatan belum dilakukan tapi khabar khabar angin terus bertiup kencang tanpa berhenti. rusia tidak ada media yang hebat untuk menjawab segala tohmahan dan fitnah dari negara negara barat. amerikana negara uncle sam yang menyokong keganasan laknatullah zionis masih dianggap masih hebat dan tidak bersalah walaupun saban masa mencampuri urusan negara lain. balkan bergolak adalah tindakan anjing amerika syarikat. negara arab terus bergolak kerana kehebatan uncle sam yang berjaya mengadu domba pemimpin yang buncit kerana kekayaan. darah umat islam terus mengalir tapi amerikana terus dianggap hero.

dengan bantuan penyiasat penyiasat yang pro barat pasti siasatan akan bertambah mudah untuk menunding kepada rusia. apakah kerana kesalahan rusia menuduh amerikana dalam kehilangan mh370 dan ini adalah satu amaran kepada rusia yang mana jangan cuba mengaitkan amarikana dalam kehilangan mh370 itu. sebagai amaran kepada rusia mh17 ditembak jatuh dengan menggunakan peluru berpandu rusia. dalam keadan serba canggih misile rusia boleh digunakan oleh sesiapa saja dan selepas digunakan ia akan digunakan untuk mengikat tangan membutakan mata rusia dalam usaha usaha menjawab segala fitnah dan tomahan.

malaysia negara berkecuali dan tidak mempunyai kelengkapan secukupnya untuk melakukan penyiasatan sepenuhnya apakah mampu menyiasat bersendirian tanpa bantuan dari negara negara barat. dalam kes mh370 autralia membodohkan malaysia kali ini apakah uzbeskitan pula akan menjadi tok dalangnya. malaysia tersepit di tengah tengah. apakah laluan panas ini digunakan MAS dituduh untuk menggunakan laluan yang diberikan amaran. singapura pun menggunakan laluan yang sama mengapa tidak ditimbulkan oleh pengkritik dalam negara sendiri. apakah kita sangat bangang dalam mempertahankan negara kita sendiri. menuduh MAS menggunakan laluan yang berisiko tinggi? jawapan ada dalam otak bangang bangsa malaysia.
1:59 PG | 0 comments | Read More

APA SEBENAR TERJADI KEPADA MH17

Written By FZT on 19 Julai, 2014 | 12:31 PTG



seluruh dunia kononnya terkejut dengan kejadian tembak kapalterbang malaysia. pembunuhan beramai ramai manusia yang tidak terlibat dalam masalah mereka. apakah tembakan ini sekadar ujian untuk dijadikan betapa bagusnya misil ini untuk dijual dalam pasaran terbuka. keuntungan berniaga misil lebih di utamakan selain nyawa manusia menjadi taruhan. tembakan dari bumi ke udara atau dari udara ke udara menjadi satu persaingan dalam bidang persenjataan. ujian dilakukan secara terbuka. untuk mengelakkan kecaman antarabangsa selain tidak menjadi kudis gatal kepada penembaknya ia juga satu pelaburan baik untuk masa depan setelah terbukti kehebatannya.

Russian air defense missile system Buk M2 seen at a military show at the international forum "Technologies in machine building 2010" in Zhukovsky outside Moscow, Wednesday, June 30, 2010. (AP Photo/Mikhail Metzel)

dengan kemajuan sains dan teknology yang begitu canggih kesilapan mencari sasaran adalah satu kesilapan yang bodoh dan bangang. kesilapan yang disengajakan dan berlindung disebalik arahan larangan terbang oleh kumpulan pemisah atau ada pihak lain yang sedang mencuba kecanggihan peluru berpandu yang mereka cipta. ujian dilakukan secara terbuka dan boleh berlindung disebalik tembakan dihalakan untuk benda lain. apakah teknology tidak boleh mengenal kapalterbang mana yang hendak ditembak. satelit boleh mengesan haba manusia yang berada dalam kapalterbang berapa ramai dan yang nak ditembak berapa ekor yang ada dalamnya jika ianya membawa putin didalamnya. satu alasan bangang dari manusia bangang. apakah putin akan lalu kawasan yang membawa malapetaka kepada mereka??? gila benarlah putin kalau lalu kawasan tu.

zone larangan terbang yang dikatakan ramai pakar malaysia memilih kebodohan memilih untuk lalu kawasan yang bertelingkah. bodoh benar ke rakyat malaysia dalam bidang kapalterbang. MAS telah wujud berapa puluh tahun apakah tiada langsung kecerdikan untuk menentukan laluan yang bermasalah dan memberikan kemalangan. laluan yang mereka pilih sudah diberikan lampu hijau. MAS bukan pesawat tempur tapi satu kapalterbang komersil yang sentiasa menggunakan laluan yang sudah disediakan. bukan saja saja nak lalu kawasan yang sedang dalam kawasan konfliks.

12:31 PTG | 0 comments | Read More

malapetaka untuk MALAYIA lagi

Written By FZT on 18 Julai, 2014 | 2:45 PTG

apa punya malang nasib negara malaysia, 2 kapalterbang dilanda musibah. belum selesai kehilangan mh370  datang lagi musibah kepada negara. beratus juta sudah hanyut hilang. hasil negara makin menyusut. apakah malaysia menuju kebangkrapan lebih laju daripada yang diramalkan. tragedi ini merupakan bala kepada kerajaan malaysia dan yang pasti pemimpin umno akan menafikan dengan tegas. pertukaran menteri saiz xxl malaysia tidak membawa malaysia kemana mana pun selain membawa malaysia terus dirundung malang.

pesawat MAS malaysia MH17 ditembak jatuh dan pihak yang bersengketa mula menyalah antara satu sama lain. siap buat rakaman apakah benar rakaman ini berlaku atau hanya satu rakaman tipu oleh pihak yang mana mahu mengalih pandangan rakyat islam kepada gaza atau palastin. yahudi mampu mengawal semua berita untuk diberikan kepada seluruh dunia. apakah yang sebenar terjadi. yang pasti ia mengorbankan kesemua penumpang dan anak kapal dan meleburkan sebuah lagi kapalterbang milik rakyat malaysia. bagi mereka ia satu keuntungan sebab boleh dijual lagi kapalterbang baru. satu lagi keuntungan akan dijana oleh kapitalis seluruh dunia.

apa lagi yang malaysia akan hadapi dengan keadaan sekarang. MAS sudah rugi beratus juta apakah akan ada pakej menyelamat datang dari dalam atau luar negara. apakah mas boleh digadaikan. bagi mereka nyawa manusia begitu murah dan tak payah fikir sangat kecuali keuntungan dari kejatuhan pesawat mas ini untuk kali keduanya dalam masa setahun. ketidak upayaan pemimpin malaysia akan dijadikan mainan kuasa besar. setelah beli panda apakah malaysia akan beli pula untuk memastikan kuasa besar dunia terus diam dari memusuhi mAlaysia. tanda tanya akan terus berlaku. dengan keupayaan pemimpin malaysia yang boros berbelanja tak mustahil ia akan membeli seekor naga berapi pula.
2:45 PTG | 2 comments | Read More

Berjihadlah - PRESIDEN PAS

Written By FZT on 15 Julai, 2014 | 11:23 PG

PERKATAAN JIHAD, menjadi sebutan di kalangan umum umat Islam sejak zaman berzaman, walau pun ramai yang  tidak memahaminya secara hukum feqah. Kini menjadi lumrah disebarkan oleh media dan menjadi sebutan juga di kalangan bukan Islam, lebih menjadi sasaran media apabila ada kalangan yang mengisytiharkan jihad berperang menentang kerajaan yang ditolak dan mengajak seluruh dunia menyertainya.

Jihad adalah sebahagian daripada ajaran Islam yang wajib diimani dan dihayati oleh penganut Islam dan sepatutnya difahami dengan betul oleh semua pihak mengikut tasawwurnya, supaya tidak mencalarkan ajaran Islam yang menjadi rahmat kepada seluruh alam.

Perlu diketahui bahawa setiap ajaran Islam itu ada feqahnya, bukan hanya perkara ibadat sahaja seperti solat, puasa, haji dan zakat. Maka jihad pun ada hukum feqahnya yang tersendiri.

Feqah bererti kefahaman yang betul, bermaksud diketahui secara ilmu yang sahih dan dilaksanakan dengan istiqamah dan faham terhadap setiap ajaran itu secara menyeluruh dan mendalam. Ianya meliputi cara amalan, syarat, rukun, adab, masa  dan matlamatnya yang dinyatakan oleh sumber utama ajaran islam, iaitu al-Quran, serta dihuraikan pelaksanaannya yang betul oleh Rasulullah S.A.W. dan para ulama yang mendalaminya  di sepanjang zaman dengan cara ilmu yang betul melalui bahasa al-Quran, di mana ada perkataannya yang tidak boleh diterjemah dalam bahasa lain dengan satu perkataan sahaja.

Seperti juga urusan ajaran Islam yang lain, hukum jihad itu ada di dalamnya perkara-perkara dasar yang tetap dan teguh, ada pula yang berkait dengan perkembangan kehidupan masyarakat yang berbeza dan berubah yang  semuanya berada dalam ilmu Allah dan kebijaksanaanya yang penuh rahmat dan adil.

Perkataan Jihad daripada  bahasa Arab, perkataan asalnya,  “al-Juhdu” dan “al-Jahdu”, masdar atau nama terbitan daripada perkataan “Jahada”. Al-Jahdu berarti masyaqqah, yakni kesukaran atau payah. Al-Juhdu pula bererti “Thoqah”, yakni tenaga dan kemampuan kekuatan roh dan jasad, harta dan lain-lain daripada segala nikmat yang ada pada diri. Maka ditambah pula dengan makna yang lebih kuat, dipanjangkan huruf jim, menjadi “jaahada” dan melahirkan nama terbitan “jihad” atau “mujahadah”, bermaksud menggemblengkan segala kemampuan daripada nikmat tenaga, diri dan harta dan lain-lain, serta menghadapi segala cabaran, kesulitan, kepayahan dan segala penderitaan dengan sepenuh kesungguhan.

Adapun Jihad mengikut istilah syarak (ajaran Islam) ialah melakukan amalan tersebut di atas bagi menegakkan ajaran Islam yang membawa rahmat dan adil terhadap semua, kerana Allah dengan iman dan ikhlas, sama ada dalam diri, keluarga, masyarakat dan negara. Jihad ini dilaksanakan sehingga membuktikan Islam sebenarnya adalah al-Din yang terbaik daripada segala ajaran yang lain, sama ada agama atau segala ideologi, teori dan sebagainya. Temanya ialah firman Allah:
  • “Dialah (Allah) Tuhan yang telah mengutuskan Rasulnya (Muhammad S.A.W), dengan petunjuk dan Din (agama dan cara hidup) yang sebenarnya , supaya menzahirkannya (dengan kemenangan) mengatasi segala ajaran yang lain walau pun dibenci oleh orang-orang musyrikin)”  (Surah Al Sof: 9-10)
Seterusnya dihuraikan oleh ayat-ayat al-Quran dalam surah yang banyak, melalui hukum syariat dan kisah para rasul dan umat terdahulu, serta pelaksanaan oleh Rasulullah S.A.W. yang mendapat bimbingan wahyu dan tarbiyah secara langsung daripada Allah, untuk menjadi ikutan seluruh umat sehingga hari kiamat.

Al-Quran dan hadis menghuraikan segala pendekatan amalan jihad, merangkumi damai dan berperang. Maka jihad itu tidak hanya berperang semata-mata, seperti mana tafsiran para orientalis musuh Islam dan mereka yang diheret oleh tafsiran yang salah ini, sehingga menjadikan perkataan jihad tidak lengkap kalau diterjemahkan dengan peperangan apatah lagi tersasar jauh kalau diterjemahkan dengan perkataan “Holy War”. Peperangan hanya salah satu daripada lapangan jihad dan perdamaian pula menjadi lapangannya yang lebih luas.

Allah menyebut kisah semua para Rasul a.s. yang memulakan pendekatan jihad secara aman dan damai terlebih dahulu, menyampaikan mesej dengan hujah yang sepatutnya diterima oleh akal yang baik, walaupun memakan masa yang panjang, untuk memberi hujah dan tempoh yang seluas-luasnya supaya menusia menerima Islam.

Para rasul dan pengikutnya yang beriman diperintah bersabar yang menjadi rukun jihad. Hukuman secara keras, sama ada peperangan atau bencana secara langsung daripada Allah, dilakukan setelah batas kesabaran sampai kemuncaknya dan dirasakan segala kezaliman dan penipuan ajaran yang sesat oleh akal yang sempurna terus berlaku. Semua kisah tersebut bukan sekadar cerita, bahkan wajib menjadi petunjuk kepada Rasulullah S.A.W. dan umatnya sehingga hari kiamat.

Rasulullah S.A.W. menunjukkan pendekatan secara amali (praktikal). Baginda berusaha supaya manusia menerima Islam seramai mungkin tanpa paksaan, kerana paksaan itu tidak membawa Islam yang sebenarnya beriman, budiman dan beramal soleh. Atau memberi peluang bebas beragama dan boleh ditunjukkan apa dia Islam tanpa gangguan. Maka tentangan secara jihad juga dilakukan terhadap gangguan berdakwah mengikut kadarnya, walau pun berperang, tetapi wajib dengan syarat dan adab mengikut batas hukum Islam bagi mencegah kezaliman.

Al-Quran dan hadis juga menunjukkan betapa bersabar dengan teguran berani dan membina, menghadapi kerajaan yang zalim ketika berada dalam satu masyarakat bersama, adalah jihad akbar dengan hadis yang sahih. Menunjukkan bahawa pendekatan jihad menghadapi kemungkaran dalaman masyarakat berbeza dengan menghadapi penceroboh yang menyerang.

Kita wajib mengambil iktibar secara perbandingan, mengapa pendekatan Rasulullah S.A.W. dan generasi awal umat Islam yang berdakwah berjaya  menarik sehingga satu bangsa dan kaum semuanya menganut Islam dalam masa yang cepat. Mengapa kita di zaman kini sangat payah untuk menarik seorang sahaja supaya masuk Islam. Mereka yang masuk Islam di masa damai di zaman awal pula lebih besar jumlahnya.

Perbandingan juga perlu difahami, mengapa berperang jihad Rasulullah S.A.W. dan generasi awal berjaya menjatuhkan kuasa besar dunia Parsi dan Rom, walau pun bala tentera Islam terlalu kecil jumlahnya dan musuh pula berlipat ganda jumlahnya dengan senjata yang berlipat ganda kecanggihannya. Tentera Islam disambut oleh penduduk menjadi penyelamat daripada kezaliman, bukannya sebagai penjajah. Selepasnya rakyat menerima agama Islam tanpa paksaan, sehingga masih ada penganut bukan Islam, gereja, biara dan kuil lama sehingga zaman kini di tengah masyarakat Islam.

Di zaman Khalifah Umar bin Al Khattab, apabila Maharaja Parsi (Kisra Yazdajur) yang berundur di perbatasan timur Parsi menulis surat kepada Maharaja China meminta bantuan bagi menyelamatkan takhtanya dan memberi amaran bahawa China juga berdepan dengan bahaya Islam. Maharaja China yang terlebih dahulu bertanyakan utusan Parsi: “Sifat dan cara orang Islam setelah menawan Parsi”. Apabila disebut segala-galanya, Maharaja China membalas bahawa kemaraan Islam dan penganutnya yang  begitu sifatnya tidak boleh dihalang kerana rakyat menerimanya, lalu China mengadakan hubungan damai dengan semua kerajaan Islam dalam sejarahnya.

Bandingkan mengapa amalan jihad secara damai dan perang di zaman awal menjadikan Islam digeruni kerana rahmat dan adilnya, bahkan kedatangan bala tentera bersenjata disambut rakyat menjadi penyelamat bukannya penjajah. Adapun jihad terkini yang diisytiharkan oleh kalangan yang betapa tinggi semangat jihadnya digambarkan dengan wajah yang buruk terhadap Islam oleh kawan dan lebih lagi lawan. Adakah kerana semangat tanpa feqah yang boleh ditembusi oleh bisikan syaitan yang merosakkan amal dan orang yang beramal. Kalau syaitan boleh masuk ke dalam hati dan saf mereka yang sedang solat berjamaah, maka syaitan lebih mudah masuk ke dalam saf mareka yang berjihad tanpa feqahnya.

Contoh yang nyata kepada wajah umat Islam terkini ialah apabila mereka melontar jumrah di musim haji. Umat Islam dahulu melontar mengikut sunnah dengan feqah hajinya, menggunakan batu sebesar hujung jari dengan semangat  melontar syaitan. Kini ada jamaah haji yang melontar kawan sendiri dengan batu besar dan kasut kerana hajinya tidak ada feqah. Maka kalau berjihad tanpa mendalami feqahnya menerima padah amaran Rasulullah S.A.W. yang membunuh dan dibunuh kedua-duanya masuk neraka, bukannya mati syahid.

Percayalah bahawa jihad tetap wajib sehingga hari kiamat, berilmu adalah wajib disertakan dengan feqahnya  bagi mensahihkan amal yang wajib. Benarlah bahawa syaitan lebih mudah menggoda seratus orang lebai yang jahil daripada seorang yang berilmu. Paling bodoh ialah orang merasakan dirinya sudah cukup berilmu segala-galanya. 

PRESIDEN PAS  
14 Julai 2014
11:23 PG | 0 comments | Read More

kerja kerja bangang PKR selangor

Written By FZT on 13 Julai, 2014 | 1:20 PTG

Pkr selangor sedang berusaha keras menyingkirkan kolid berahim. usaha usaha keras dilakukan sampaikan terlupa siapa yang patut ditentang terlebih dahulu. priority tidak lagi selain menjatuhkan kolid berahim. bodoh dan bangang pkr. ada negeri pakat pakat jagalah bukannya nak jual pulak. mana mana pihak yang nak jatuhkan kolid berfikir banyak kali dulu sebelum tergadai negeri kepada umno. nanti ada macai marah aku pulak dan kata aku tak tahu apa apa tentang negeri selangor. atas dasar menyelamatkan negeri selangor dan malaysia kolid hendak dijatuhkan.

sejauh mana pun kolid bertindak tidak lagi sampai pecah amanah dan habiskan duit rakyat sebagaimana mb mb umno yang ada. walaupun sehuduh mana imej politik kolid berahim ia masih elok dari umno yang siang malam tibai duit rakyat. apakah kita semua terlalu hebat dan hendak membuang semua benda yang tak mampu memuaskan semua hati hati manusia. apakah ikhlas sangat manusia yang bertindak hendak membuang kolid berahim. kolid berahim masih amanah dalam menjaga duit rakyat tidak digunakan sewenang wenangnya. apakah lagi yang dimahukan oleh makhluk makhluk ini.

mungkin selepas umno kembali ke selangor barulah mereka berpuashati untuk melaksanakan pembuangan kolid berahim dari puncak kerusi mb selangor. langkah kajang yang dijalankan sudah menemui titik dan lupakan semua perseketaan dan permusuhan. di gaza umat islam dibunuh tapi dimalaysia duk sibuk merebut jawatan mb. di syria manusia islam dibom dimalaysia sibuk dengan berbuka puasa dengan arak. diseluruh dunia mengatakan bahawa jihad perlu dipalastin tapi ada maloaan yang kata jihad tak ada dipalastin. ada juga yahudi malaysia yang bangun menyokong kenyataan bangang seperti ini. kalau bacul pengecut buatlah cara pengecut jangan ajak orang lain jadi bacul.
1:20 PTG | 0 comments | Read More

IDRIS SULAIMAN BENGONG

Written By FZT on 11 Julai, 2014 | 3:55 PTG

JANGAN KATA ADA JIHAD DI PALESTIN
TIADA JIHAD DIPALESTIN
YANG ADA HANYA WANG DI DALAM KOCEK
KENA KELUAR DARI BUMI PALASTIN JANGAN DUDUK SITU
IKUT KATA USTAZI MALAOAN IDRIS SULAIMAN NI

DUK JE MENGAJAR BENDA KARUT KONONONNYA ILMU SALAF
MALOAAN NI DAH LAMA BANGANG



TAK PAYAH JIHAD ANGKAT AJE TANGAN MACAM NI TANDA MENYERAH KALAH
MALOAAN NI ISLAM KE APA

BODOH SEMACAM JE
MALOAN INI BANYAK MELAHIRKAN MALOAN SEPERTI DIBAWAH

3:55 PTG | 4 comments | Read More

SATU LAGI MAMAT BODOH DAN BANGANG

Written By FZT on 05 Julai, 2014 | 3:44 PTG

BODOH BETUL LE MAMAT NI SEJAK DUA MENJAK NI

TAPI DAH LAMA MAMAT NI JADI BODOH

PENGERTIAN JIHAD SUDAH DI EKSPLOITASI OLEH MEDIA SYAITAN

SIAPA SAJA YANG NAK BERJIHAD AKAN DIBERI NAMA PENGGANAS MILLITAN DAN SEBAGAINYA

AKU INGAT BILA DAN JADI DR NI MAKIN CERDIK RUPANYA MAKIN BANGANG

BILA TAK BERSAMA PEMBANGAKANG MAKIN BODOH

BETULLAH KATA CIK DET YANG BODOH AKAN MASUK UMNO

DAN MAMAT NI ADALAH CONTOH UTAMA

KALAU DIRI SENDIRI TAKUT NAK TURUN KE JALAN JIHAD BERPERANG DUK DIAM DIAM DENGAN BINI SUDAHLAH... ADA DUA BINI SUSAH NAK MASUK MEDAN PERANG


3:44 PTG | 1 comments | Read More

bodohnya umno terengganu

Written By FZT on 04 Julai, 2014 | 5:23 PTG

akku selalu berharap perlantikkan mb baru ganu yang baru menggantikan mb ganu yang baru mesti bertambah cerdik atau lebih memahami masalah rakyat terengganu tapi makin teruk, dari wan tar kepadA RAZIF YANG BARU MAKIN TERUK KEBODOHAN DAN KEBANGANGAN DISAMBUT GEMBIRA OLEH MALOAN MALOAN BANGANG.

 MB BARU GANU PUN BENGONG 

MANTAN MB GANU SAH DAH BANGANG BENGONG BODOH

SELEPAS SEKOR SEKOR MB GANU BODOH DINAIKKAN OLEH NAJIB PANDA. BUKAN PANDAI. CUKAI PINTU PERATUS TAK NAIK TAPI PENILAIAN DIA AJE NAIK. MAT KERAK GEMBIRA SANGAT DENGAN KENYATAAN BODOH MENTERI BESAR BARU TERENGGANU. 
5:23 PTG | 0 comments | Read More

3 IDIOT OF UMNO ...

Written By FZT on 03 Julai, 2014 | 4:30 PTG

MEMANG LEMBU KETIGA TIGA EKOR MANGKUK AYUN NI

NILAH CONTOH PENYOKONG KERAJAAN BAHALOL MELANTUN LANTUN

YANG SEKOR DUK MINTAK SURAT.. SURAT APA DIA MINTAK

SURAT PAJAK GADAI GAMAKNYA

YANG LAWAK.. NAK MASUK PASARAYA PUN KENA MINTAK SURAT KE

MANGKUK BANGANG JAWAB MESTILAH

WAKKAKKAKAKKAAKA

4:30 PTG | 0 comments | Read More

PAPAGOMO DAH PAPA KEDANA

Written By FZT on 20 Jun, 2014 | 5:07 PTG

MALOAN UMNO AKHIRNYA PAPA KEDANA

JADI NELAYAN RUPANYA INGATKAN JADI GIGOLO HHAHHAHAHAHAA

SELEPAS MENYALAK KUAT AKHIRNYA LEMBIK DI MAHKAMAH

INGATKAN KEBAL RUPANYA LEMBIK MACAM PONDAN TUA

TAK AKAN TAK ADA UMNO YANG HULUR SEKUPANG DUA

GENG GENG SEKAPAL FITNAH TAK ADA KE YANG BUAT PUNGUTAN DERMA

KASIHAN PAPAGOMO AKHIRNYA JADI PAPAKEDANA


5:07 PTG | 0 comments | Read More

Melayu makin melarat

Written By FZT on 17 Jun, 2014 | 10:43 PG

dalam kehangatan piala dunia bola sepak, melayu terus dilanda kehimpitan kemelaratan hidup. kos barang keperluan semakin meningkat. harga barang keperluan tiada yang turun melainkan terus meningkat dan meningkat. setiap malam bermula 12 jun ramai manusia melayu yang tidak tidur berjaga malam untuk menyaksikan perlawanan bola sepak yang mana malaysia belum berjaya masuk ke final bola sepak dunia walaupun tahun ini adalah tahun yang dicanangkan malaysia ke pentas dunia. dengan segala perancangan bodoh kepimpinan umno malaysia menjadikan malaysia terus pudar dan diperbudakkan dalam permainan bolasepak.

melayu terus mengerjakan kawasan tinggal melayu. dbkl majoritinya pegawai melayu melayak kediaman melayu dichubadak. bukan rumah aku tinggal, demi tugas aku robohkan rumah rumah bangsa melayu. itulah hakikat yang perlu disedari oleh melayu juga. hanya melayu yang membelasah dan menjahanamkan melayu bukannya bangsa lain. melayu mudah dibeli, maruah dilempar ke longkang. pegawai kerajaan melayu mudah sangat dibeli tak kira dari peringkat eksekutif atau pun sampai ke bawah semua mudah sangat. pandang disemua kementerian atau peringkat negeri semuanya melayu berpangkat akan ditimbangkati dan dijual. jangan banyak merungut nanti melayu marah melayu. semua akan kembali kepada melayu.

pegawai pegawai kerajaan melayu masih belum sedar diri sepenuhnya. bercakap seolah olah dia bangsa lain yang tinggal dimalaysia. mereka mengganggap mereka dan keturunan zuriat mereka akan terus hidup diatas bila kuasa atau pangkat yang mereka pegang tamat tempoh bila berumur 60 tahun. wajah iblis akan malap bila berumur 60 tahun. tanah melayu sudah tergadai, maruah melayu tiada lagi hanyalah kebodohan dan kebangangan. memandang bangsa sendiri umpama sampah dilongkang. hanya sedikit imbuhan dari bangsa lain bangsa melayu boleh dijual seluruhnya dan harta benda boleh dirampas itulah melayu.
10:43 PG | 0 comments | Read More

BANGSA MELAYU BUNUH MELAYU

Written By FZT on 13 Jun, 2014 | 11:55 PG

tidak ada bangsa seperti bangsa melayu, carilah dimana mana hujung dunia pun mesti tak terjumpa bangsa seperti kita. kita lihat sekeliling kita, siapa yang tidak mahu hudud pasti terjawab melayu, siapa yang paling keras menentang hukum islam jawabnya pasti melayu, siapa yang kondem pasal  islam pasti melayu paling lantang. yang umur kubur pun masih menentang hukum islam hatta yang bergelar cerdik pandai dalam ugama islam pun adalah melayu. siapa yang menjual agama demi sesuap nasi jawab melayu. disekeliling kita kita lihat melayu sedang membunuh melayu tanpa mereka sedari bahawa mereka juga berbangsa melayu.

dalam pentadbiran kerajaan, siapa yang menjual projek kepada bangsa asing kalau tidak melayu, siapa yang membuat kontraktor melayu mampus papa kedana jawabnya pegawai melayu. pegawai melayu yang tidak sedar diri bahawa satu masa anak anak dan cucu dia akan terpinggir dibumi sediri akibat perbuatan mereka. siapa yang menjual harga tanah dengan harga paling mahal untuk menikmati hidup tanpa perlu bersusah payah. seinci seinci dijual tanah melayu dengan berlindung disebalik kanun tanah negara. wajah wajah melayu yang ada dalam pentadbiran malaysia yang menjual seluruh bangsa melayu. menikmati sedikit komisen dari bangsa lain sudah cukup untuk pegawai pegawai pentadbiran melayu menjual bangsanya.

dalam bidang apa apa pun pegawai pegawai melayulah yang sedang meruntuhkan bangsa dia sendiri, dalam bidang pertanian, tanah tanah pertanian diberikan kepada tauke tauke cina yang mampu membuka ladang dengan jentera yang besar dan bangsa dia sendiri dihina dan dicaci. melayu hanya boleh buka ladang sebesar ibu jari kaki. dan tidak mampu bergerak sebab adanya pegawai pegawai melayu yang celaka. mana mana bangsa melayu yang sedang cuba keluar dari kepompong lama dibelasah supaya berhenti beriktiar berfikir untuk maju ke depan. inilah celakanya pegawai pegawai melayu ditanah melayu. pegawai pegawai melayu yang menerima komisen bulanan yang cukup untuk memakmurkan keluarga mereka.

lihat bagaimana pegawai pegawai melayu memberikan kontrak jutaan ringgit kepada kontraktor bukan melayu yang tidak mempunyai kepakaran dalam bidang itu pun dan akhirnya di sub kan kepada bangsa melayu juga. oleh sebab kominsen yang tinggi mereka boleh membiarkan kontraktor bukan melayu terus membunuh kontraktor melayu yang sedang berjuang dibumi sendiri. mana yang boleh hulur sebatang dua kayu golf atau seset kayu golf yang mahal akan diberikan kontrak. yang mana booleh bermain golf disetiap petang bersama mereka. celakalah bangsa melayu yang menjadi pegawai kerajaan.
11:55 PG | 0 comments | Read More

Hukuman yang bangang

Written By FZT on 06 Jun, 2014 | 4:28 PTG


MALOAN MALOAN YANG DUK KONDEM HUKUM ISLAM TAK BERBUNYI APA APA SEBAB HUKUM KAFIR

ULAMAMAK KEPALA LUTUT TAK ADA TANYA BRAND APA ROTAN YANG DIGUNAKAN

KALAU HUKUM ISLAM WAHHH MINTAK DETAIL NAMA ROTAN TU HAHHAHA

MEMANG MANUSIA YANG TAK MAHU HUKUM ISLAM MEMANG ITULAH LAGAK PERANGAINYA

WALAUPUN BERJANGGUT WARAK HUKUM ISLAM TAK NAK JUGAK SETAKAT CAKAP AJE BERAPI

BODOH PUNYA MALOAN MALOAN

HUKUM ISLAM TAK PENTING YANG PENTING MELAWAN KETIDAK ADILAN

PERGI MAMPUS LAH SEMUA MALOAN MALOAN NI

4:28 PTG | 4 comments | Read More

bodohnya menteri umno

Written By FZT on 05 Jun, 2014 | 3:58 PTG

ENTAH MENGAPA DIMALAYSIA SIAPA JADI MENTERI PENGGUNA MESTI BODOH BANGANG

DULU PEEFIE PEDAL BODOH JUGAK

NAIK PULAK MAEL SABRI MAKIN BODOH

NAIK PULAK MENTERI RAJA LAWAK MAKIN BANGANG

MENTERI YANG JAGA MAKANAN RAKYAT MALAYSIA RUPANYA DIPILIH SEBAB KEBIODOHAN RUPANYA

KALAU PENGILANG MENGURANGKAN PENGELUARAN BERMAKNA HARGA AKAN  NAIK

DAN KERAJAAN AKAN BERSETUJU JE

TAK PAYAH BUAT KENYATAAN BANGANG SEPERTI TU LAGI LAH

DAH CUKUP MUAK DAN MUAL  DENGAR LUAHAN DARI MENTERI PENGGUNA KONONNYA

AMBIK BERAT KEPADA RAKYAT MALAYSIA

SOLUTION PALING SENANG JE TAPI MENTERI UMNO YANG BANGANG TETAP BUAT TAK NAMPAK

3:58 PTG | 0 comments | Read More