nuar brahim mengakui kewujudan pan menyusahkan pakatan pembangkang

nuar brahim terpaksa mengaku kalah dalam usaha menjadi pm kerana desakan pan dan dap kafir. pan yang sudah menerima sumbangan peribadi madey mula beralih arah menyokong mahadir walaupun mad sabu berkeras untuk menyokong nenek tua dan atok tua dalam penjara. suara  mad sabu sudah luntur dan hanipa mydinmall mula menengking bila bercakap apabila mad sabu menyuarakan pandangan bahawa mengekalkan pandangan lama iaitu mengangkat seekor banduan menjadi pm. apabila nuar tahir bersama asmuni kawi menerima dana dari mahadir bermakna pan tidak perlu lagi menjadi barua dan balaci pkr dan mengalihkan sokongan terbuka kepada mahadir dan sekutu bodohnya. pan yang tidak ada hala tuju selain menjadi barua dan balaci kepada mana mana politik yang membayar kepada mereka pasti tidak susah untuk mahadir membeli beberapa ekor anjing dalam pan yang sentiasa kelaparan. bagaimana pkr membeli dua ekor pemimpin pan dalam usaha mengekalkan nenek tua menjadi mb selangor. bukan susah hanya perlu berjanji untuk dilantik menjadi exco portfolio dalam mimpi pasti dua ekor mamlau akan sign apa saja.
kejayaan dap kafir memerintah penang
segala usaha nuar brahim sudah sampai ke penjuru dan rapat ke dinding penjara sungai buloh. apabila mahadir berjaya menjinakkan kit malang bermakna mahadir berjaya membodohkan dan mendajalkan pakatan hantu. ditambah dengan huluran dana kepada pan berjaya melumpuhkan separuh sokongan kepada nuar brahim. usaha usaha terakhir nuar brahim adalah berpura pura menolak jawatan pm sebagai jalan keluar sementara bagi menafikan kebijaksanaan mahadir membodohkan pembangkang. hasilnya najid dan mahadir tersenyum lebar kerana yang menang tetap umno celaka. mahadir sudah menaja ezam dan si tolol khairuden yang membeli party baru namun rancangan mereka terhenti kerana party yang dicuri tidak sah. jika party bebas rasuah masuk dan diterima makin mudah mahadir berkuasa dalam pakatan hantu. dap kafir berharap mereka dapat membodohkan mahadir namun dalam masa yang sama mahadir sudah dapat membeli separuh sokongan dalam pakatan hantu. kesetiaan pan pada dap kafir mula luntur apabila mahadir memberikan bantuan, dalam keadaan sesak nazak dan papakedana party barua ini menerima bantuan dan dapat kembali bernafas walaupun hutang party pan sudah memuncak dikala ini.

pan dikelantan diketuai oleh one rahim tersenyum melihat kebodohan huse muse kerana diakhir perjalanan karier politik huse one rahim berjaya menjerat huse dan dijadikan anjing untuk menyalak sepanjang masa dikelantan.  semua benda di hempuk dikepala huse muse. jawatan penasihat atau apa saja jawatan akan diberikan oleh one rahim kepada huse. huse berfikir bahawa dia dapat jawatan dalam pan adalah kerana usahanya tapi disebalik nya adalah hasil idea one rahim yang mahu huse terus terpadam dari arena politik selepas huse mendajalkan dia. mso bahalol digunakan sepenuhnya oleh one rahim untuk terus mengali kubur politik huse muse. dengan bayaran mso boleh saja dibeli oleh mana mana ahli politik jika dibayar dan dapat menulis buku. sebagai penulis upahan mso seharusnya berbangga dengan blog lamanya yang berjaya menjana kewangan diakhir sisa sisa hidupnya.

Ulasan