ramai penyokong pan tak setuju calon sungai besar

belum bertanding, penyokong pan dah tak setuju dengan pemilihahan anak bekas adun UMNO. penyokong mahukan mat sabu bertanding. antara alasan yang diketengahkan walaupun mat sabu kalah dalam prk sungai besar, pan ada masa untuk membaiki dan menampal mana yang bocor, pemimpin pan sendiri tak mengenali siapa calon prk sungai besar, bagaimana mat sabu boleh memilih calon yang tidak dikenali diperingkat mana mana pun hatta sungai besar sendiri tak sedar kewujudan pengarah urusan easy go easy dead ini. walaun walaun mat sabu gigih mempertahankan calon pilihan mat sabu walaupun mereka sedar siapa pun pan beri bertanding pasti akan kalah dengan teruk. pan tidak akan mendapat undi melayu, mereka menubuhkan party untuk mendapatkan undi cina, mereka tak layan sangat kaum melayu, bagi pan melayu adalah haprak tak mulia macam cina india, mereka mencontohi tokong mereka yang menghalau melayu dipenang dan melayu mendapat laba gaji dan elaun setiap bulan. MELAYU TAK AKAN LUPA BAGAIMANA PENGERUSI PAN MELEMPARKAN MIC KERANA MARAHKAN MELAYU.

pan sebenarnya tak perlu bertanding pun dalam prk sungai besar dan kuala kangsar, pan party tiada hala tuju selain tempat manusia yang tiada pendirian, mangkuk ayun, tiada intergriti, tempat berhimpun pencuri dan perompak politik. nilai sebenar pan tiada apa apa selain menjadi pengacau kepada rakyat malaysia untuk menjatuhkan umno dan barisan nasional. kerana adanya pan mahathir berjaya mempergunakan platform deklarasi rakyat dan disokong oleh pan dap dan pkr. jika pan tiada mahathir tidak akan boleh menggunakan platform pembangkang untuk melambatkan kejatuhan umno dan seluruh nya. bila pan ditubuhkan ini bermakna ia melambatkan proses kejatuhan umno kerana pan hidup dengan bermotifkan dendam dan fitnah sebagaimana gerak laku umno. bagaimana mat sabu diperbodohkan oleh mahathir bilamana anak adun umno berjaya menjadi calon disungai besar, ini calon yang dipersetujui oleh mahathir dan kroninya demi melambatkan proses kejatuhan umno.

bagaimana mahathir berjaya mempergunakan azmin sekarang. inilah contoh terbaik bagaimana mahathir membodohkan pakatan tiada harapan. dan akhirnya pan berjaya dibeli dengan harga paling murah, mahathir membisikkan kepada mat sabu bahawa jika dia kalah dia akan menerima nasib yang paling malang dan jika anak adun umno dikorbankan ia tidak menjadi soal sangat. mat sabu boleh lagi bercakap besar dan melakukan fitnah dimana mana mereka berceramah. sebab itu mahathir akan turun berkempen jika anak adun umno dipilih menjadi calon melawan bn dan pas. betapa hebat dan liciknya permainan mahathir tanpa pembangkang bangang sedari. kewujudan mahathir dalam blog pakatan adalah satu usaha mahathir menyelamatkan UMNO dari terhumban dan tersungkur dari puncak kuasa pemerintahan. strategi umno cukup berkesan dan pasti pakatan tidak sedar kerana sangat seronok mengikut punkoq mahathir.

#pan akan menentang HUDUD
#jangan undi pan

Ulasan