mat sabu letak jawatan

mat sabu presiden pas akan meletakkan jawatan sebagai timbalan presiden pas dan akan memohon secara rasmi menyertai party pkr atau dap. mat sabu yang baru sembuh diserang denggi beerkata dia menyatakan bahawa pas tidak lagi sesuai dengan jiwanya. jiwa barunya lebih sesuai dengan pendekatan dap yang lebih mesra dengan pemaju pemaju dari negeri cina. sebagai seorang pengampu nuar braham dan yes man kepada party pkr mat sabu dilihat sedang berusaha gigih untuk memastikan pas dan pasma kekal dalam pakatan rakyat. kenyataan ini disokong oleh pemimpin penjilat nuar braham seperti mujahid rawa. kolid samad@oktober fest dan hanipa mydin@sis. kenyataan ketiga tiga mp bekas pas ini lebih condong kepada pluralisme. kenyataan mereka sering bercanggah dengan kenyataan rasmi pas, kenyataan mereka lebih bersifat peribadi tapi dimuat naik seolah adalah kenyataan rasmi pas,

mat sabu akan keluar dari pas secara rasmi menjelang tahun baru. mat sabu akan membawa hampir 100 ribu pengikutnya keluar dari pas dan menyertai pkr, dap atau PAsarmalam. menurut loyar buruk zulhasmi@almakanan munafik berkata mat sabu sudah menyiapkan surat untuk keluar dari pas dengan alasan alasan yang kukuh. mat sabu sedang berkira kira untuk menjadi presiden party baru atau juga terus kekal dalam pakatan rakyat bersama saari sungkit dan hasnol yang sudah keluar PAS. hasnol dan saari sungkit adalah barua pkr yang bertindak atas arahan mat sabu demi menjaga air muka nuar braham yang bodoh. dua ekor pengkhianat pas sedang berusaha mengekalkan diri dalam pas selepas pkr dan dap tidak lagi melayan karenah bodoh mereka. usaha mereka mahu menjadi exco dalam kerajaan selangor terbantut selepas azmin tidak melantik mereka kerana pengkhianatan mereka kepada pas. azmin tidak mahu membela 2 ekor barua ini kerana akan menyusahkan dia dikemudian hari. kedua ekor barua ini terpaksa membuat u turn selepas pkr tidak memenuhi janji mereka untuk melantik mereka sebagai exco kerajaan selangor.

kroni kroni mat sabu dengan berusaha memujuk presiden pas melepaskan jawatan presiden pas atas alasan kesihatan. mat sabu yang hampir mati diserang denggi sepatutnya sudah meletakkan jawatan sebagai timbalan presiden pas kerana ia lebih bertindak sebagai timbalan presiden dap dan pkr. mat sabu akan mempertahankan pkr dan dap dari diserang oleh pas. oleh kerana jawatan sebagai pembaca meter air di perbadanan air penang dilantik oleh guang end makna kesetiaannya tidak berbelah lagi. dalam mesyuarat ajk pas pusat mat sabu lebih sanggup mempertahankan tindakan guang end mengutuk presiden pas dari mengutuk guang end. mat sabu sanggup apa saja tentang guang end arahkannya asalkan jawatannya sebagai pembaca meter di perbadanan air penang selamat. janji jawatan senator sedang diuruskan oleh dap kepada mat sabu. dan janji janji dap lebih berharga kepada mat sabu dari janji janji dia dalam muktamar.

Ulasan

  1. Dulu masa mangkuk ayun ni menang tim presiden, ramai yang dah jangka PAS akan hadapi masalah besar. Apatah lagi bila orang yang lebih baik seperti ust nasa diketepikan. Rupanya sekarang telah terbukti benar sebenar benarnya. Kalau dia keluar PAS lagi baik. Simpati pada PAS dari golongan atas pagar akan meningkat.

    BalasPadam

Catat Ulasan