ABANG LONG DAP

dikirikanan dap membelasah, hebat dap sekarang, susah nak cari se pailang dap, membelasah PKR dan membelasah PAS selepas kalah diteluk intan. tak akan party sehebat dap hanya tahu menyalahkan orang lain dalam menghadapi kekalahan dan juga membuat post mortem kekalahan diteluk intan. DAP kena sedar diri bahawa kuasa mengundi cina dan india bila bila masa boleh berubah. JANGAN PERCAYA KEPADA UNDI CINA sangat kerana mereka boleh berubah rubah umpama sesumpah berekor chabang. sejarah telah membuktikan bahawa cina tidak boleh dipercayai sangat dalam soal menentukan party mana yang mereka sokong. mana mana yang boleh menyentuh kepentingan mereka pasti akan dihumban ke longkang.

dap sepatutnya lebih telus dan lebih bijak mengumpul maklumat dari data data yang ada bukan nya menyalahkan pihak lain dalam kekalahan mereka dalam prk teluk intan. bangsa melayu yang selalu dilabelkan susah nak berubah oleh bangsa lain dan bangsa dia sendiri menunjukkan perubahan tapi tidak mencukupi selepas cina berubah wajah menyokong party mah, kalau melayu mesti nama fatiMAH. wujudnya pelbagai alasan dan andaian jika berlaku kekalahan dan ruang kekalahan dihidu tepat. dan dap mencari satu mekanisma untuk memastikan party mereka tidak dilihat lemah iaitu menyalahkan orang lain.

mungkin prk teluk intan dap dibantu oleh blogger ahli pas bermazhab dap dan pkr telah turun membantu tapi tidak mendapat sambutan. tidak ada siapa yang sanggup turun ke akar umbi mendengar cemuhan dari rakyat bawahan. blogger ahli pas berfahaman dap dan pkr tidak sanggup bersengkang mata tidur dalam kereta dan hanya datang sekali sekala berlagak tak tentu pasal, walaupun misai dan janggut sama panjang dengan kambing tapi suara ganas sebagaimana rimau tidak menakutkan sesiapa. yang hanya ada hanyalah lawak jenaka badut kelas bawahan. tidak ada apa yang mampu membantu selain menimbulkan perasaan meluat benci sedih ajelah. berlagak tak kira tempat.

gobind sudah mengambil alih peranan bapanya, menyalahkan sesiapa saja dikiri kanan tanpa perlu melihat diri sendiri. wajah wajah lama dap mula dijelmakan kembali. mungkin dap terlupa dimana mereka berada. mungkin sebab rasa hebat dan menang dengan majoriti besar menyebabkan mereka angkuh bongkak dan sombong. pandangan luar tidak ambik kira walaupun dalam ceramah kononnya ia bersatu padu dan mencari kesaksamaan. padah nya dap kalah diteluk intan. semoga menjadi pengajaran kepada semua.

Ulasan