chegu bard cari pasal

nampaknya pemilihan pkr diselubungi oleh pelbagai masalah, ini proses biasa dalam party, tapi bagi maloan seperti alkusyen al tulangbesi aduktarakguna mesti akan menyembunyikan segala kesalahan bawah karpet. pemilihan pkr disapu diam diam oleh pemuja pemuja pkr. akhirnya cekgubard yang menjadi mangsa. mengkritik secara terbuka tidak menggunakan saluran party akhirnya digantung keahlian dan disiasat oleh JPP pkr. pelbagai komen dan cuba ditutup oleh pemuja pkr yang dikatakan lebih hebat dan maju dalam pemilihan, pemilihan dari akar umbi dari segenap tanahair. semua ahli diberi peluang untuk mengangkat pemimpin dan dianggap canggih oleh aduktarakguna.

semakin banyak keahlian diberi peluang bermakna semakin banyak ruang kosong akan digunakan oleh pihak musuh untuk mensabotaj party pkr. atau musuh dalam selimut pkr yang cuba menggagalkan apa yang sedang berlaku dalam pemilihan pkr. tak mustahil ada yang ahli pkr atau penyokong pkr sendiri yang mensabotaj pkr. puak puak yang tak bersetuju dengan semua orang. yang pasti dirinya saja yang benar bukan orang lain. gagal menerima konsep party. kebodohan yang ada biasanya akan memusnahkan organisasi. yang bercakap dan menulis pun, ada ngo sekakang monyet pun tak terbela duk sibuk nak mengkomen organisasi yang besar. ngo yang disertai pun senget sebelah dan hampir mati. tak lama lagi tinggal nama ajelah. cakap je hebat tapi gagal jugak mengemudi ngo sendiri. kasihan sedih.

apakah chegu bard akan keluar party dan menubuhkan party sendiri atau kekal dalam pkr atau terjun ke dalam umno seperti yang mana pemimpin dulu seperti ezam saari zahrin manolito. atau chegu bard akan menjadi cucumatkilau yang menjadi indie. chegu bard kan banyak pengaruh pengikut, mnungkin SAMM boleh dijadikan party politik baru, dengan menggerakkan seluruh anak muda yang berfahaman hebat mesti tak susah untuk chegu bard menjadi presiden yang hebat. dibantu oleh blogger yang hebat pasti samm boleh berkembang maju tanpa perlu bersusah payah. jangan biarkan pemimpin yang hebat seperti chegu bard hilang dalam suasana politik yang hangat.

Ulasan