melayan kebodohan budak budak

kerajaan sweeden kerajaan paling bangang dalam dunia, dalam islam pun ada had melayan budak budak tapi kerajaan sweeden dibantu oleh blog blog bodoh malaysia mempopularkan kejadiaan yang biasa biasa. budak budak pun dilayan oleh kerajaan sweeden yg bangang. kalau lah budak budak tu dilayan seperti hamba mesti budak tu dirantai seperti warga mymmar aatau zaman kunta kinte dulu. aku tengok gambar budak budak tu tak ada cacat pun. tak ada kesan apa apa. kerajaan sweeden memang bagus pasal melayan kebodohan budak budak.

sebab utama budak budak jadi bangang seperti sekarang adalah kerana undang undang bahalol yang diwujudkan atas nama kononnya menyelamatkan mangsa deraan akhirnya memakan diri sendiri dan keturunan manusia. begitu juga yang terjadi kepada cikgu sekarang yang mana tak boleh menyentuh anak murid sendiri. risiko besar menanti mereka bila mereka terpukul tersepak budak budak manja kebangaan mak ayah. besar mana kesalahan mereka ibubapa yang hebat akan kedepan membela anak mereka. bila besar anak jadi lembu dan masalah sosial yang menggila adalah kesan dari kebodohan kerajaan dan mak bapak yang dikatakan sayang sangat kepada anak mereka.

sejak guru guru tidak boleh memukul dan memberi nasihat kepada anak murid bermulalah era kebodohan dan kebangangan masyarakat. kualiti budak budak makin menurun, kerja kerja bodoh inilah yang menyebabkan masyarkat makin liar biadap dan three four. siapa nak disalahkan,. mak bapak akan menyalahkan siapa saja demi melepaskan tanggungjawab mereka. guru yg berani pasti akan kemahkamah. pasti cikgu pun nak jaga periuk nasik dan membiarkan anak yg degil terus degil dan bila besar akan menimbulkan kesan yang hebat. dalam melayan anak pun jangan jadi bodoh terlampau sangat. kalau anak jadi hamba mesti dah teruk penderaan. ini lah zaman moden yang hebat.

Ulasan

  1. Salam sejahtera.
    Tuan/ puan admin, saya berpendapat tuan/ puan adalah antara insan yang paling beruntung kerana mendapat mak bapak yang sempurna pada pandangan tn/ pn. . Saya akui, mungkin tn/ pn pernah dipukul dsb tapi saya berpendapat tn/ pn tidak pernah mendapat layanan sebagaimana anak-anak menderita yang lain. Atau mungkin tn/ pn tidak mempunyai anak.

    -Jika tn/ pn mempunyai anak, saya cadangkan selama 1 tahun cuba tn/ pn jangan cakap elokX2 dengan anakX2.
    -Tn/ pn berlakon sahaja didepan rakanX2 bercakap elok, tapi apabila tiada sesiapa disekeliling, tn/ pn tengking, maki hamun [setan, babi, celaka ko, mampos lagi bagus, kenapalah kecikX2 dulu tak mampos, ko jangan makan selama dua hari ni [minum air sahaja] dsb.
    -biasakan tangan dan kaki untuk sepak, cubit, terajang, libas tali pinggang, libas 'hanger' baju pada anakX2 tn/ pn.
    -Denda anakX2 tn/ pn dengan ikat kat pokok luar rumah ada kerengga, kalau takut org atau jiran nampak, dera diaorang dengan suruh diaorang berdiri atas kerusi dan ikat kaki kat kerusi supaya diaorang tak boleh curi duduk. Kalau curi duduk akan jatuh dsb yg tuan fikir menyeronokkan dan puas kerna dapat melepaskan susuatu dalam diri tn/ pn.

    *Ingat! yang paling penting, bagaimana untuk menyembunyikan topeng rahsia kelakuan dan sifat tuan. Ini antara rahsianya;
    = neraka itu kita tak tahu benar atau tidak. maka itu, gunakan agama [islam] sebagai pelindung atau alasan kepada setiap tindakan tn/ pn.
    = biasakan sapu ubat minyak angin atau gamat atau sebagainya agar kesan lebam atau birat atau luka tiada dan tidak kekal. Ini supaya tn/ pn akan selamat apabila aduan dibuat oleh anakX2.

    # Selepas setahun tn/ pn akan lihat hasilnya;
    1] anakX2 sudah biasa dengan sepak, terajang & maki hamun tn/ pn sebagai makbapaknya. Dah tak rasa sakit dah pun mcm mulaX2 dulu.
    2] anakX2 sudah biasa dengan lakonan tn/ pn didepan orang ramai.Alah bisa tegar biasa.
    3] sudah tiada lagi rasa sedih mahupun murung diwajah anakX2 apabila org lain datang
    4] anakX2 sudah tahu untuk tidak perlu mengadu atau berwajah murung dihadapan org luar keluarga.Ini kerana pada waktu inilah serta diwaktu sekolahlah baru saat gembira itu datang. Mereka bebas daripada lakonan serta derita yang ditanggung. Rumahku bukan syurgaku. Baru pada masa itulah, mereka akan dapat makan makanan yang sedap [pizza pun akan rasa sedap- seperti yg seorang rakan makbapak mereka katakan]. Kenapa mereka tidak luahkan, kerana makbapak mereka telah bagi amaran. Kalau cerita kat sapa-sapa pasal hal keluarga, mereka tidak akan benarkan orang itu datang lagi.
    5] anakX2 sudah pandai untuk berlakon lebih dari kita tanpa kita sedari [spt yang dinyatakan oleh rakan mereka, tiada wajah derita diwajah anakX2 ini apabila berjalan bersama mereka]. Nak tunjuk pasai apa. Kalau tunjuk, lepas ni tak merasa dah. Tambah kena lagi sepak terajang ada la.

    Ada lagi ker makbapak macam ni? Dulu tak ada ke. Kalau tak ada, takadalah pepatah mengatakan, ibarat harruan makan anak, ibarat meludah ke langit, ibarat kata dulang paku sepih kata org awak lebih dsb. Kenapa dulu tak dengarpun beb. Sebab dulu anakX2 tak tahu hak mereka. AnakX2 tak nampak lubangX2 yang boleh menyelamatkan mereka. UndangX2 & kerajaan tidak banyak membantu. Tiada saluranX2 yang boleh di adukan masalah serta salah laku ini [contohnya talian ANNUR, talian Nur Kasih, Internet, pihak sekolah yang prihatin dsb]

    Sesungguhnya ISLAM tidak mengajar anakX2 dididik dengan maki hamun, sepak terajang dan sebagainya. Islam itu indah. Manusia itu yang mengotorkannya. Maka sebab itulah, Allah sbn tidak pernaj berkata oarang Islam akan masuk ke Syurga, tapi hanyalah orangX2 yangberiman padanya sahaja. Siapakah orangX2 yang beriman itu? Merekah yang benarX2 memahami dan belajar apa itu islam.

    BalasPadam
  2. terima kasih atas komen panjang lebar tuan yang budiman

    BalasPadam

Catat Ulasan