samsung TAB 8

 
samusng tab 8
 
 
PEMBUAT peranti elektronik terkenal Korea - Samsung mengukuhkan portfolio tablet 8 inci - saiz skrin yang telah meraih populariti di kalangan pengguna - dengan pengenalan Tab Galaxy 3 8.0 peranti berharga premium. Peranti 8-inci ini adalah versi pertengahan saiz Tab Galaxy 3 siri termasuk 7-inci dan saiz skrin 10.1 inci.
 
Peranti baru ini adalah paling nipis dalam keluarga. Berat Galaxy Tab 8.0 3 adalah adalah 316 gram dengan 0.74 sentimeter tebal manakala Tab 7- inci dan 10.1 inci adalah 0.8 sentimeter dan lebih tebal.
 
Tab 8-inci berukuran 12.3 sentimeter lebar, bermaksud orang dengan tapak tangan yang kecil masih boleh selesa memegang peranti.
 
Samsung juga telah membina sarung peranti dari plastik yang tidak kelihatan murah.
Pengguna hanya diberikan ruang yang sangat sedikit - 0.71 sentimeter - untuk memegang bingkai di sebelah dan hasilnya, jari akhirnya sengaja memegang skrin.
 
Juga apabila dipegang melintang, jari akhirnya terkena menu dan butang belakang, menyebabkan muka surat terbuka untuk kembali ke sebelumnya.
 
Kamera -pintar. Tab 8- inci bersaing model lain dalam keluarga. Peranti ini dilengkapi dengan kamera depan 1.3 megapiksel dan kamera belakang 5 megapiksel - resolusi yang jauh lebih tinggi daripada kamera 3 megapiksel belakang dalam Tab 7-inci dan 10.1 inci.
 
Walaupun ia mempunyai skrin kecil, Tab 8- inci sepadan dengan resolusi skrin Tab 10.1 inci sebanyak 1,280 dengan 800, yang berada di atas 7-inci 1,024 dengan 600.
Chipset 8- inci bagaimanapun, berfungsi agak perlahan pada 1.5 gigahertz kelajuan CPU berbanding dengan 1.6 gigahertz kelajuan CPU inci 10.1.
 
Tablet beroperasi di Android Jelly Bean 4.2.2 dengan 1.5 gigabait RAM. Seperti semua peranti terbaru mereka, tablet yang dilengkapi dengan aplikasi asli terbaru Samsung, seperti Kumpulan Play, yang membolehkan orang ramai menyelaras permainan muzik di Tab mereka yang berhampiran dengan peranti Samsung peranti mudah alih lain.
 
Tab Galaxy 3 8.0 juga menyokong pandangan dua, membolehkan orang ramai untuk membuka dua tingkap, termasuk video secara serentak.
Ciri-ciri ini sudah ada dalam Galaxy Note 2 sebelumnya, adalah berguna untuk orang-orang yang melakukan pelbagai tugas.
 
Secara keseluruhan, Tab Galaxy 3 8.0 adalah pilihan yang berdaya maju di kalangan Tab 3 barisan produk Galaxy.
 
Walau bagaimanapun, peranti ini tidak datang pada harga premium dan dengan itu lebih baik jika ia telah dipenuhi dengan ciri-ciri baru.
 
Peranti ini belum ada di pasaran tempatan.

Ulasan