menjawab tuduhan bangang dari aktivis yang tak ada aktivitis

serangan bangang kepada kerajaan kelantan, pembinaan lebuhraya, penaik taraf sistem jalan raya supaya tak timbul lagi jem teruk jalan masuk ke kelantan terutama kuala krai ke kota bharu. sebelum pilihanraya kerajaan pas telah cuba membina lebuhraya yang baru, yang dinamakan lebuhraya rakyat, kos 1 billion adalah tinggi untuk kerajaan kelantan untuk memastikan pembinaan lebuhraya akan dapat dilaksanakan walaupun dikatakan angan angan mat jenin dari segelintir pengkritik yang bangang. pembinaan lebuhraya akan menjadi mudah jika tiada sekatan dari pihak persekutuan, apakah bintumen disekat dari dijual kepada kerajaan kelantan bukan masalah,apakah jalanraya boleh dibina tanpa bintumen, mungkin budak bangang tak boleh jawab sebab dia tak tahu jalanraya dibina dengan menggunakan bintumen, mungkin agus pun tak tahu atau mazlan aliman lebih tahu pokok kelapa sawit dari pembinaan jalanraya.

lebuhraya boleh dibina dengan mudah jika banyak benda dipermudahkan oleh kerajaan persekutuan, jawapan dari nik amar dikatakan ego dan bodoh sombong tapi itulah hakikat yang perlu ditelan oleh yang hanya tahu mengkritik dan membangangkan kerajaan kelantan. yang hanya tahu mengkritik sebab sokong hanya ikut tajuk, tajuk yang dipilih adalah membangangkan diri dan mengkritik semua benda dari segenap penjuru. dinegara yang hebat dan maju, jika tiada halangan lebuhraya amat mudah dibina, kos pembinaan ditampung oleh hutan balak yang terdapat disepanjang pembinaan lebuhraya jika tidak terdapat kebocoran dalam penjualan hasil balak. sebab itu kerajaan kelantan berkeyakinan bahawa pembinaan lebuhraya dapat dilaksanakan jika tidak terdapat sekatan.

begitu juga dengan kutipan cukai, apakah kerajan yang prihatin kepada rakyat akan menaikkan cukai semata mata demi memuaskan nafsu gila pengkritik yang hanya tahu mengktitik, kerajaan miskin masih mampu menjaga rakyat dan rakyat yang baik akan berterima kasih kepada kerajaan bukannya mengkritik kerana rasa diri hebat sangat. kerajaan kelantan membenarkan rakyatnya berniaga tanpa sekatan kerana itulah yang diperlukan oleh rakyat, yang merempat pun boleh tumpang berniaga dikaki lima walaupun tak punya lesen berniaga, jika kerajaan kelantan bertindak seperti kerajaan umno ini bermakna tiada bezanya kerajaan umno dan kerajaan pas kelantan. berniaga tshirt tepi jalan dikenakan cukai walaupun hasil jualan tak sampai 50 sehari, apakah tulisan hanya menyedapkan kata sebab diri sendiri pun tak membayar cukai kepada kerajaan negeri. untuk aktibis yang banyak sangat masa carilah kerja untuk diri sendiri selain dari menghabiskan harta mak bapak

Ulasan