artikel menyakit hati - kunci kejayaan

kerja kuat or work smart
ke arah kemenangan pakatan pembangkang di malaysia, apakah pakatan rakyat mampu menumbangkan kerajaan umno atau hanya omongan kosong semata mata. untuk menang kena kerja kuat atau kerja bijak bukan kerja bangang. banyak kerja bangang berlaku sekarang. jadi apakah tiada work smart. apakah boleh menang dengan sekadar mengulas dan bercakap saja.

ramai mana yang sanggup bekerja untuk party. tak kiralah party apa apa pun, jangan party tupperware sudah. untuk menulis buat apa saja demi kemenangan adalah semudah makan biskut merry. cicah air kopi dan boleh makan. apakah kerja party semudah itu. ia tak semudah yang ditulis dan diulas.

berkempen untuk party, berapa ekoq yang sanggup buat untuk party. sanggup keluar kampung masuk kampung, masuk taman keluar taman, menghantar risalah party, membuat culaan, membuat risikan, membuat propaganda party.

yang buat kerja macam tu tak ramai boleh buat dan tak ramai yang sanggup. sekadar menulis dalam blog, cadangan buat macam macam, kena buat macam ni, kena buat macam tu, tapi cakap ajelah dalam blog, setakat cakap berapi rapi macam musang berapi tak ada guna pun kalau tak diterjemahkan ke alam realiti.

kalau ada member berpuluh ribu dalam balai polis ke apa ke pun belum tentu mampu sanggup buat kerja kerja party. sekadar ambik gambar orang ceramah pun belum tentu sanggup turun ke medan tempur sebenar. kalau setakat menulis dalam blog main bola berapi ke cakap pun keluar api belum tentu berani nak buat kerja kerja party.

kalau setakat tunjuk cross depan public belum tentu mampu menarik satu undi bukan hebat sangat pun. setakat berani berdemo belum tentu berani nak membawa mesej party. setakat menjadi kurang hajar kepada sesiapa belum tentu berani nak buat benda penting kepada party.

Ulasan

  1. Setuju pendapat tuan, Tengok Ust Nasha berani sungguh, inilah contoh ahli majlis syura yang hebat

    BalasPadam
  2. lama x dgr nama lebai.. dh habis ke sapu pasir akakka .. berani sungguh lebai hhahahaa

    BalasPadam

Catat Ulasan