artikel menyakit hati - bila nak pilihanraya?

gunakan sebaiknya undi
pilihanraya umum ke 13 nampaknya belum  berjumpa tarikhnya, jentera pilihanraya semakin fedup dengan menunggu tanpa berbuat apa apa. pembangkang semakin hilang selera untuk pilihanraya. umno pun dah semakin bingung sebab dah terlampau banyak makan kedarah pitis. sampaikan yang support pitis dah mula korek tabung.

semakin lama semakin kering tabung pilihanraya umno, makin susah nak begerak kalau tak ada pitis. umno ni macam enjin keta kalau ada minyak laju sikit pecutnya, kalau tak ada minyak cepat sikit mampusnya. kalau makin kurang pelincir mampus dalam longkang jentera mereka.

kalau umno banyak kroni yang boleh biayai kempen pilihanraya mereka, mic dan mca pun banyak, mic dengan bumihighway yang ada kena mengena dengan samy vellu, ada yang cakap india tak ada kontraktor kelas A, kasihan le sammy vellu, nak tibai ikut mana projek jkr hahahaha ..

umno pun dikampung dah makin bising, banyak dah projek membazir dilakukan, bukan free semua perlukan duit. hatta nak buat liga futsal pun pakai pitis bukan pakai kepala kambing. duit dari atas tak turun turun makin perlahan turun sekarang, projek pun makin menipis, korni makin menggila sebab duit makin susut. najib makin sepi.

 semakin najib menangguhkan pilihanraya semakin teruk keadaan umno. enjin makin panas dan makin berasap dan akan mampus bila bila masa. 27 november akan berlangsung pula persidangan umno. kalau ini macam ini belum tentu akan ada pilihanraya lagi. makin serabut le otak kroni kroni.

Ulasan

  1. lg lama pru13 ditangguh, lama lambat nk jd ketuo kampong...hahaha

    BalasPadam

Catat Ulasan