tulangbesi lupa siapa menulis ucapan hassan ali

borang kutip derma hahaa
dalam keadaan huru hara kerana tulangbesi tersalah mengaku jadi barua hassan ali dan menjadi pengkhianat kepada jemaah pas, tulangbesi mengambil langkah keselamatan untuk terus memburukkan hassan ali, ucapan penangguhan hassan ali dijadikan modal tulangbesi untuk melanyak hassan ali bersama blogger asal bukan umno termasuk dengan kolid samad. perjuangan asal bukan umno adalah perjuangan bengong yang tiada pemimpin. tulangbesi makin lupa asal usul diri sendiri, menulis benda benda bengong untuk menunjukkan bahawa dia adalah yang paling hebat dah bijak. apa saja yang dibuat oleh tulangbesi adalah untuk rakyat malaysia bukan untuk poket dia sendiri.

ucapan penangguhan hassan ali diakhir perkhidmatan sebagai naib presiden pas di ulas oleh tulangbesi. tulangbesi dah semakin nyanyuk bila tak dapat minum barbican. ucapan itu ditulis dan dirangka oleh pencacai dan pengangkut najis hassan ali waktu itu. siapa yang menjadi pencacai hassan ali diwaktu itu, apakah tulangbesi dapat menjawab dengan tepat siapa yang merangka ucapan itu, jawapannya tulangbesi adalah salah seorang yang menulis perkara perkara yang menyerang kepimpinan ulamak. dan siapa pun tak lupa kecuali pencacai kolid samad dan tulangbesi yang mudah lupa siapa yang memunggut derma untuk melawan kepimpinan ulamak dalam pas. bak kata adukatakguna bidaah kepimpinan ulamak dan kenyataan ini disokong oleh tulangbesi,

"ucapan hassan ali diambil sekerat demi membusukkan hassan ali, yang pasti kolid samad, alkussen one g nota merah gelak gila bila dapat menjatuhkan hassan ali. "

Ulasan

  1. FZT harap tuan dapat membacanya 2 kali dan secara ikhlas dan jujur:-
    Hassan ALi dan Saya

    Ada yang berpandangan saya tidak perlu melayan segala dakwaan Hassan Ali terhadap diri saya. Mereka kata biarlah dia meroyan seorang diri, semakin dia meroyan, semakin terserlah keperibadiannya yang sebenar. Saya akui, ada kebenaran nasihat dari kalangan sahabat saya itu. Pada masa yang sama, saya dapati kali ini dakwaan beliau terlalu melampau, jauh melepasi batas ‘adaabul ikhtilaf’ yang perlu dihayati oleh mereka yang takut kepada azab Allah. Walaubagaimanapun, bagi yang mempunyai maklumat, walaupun sedikit, dakwaannya pasti akan ditertawakan sahaja.



    Namun, bagi yang tiada maklumat langsung dan mungkin ramai juga yang begini, mereka mungkin termakan dengan tuduhan liar yang dibuat olehnya. Oleh itu, pada pendapat saya, jawapan terhadap tuduhan liar tersebut, khususnya tuduhan beliau terhadap diri saya, perlu dikemukakan. Oleh yang demikian, bagi memahami dengan jelas persoalan ini, maka perlu disingkap sedikit sejarah saya bersama Hassan Ali.

    Sebelum itu, ingin saya sebut bahawa saya pernah fikirkan kesesuaian perkataan dalam beberapa istilah bahasa Melayu, termasuk istilah ‘gila talaq’. Saya hairan mengapa nenek moyang kita memilih perkataan ‘gila’ dalam istilah berkenaan sedangkan beberapa perceraian pasangan suami isteri yang saya lihat sebelum ini tiada yang menzahirkan kelakuan yang boleh disifatkan sebagai ‘gila’. Namun dalam kes Hassan Ali ianya menjadi jelas dan adalah terbukti bahawa perkataan gila amat tepat untuk diguna-pakai. Memang ada yang apabila ‘ditalaq’ menjadi gila. Pendekata, Hassan Ali sudah ‘gila talaq’ dan dalam kegilaannya, meroyan dan meracau tidak ketentuan.


    SEJARAH RINGKAS

    Saya dan Hassan Ali bukan baru berkenalan. Sebenarnya saya diantara yang paling gembira dengan kemasukan beliau dalam PAS pada tahun 1998. Sebagai orang yang menyertai PAS lebih awal dari beliau, iaitu pada tahun 1983, saya telah sambut kemasukan beliau dan membantu beliau setakat mana yang saya mampu. Sebagai seorang ‘baru’ dalam PAS, penerimaan beliau oleh orang ‘lama’ seperti saya pasti memudahkan pergerakan beliau di kalangan ahli lama yang lain.

    Saya sering berceramah bersama beliau dan pada tahun 2003, apabila beliau dilantik Pesuruh Jaya PAS Selangor buat kali pertamanya, saya dilantik beliau sebagai Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor. Hubungan dan kerjasama kita menjadi semakin rapat dan pada tahun 2005, apabila beliau dilantik kembali sebagai Pesuruh Jaya untuk sesi kedua, saya diminta untuk mengambil alih jawatan Bendahari yang dikosongkan oleh Tuan Haji Nasir. Pada tahun 2007, beliau dilantik sebagai Pesuruh Jaya untuk sesi ketiga, saya dilantiknya sebagai Timbalan Pesuruh Jaya 2.

    Jelas sekali bahawa pada ketika itu saya tidak dianggap beliau sebagai parasit tetapi sebaliknya sebagai orang kanan beliau.

    DUGAAN JAWATAN MB SELANGOR

    seterusnya di sini

    http://www.khalidsamad.com/2012/02/hassan-ali-dan-saya.html

    BalasPadam
  2. Lu dah kenai ghope deramang lombak ag? huhuhu
    Lu baca la kolid samad punya tulisan, nampka sgt serakah dendam nya tak pernah padam terhadap asan ali meskipon asan ali dah kena pecat, mcm aritu jugak masa asan ali dan kolid kena gantung/tindakan tatatertib mulot kolid samad masih celopar menyalak2...huhu

    BalasPadam
  3. hahaha nanti ag cakap aku fitnah tulangbesi pulak. ag ingat politik orang lain cikai tak macam politik pas selangor. ag ingat pas selangor bijak sangat selepas menyingkirkan assan ali hahhaha .. siap copy paste tulisan kolid samad ke ruangan comen hahhaa.. weh ag aku tak heran sgt tulisan kolid samad.

    BalasPadam

Catat Ulasan