faham dulu erti perjuangan

semua orang duk bercakap kebangkitan mahasiswa, bagi aku mahasiswa memerlukan satu pendedahkan bukan pakai tala taram sesuka rasa. asal kena mengena dengan mahasiswa mahasiswa menentang. salah ke benar tak tahu lagi. akta auku apakah ia dilaksanakan diperingkat kuin saja. adam adli atau sesiapa pemimpin mahasiswa buat kajian apa benda dulu jangan ikut sedap je. perjuangan yang tiada kenal erti apa apa akan membuatkan mahasiswa jadi tidak tentu hala. semua benda nak dilanggar sebagaimana adukatakguna. adukatakguna pun melanggar jika diberi perintah walaupun nampak dia menyondol sesiapa saja. anjing buruan pun diperintah langgar baru melanggar. apakah adam adli faham kes kuin atau hanya mendengar dan mengutip berita dari celah media media yang dia sendiri musuhi. apakah benar ustaz azizan begitu gedebe sampai kan dia sendiri nampak akan tidak berapa cerdik menghadapi masalah kuin.

auku ini dibuat oleh kuin ke atau apa. mengapa karpal singh membela kuin. apakah karpal singh juga menyokong auku. persoalan yang perlu adam adli and the gang menjawabnya. kalau menjadi pemimpin bukan setakat nampak cerdik tapi mesti cerdik bukannya bodoh seperti tulangbesi yang mula berpusing pusing mencari tapak lembut untuk membenarkan hujahnya. bukan menjadi khalid samad yang hanya mencari salah hassan ali walaupun diri sendiri pernah bersalah kepada jemaah. khalid samad sendiri pernah didapati bersalah tapi tetap mempertahankan diri dalam blog. orang lain salah kalau pakai ilmu wala dan thiqah tapi beliau sendiri tak telek pandang diri sendiri. inikah pemimpin yang menjadi idola.

bukan mencari alasan untuk menolak hujah. adam adli dan gangnya kena mencari kenapa dan mengapa bukan bercakap tanpa henti. mencari dalil mengapa kuin bertindak. apakah ustaz azizan sekejam upsi atau hanya puak puak yang mencari keuntungan atas angin. jika ustaz azizan tidak faham tentang kuin bagaimana karpal singh sanggup membela kuin. mungkin orang bertanya mengapa hanipa maidan pulak yang menjadi pembela kalau kuin betul. isu utama adalah telah menjadi mahkamah. biarlah mahkamah menentukannya kesalahan dan kebenaran dipihak mana. jangan nampak air dihujung dunia kita berlari ditengah panas. kalau nak cari kebenaran carilah ia bukan menghurung seperti lalat yang berterbangan mencari taik. apakah auku dibuat oleh PAS atau direka oleh ustaz azizan. jawab dengan teliti dan terang. jangan jadi bodoh seperti adukatakguna yang menuduh pas terengganu menghalau pelajar tadika kemas.

Ulasan

  1. ha ha anything yg menentang dumbno dan BN, freezone akan bagi comment negative, bila nak join DHA

    BalasPadam
  2. kalau aku cakap hang lawak memang hang ada bakat pelawak. hang faham ke apa yang di tentang di KUIN. hang tahu ke apa itu PTPN. hang tahu ke apa terjadi dikuin. apakah kerajaan kedah bertanggungjawab kepada ptpn. pinjaman tu diuruskan oleh kerajaan negeri kedah ke. kalau hang pandai tolong jawab. semua universiti mana dimalaysia adalah tertakluk kepada AUKU. kalau nak buat Universiti di dalam negeri mana mana dimalaysia kena ada kelulusan dan tertakluk kepada AUKU. susah nk cerita sebab yang komen tak faham. memang setara je ilmu dengan budak tadika kemas. orang marah dia marah. dia marah apa benda pun tak tahu. DHA dah masuk umno. kalau hang join umno ok sebab tak tahu apa apa.

    BalasPadam

Catat Ulasan