deris natang tak mahu bertanding

dalam perhimpunan umno kali ini deris natang hantar sms kepada 3 naib presiden parti umno yang mengatakan dia bersedia tidak bertanding. kenyataan yang begitu melucukan bagi orang terengganu. kalau 3 ekor naib presiden umno tu menerima sms dari deris natang aku tak boleh kata apa. aku yakin dan percaya dan naik saksi bahawa deris natang akan bertanding dalam pilihanraya ke 13 nanti. bagaimanakah dynasty yeh akan tumbang di terengganu. geng 10 budak kelabu asap masih menjalankan usaha usaha menjatuhkan mat said celaka dari tampuk kerusi menteri besar. bagaimanakah deris boleh sms kepada 3 orang naib presiden umno. kenapa deris tak sms kepada presiden umno sendiri. dari logiknya deris adalah pengarah pilihanraya umno malaysia yang mana duk bawah dagu najid apakah dia tak boleh sms atau cakap terus dengan tok najid yang beliau tak mahu bertanding.

yang aku risau ada orang lain yang guna no handphone deris jusoh untuk hantar sms kepada 3 naib presiden umno. kes kes technology begini dah berlaku di terengganu. setiausaha politik deris jusoh hantar surat ugutan kepada team deris jusoh sendiri menggunakan no handphone setiausaha mat said. aku risau ada orang mat said yang gunakan kecanggihan teknology ini untuk hantar sms kepada kepada 3 naib presiden padahal deris berminat untuk menjadi mb terengganu atau menjadi menteri diperingkat pusat. apakah berita palsu yang utusan malaysia tulis sebagaimana biasa. yang pasti akan ada penafian dari deris jusoh selepas ini. kerana menghantar sms setiausha politik deris jusoh akan masuk penjara. sudah dijatuhkan penjara selama setahun. menunggu rayuan. kalau tidak ramzi akan merengkok dalam penjara dan akhirnya digelar banduan sms.

deris kata dia masih berminat nk memimpin dan menumpukan pembangunan negeri terengganu. 3 hari sebelum persidangan deris masih lagi bercakap memahat sejarah mencipta tamadun. bagaimana kah deris menghantar sms kepada 3 naib presiden tidak kepada presiden. apakah permainan deris yang cukup licik. keupayaan deris menipu semua pencabar dia diterengganu diakui oleh semua org umno. tapi dia hanya mampu merancang takdir tak menyebelahi dia. impian dia untuk terus menerajui terengganu musnah akibat takdir yang tidak ada utk dia. dia tersungkur tersembam ke bumi dengan maruah tercalar. sultan tak mahu deris sebab kurang ajaq sangat. rakyat ganu tak mahu deris sebab dia bongok bodoh sombong. banyak hasil peninggalan deris dianggap gajah putih sekarang. ia sebagai lambang kebodohan dan kebangangan deris memerintah terengganu.

Ulasan