PTPTN - ubah nama atau tukar pengerusinya yg idiot

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional atau nama glamour dia PTPTN, ptptn lebih dikenali sebagai along berlesen yg diperkenalkan oleh kerajaan umno untuk mengebas menibai duit rakyat malaysia. cengkaman ptptn amat kuat sehingga tamat riwayat pelajar belum tentu habis membayarnya. bunga yg dikenakan oleh ptptn begitu tinggi kepada para pelajar seluruh malaysia. jika mampu membayarnya pelajar yg bekerja hanya mampu membayar bunga dia sahaja. wang pokoknya akan terus membesar dan membesar sehingga mampu memampuskan peminjamnya. siapa pemijam ptptn akan merasai azab sebagaimana meminjam dari along yg tak berlesen. yang membezakan along ini dengan along tak berlesen. along ini tak menghantar kaki pukul untuk membelasah pemijamnya tapi dari segi etikanya sama saja.

Pengerusi PTPTN ismail said dengan bodoh dan bangang mengumumkan akan menghentikan pinjaman kepada para pelajar diseluruh negara, kalau pengerusinya begitu bodoh dan bangang baik semail berhenti dari menjadi pengerusi ptptn. dengan pendapatan atau gaji yg diperolehi dari ptptn sepatutnya ismail said berusaha mencari lebih banyak dana untuk diberi pinjam kepada pelajar. jika ismail said hendak mengberhentikan pinjaman kepada pelajar bermakna nama ptptn sendiri hendaklah diubah terlebih dahulu. betapa celakanya pengerusi ptptn terhadap bangsanya sendiri. betapa bangang ucapan yg diucapkan oleh pengerusi ptptn.

apakah ismail said meneruskan legasi bodoh dan bangang seorang yb dari terengganu seorang cikgu yg telah kembali menjadi tanah. sikap jahat pengerusi ptptn lama diteruskan lagi. apakah pengerusi lama dengan idea mengambil duit kwsp ibubapa untuk dibayar pinjaman ptptn. mungkin kerana niat jahatnya kepada orang melayu tuhan tak mengizinkan idea bangangnya berlaku. jika tidak sekarang ni semua orang melayu yg ada kwsp akan kosong kerana terpaksa membayar pinjaman ptptn. kalau ibubapa ada 7 anak yg meminjam ptptn bermakna wang persaraan ibubapa akan menjadi zero. apakah bodoh dan bangang pengerusi ptptn. apakah umno tak boleh mencari seorang pengerusi yang lebih baik yang lebih bijak menguruskan tabung ini selain mengemukakan cadangan gilanya.

umno menghabiskan berbillion billion ringgit tapi tak mampu menguruskan tabung ini. kalau ismail said tidak mahu sakit kepala sepatutnya dia berhenti dari menjaga tabung dari terus menerajui tabung ini. sebanyak mana tabung ini rugi adalah kerana kebodohan dan kebangangan pengerusinya. tabung yg menjadi nadi kepada pelajar akan dimatikan oleh umno. selepas biasiswa ditiadakan apakah ptptn juga akan dimatikan. sila letak jawatan ismail said. gaji yg diperolehi tidak halal utk kamu. jika rasa gagal sila turun sila serahkan kepada orang yg mampu menguruskan selain dari kamu yg hanya pandai memberikan idea bodoh dan bangang.

Ulasan