muktamar pas

semua sudah dilengkapkan untuk pertandingan dalam muktamar pas 2011. tok guru haji hadi menang tanpa bertanding kerana calon dari kumpulan reform bangang masih gagal memberikan nama calon yang layak untuk bertanding, adukatakguna tak layak sebab bukan ahli pas kalau dia ahli pas pun tak layak kerana tak bayar yuran ahli sebagaimana tulangbesi. tulangbesi nampak bersendirian kali ini menyerang ust nasharudin. kata kata dari laman web umno celaka pun dikutip bagi meneruskan tekanan kepada ust nasharudin. keupayaan reform yang bangang nampaknya terkawal tahun ini. atau mereka melakukan usaha usaha secara diam diam kerana mereka dah menghidu kebodohan mereka sendiri. senarai nama calon yang akan bertanding sudah dibuat dan pengesahan pertandingan akan dibuat seminggu lagi oleh calon calon samada menolak atau menerima pencalonan. persaingan menarik antara mat sabu dan ust nasharudin akan kembali meledak selepas ini. namun tahun ini mat sabu mengambil keputusan mengslowkan rentaknya dan agresif sebagaimana tahun 2009 dulu. ucapan mat sabu pun nampak kendur sedikit.

jun menanti pertandingan dalam muktamar. barisan ini akan mengemudikan pas untuk bertempur dalam pru ke 13 yang akan datang. apakah pas masih mampu bertahan atau kembali lumpuh sebagaimana tahun 2004 dahulu. apakah nasib malang pas akan menimpa lagi dimasa pru yg ke13. apakah barisan kepimpinan 2011 ini akan menerima nasib malang dan mungkin ada yang merasakan mereka akan terpalit dengan kekalahan yang diduga oleh peramal peramal politik yang berlesen dan juga yang tidak berlesen. peramal berlesen meramalkan pas akan kehilangan banyak kerusi dan akan kehilangan negeri. dari segi keagresifan umno menambah pengundi pasti pas akan kehilangan banyak kerusi. dan apakah pengundi melayu akan terus setia kepada umno yang makin bangang dalam mengemudi pentadbiran negara. apakah melayu akan terus mengundi umno dengan kenaikan barang. apakah melayu tak akan berubah sebagaimana 1999 dulu. melayu terengganu berpusing 360 darjah. dan 2004 berpusing lagi 360 darjah. itu melayu yang boleh berpusing pusing juga dan kepada yang terus melabelkan melayu sukar berubah, pergi mampus sama lu orang.

Ulasan

  1. nak gelak pun ada tengok perangai anta ni,risau sangat geng perpaduang kalah.
    jangan risau sheikh,kami semua tau selagi pimpinan lantikan yg dipilih presiden,susah yg lain nak menang,
    politik kurang cerdik terenganu akan di serlahkan sekali lagi di muktamar.dr hassan ali sedang bersungguh buat kerja bagi pihak perpadunag di selangor.
    tapi yakinla kami akan terus dengan PAS kerana fasa 3 dan 5.
    tapi tak payahla ust nasa jadi timbalan,bachok pun dah reject dia.yg lain lantak korang la tapi bagitaula perwakilan lain di terenganu kesian kami di tempat lain.korang dah guna ust harun din dan dr hassan all out cukupla.
    walaupun ana percaya korang tak berani nak gabung dgn umno secara direct,kurangkan sifat melayu tu sikit,islam is the only way sheikh.

    BalasPadam
  2. utk ag yg kuat gelak ..

    tak risau langsung sebab geng bangang kau orang tak ada muka pun. cakap aje banyak berdegar degar tapi habuk pun tarak. politik bengong kau orang cukup menggambarkan betapa bodoh dan bengongnya cara kau orang berpolitik. kurangkan sifat melayu tu adalah agenda bodoh korang. tgna aziz ckp tak salah pun agenda dengan bangsa kita sendiri yang cukup lemah. sebab apa aku panggil kau orang bodoh dan bengong sebab hanya yakin dgn fasa 3 dan 5, kalau terima itu saja jadilah orang bangang yang reti berpolitik. sebab fasa 3 5 kau org sokong baik tak payah. uslub lain masih lagi ada yang kau orang tak sokong tak ada gunanya. aku malas sgt nak ulas kebodohan penyokong fasa 3 5 ni sebab sokong separuh menyebab kebodohan yang melampau sebab itu suka buat andaian bodoh. bachok rejek ust nasha kerana ust nasha akan kembali ke kampung nya. macam mat sabu dulu jugak dia dikubang kerian dia pun kembali ke kampung halamannya. itu politik cerdik bukan politik kebodohan yg tahu pun apa apa dalam pas, sebagaimana salahudin jugak sampai masa dia akan kembali ke johor. hang tahu ke ust nasha tu orang mana... kasihan geng anti perpaduaan ini cakap je pandai kerja malas. cakap banyak ulasan berjela jela akhir di tolak org yg sama. dlm mesyuarat mcm mcm cadangan. cukup cukup membodohkan diri dan bangsa sendiri tak kemana sudahnya. pas dah tetap islam hala tuju apa lagi yg nak. politik kurang cerdik dari kebodohan puak penentang perpaduaan yang masih ratib benda yang sama sebagaimana ratibnya org umno

    BalasPadam
  3. itula politik pas terenganu,maki hamun dan merendahkan org lain tapi negeri sendiri tak dapat tawan malah kecundang bila org lain menang.syok sendiri dgn kelompok sendiri.pasal tu payoh nak maju.

    BalasPadam
  4. kasihan ag hanya mampu menyalak disini ajelah. tak sanggup ke depan berjuang demi perut kot. pas terengganu pernah menang ada aku kisah negeri lain menang. kalu setakat menang jadi hamba abdi buat apa. bergantung dengan kekuatan orang lain tu hebat sangat ke? syok sendiri itu kata kata orang dengki. payoh nak maju sebab kena jadi hamba abdi orang lain. bukan menang atas kekuatan sendiri. jadi balaci orang pun rasa diri hebat kasihan. gadai maruah pun sanggup. tak apa demi pakatan rakyat.

    BalasPadam
  5. emm perkataan2 yg sering di gunakan oleh puak perpaduang.bertaubatla dan balik ke pangkal jalan tuan.kita sama2 berjuang tapi ana 100% untuk islam.

    BalasPadam
  6. tulah masalah puak puak reform, bercakap berjuang 100% untuk islam tapi hanya menyokong fasa 3 5, kenapa puak puak reform tak keluar pas dan membentuk satu parti yang lebih hebat lebih banyak fasa yg baik untuk agama islam. mengapa hanya menipu dalam berjuang bersama jemaah. menipu berjuang 100% untuk islam. buat satu parti yg lebih hebat dan kukuh dan lagi hebat. kalu cakap saja tak ada guna pun. bagi aku cakap puak puak reform hanya penipu bacul dan pengecut. tak ada agenda hanya menumpang nama dan tak tahu hujung hala perjuangan islam.

    BalasPadam
  7. ana cuma tak nak berkasar spt puak korang, cuma nak kata,PAS ni bapak kau punya ke? senang2 suruh org keluar PAS.senyum ana bila kau tuduh org lain menumpang nama dan tiada agenda.kurang matang dan cerdik sungguh puak perpadanuang ni.

    BalasPadam
  8. nak berkasar ke berlembut ke peduli apa aku
    aku nak tanya gak pas ni mak bapak kau tubuhkan ke? yang duk sibuk siang malam pagi petang benda yang sama. senyum ke masam ke peduli apa aku nak tanya hang kenapa masih membodohkan diri mengungkit benda yang ditanam berkurun. betapa bebal le puak reform bengong dalam pas ni.sebab orang yang berani selalunya berani menonjolkan diri tapi diam membatukan diri, sampai calon reform pun tak abih macamana nak berjuang. bangang orang umno pun tak ungkit benda yang sama. 4 tahun berlalu masih duk wirid dan ratib benda yang sama. perpaduaan perpaduaan. kalau ada bukti sangat pemimpin pas nak buat perpaduaan atau nak bergabung sangat dengan umno tunjuk le bukti kalau setakat cakap macam burung belatuk buat apa, sekadar menjadi burung tiung ckp benda yang sama. adakah islam begitu galak org seperi ag sanggup ucap benda yang sama. kenapa takut kalah ke dalam muktamar?

    BalasPadam
  9. bawa bersabar.
    perasaan marah melampau tidak baik.islam mengajar kita suputa bertenang,lagipun kesihatan akan terjejas.
    soal reform ke tidak very subjective.yg kita nak supaya dakwah kita melalui politik ini berkesan dan berstrategi dan tidak tepu.
    KPI kita adalah hasil kita bukan syok sendiri duduk dalam golongan kita sahaja dan megah dengan keseronokan buatan sendiri.

    BalasPadam
  10. lawak le ag. bila kena je kumpulan reform kendur terus, very subjective pulak dah. kenapa puak yg duk sibuk melaungkan reform terus terjerat dengan permainan sendiri terus mebodohkan diri sendiri mengungkit benda yg telah ditutup. dakwah nak berkesan bagaimana sama sendiri duk kutuk siang malam duk jaja cerita yg sama. berkesan ke dakwah kalau sama sendiri hilang kepercayaan atau terus membantu musuh dari dalam kononnya berusaha untuk membetulkan elemen dalaman. bercakap senang nk laksanakan ada org ke .. melalak dalam blog cukup mudah boleh buat apa saja bila berhadapan dengan realiti semua lari duduk bawah longkang. untuk menarik org menyokong pas bukan perkara mudah dan imej yg buruk yg selalu dicelakakan oleh reform menyusahkan lagi anggota pas menarik sokongan. betapa celakanya golongan ini

    BalasPadam

Catat Ulasan