TRICKY LEAKS - analisa tenang dari kacamata pertugas -1

pelbagai rumusan dan analisa dibuat oleh pelbagai penulis, yang hebat sekali menulis hanya perlu duduk depan pc, minum air tulis lagi. lepas tu tulis terima kasih orang felda sebab membodohkan diri. ada beza ke penulis ini dengan umno tak ada bezanya. pas kena buat macam ini, pas kena buat macam itu. menulis hebat, nak jejak kaki ke tenang haram. nak buang duit jauh panggang dari api, ikan tetap buruk. pergi mampus sama tulisan bangang dan bodoh begitu. kalau tahu sangat hebat turun ke gelanggang. baru tahu rumput dengan langit sama ke tidak. turun ke tenang tengok situasi, menulis dari pandangan luar semua boleh nampak hebat, loceng kecemasan lah. loceng anjing lah, loceng lembu.

apakah penulis tahu apa kekurangan yang ada pada pas, pas mengalami kekangan ekonomi, pertugas datang bukan atas duit belanja parti. pertugas datang dengan duit belanja sendiri, nak tinggalkan keluarga anak bini, nak kena beri makan minum. bukan tinggal macam tu aje, bukan macam penulis duduk dalam bilik dalam rumah. tak cukup duit mintak sedekah. sekali datang prk mesti habis dalam seribu itu paling kecil, makin lama makin bertambah perbelanjaan. ada penulis hebat tahu. apa makanan pertugas disini. kalau pas mintak derma mesti bising seantero dunia. tak ada kerja lain parti pas ini, asyik derma derma. cakap senang le nak buat payah sangat. hanya hati hati yang beristiqomah sahaja yang sanggup buat benda ini. kekangan ekonomi adalah satu benda yang amat sukar dan payah untuk dipisahkan. kepungan ekonomi menjarakkan perjuangan.

wang bukan segala galanya tapi tanpa wang kita tak dapat buat apa apa. itulah yang berlaku dimana mana prk dan pru. bukan bergerak free dan percuma. bukan macam mengajar disurau dapat duit tak dapat duit mengamuk. sambil mengajar boleh jual pizza. mulut kompang siang malam duk kutuk pas tapi cari makan dengan pas. jadi talibarut yahudi sebab dapatkan wang tak mengaku. itulah yang perlu dicari dahulu sebelum datang berjuang. bukan semua orang sanggup dan hadir ke sini. yang hadir ke prk adalah orang yang sama. yang bercakap pandai dan banyak selalunya menolak bila di ajak hadir. datang berhimpun hari penamaan calon memang ramai. yang tinggal disini berapa kerat sangat. beribu datang hari penamaan yang mengerakkan jentera perang saraf, perang berdepan, perang tanpa senjata, perang fitnah, perang lempar dan lari, perang sesama sendiri. perang blog. apakah semua diambil kira.

Ulasan

  1. Terima kasih kepada semua selesai sudah PRK dun tenang....yang menang BN/UMNO yang kalah PAS/PR yang berjaya DAP/PR kerana dalam PRU 13 pasri kerusi parlimen LABIS akan di menangi DAP hebat politik DAP semangkin matang dalam perpecahan melayu bijak menyelit....ini pasti menggembirakan para prmimpin DAP...

    BalasPadam
  2. kahahaha ada gak pencacai umno dalam blog aku, mca tu bukan cina ke , dah lama mca tibai melayu kat labis, hang ni buta ke apa, napa labis tu ustaz chua ke menang. lawak le hang ni mack, kasihan hang ni, nak aku berus je otak hang berkarat sangat. gembira gila umno ada penyokong macam hang, bijak mca dah jadi melayu sebab ada juga penyokong. sebab tu chua hina agama islam berzina dibolehkan.

    BalasPadam

Catat Ulasan