awang selamat @ zam menyalak yalak

dengan berbekal sebuah gambar hitam putih zam@ awang selamat nampaknya dah tak laku lagi, rakyat malaysia boleh membaca lagi lawak bangang awang selamat, zam nampaknya terlalu dhaif sekarang, terpaksa membuat kenyataan akhbar selepas gagal dalam usahanya untuk menarik pembangkang menyertai isu perkauman yang ditiupnya itu. gambar black and white tak langsung mengugat apa apa kepada pakatan pembangkang bahkan zam di gelak sampai keluar air mata. setelah gagal zam melihat bahawa ia perlu lagi membawa isu yang lebih berat walaupun isu itu dah lama dan lapuk. zam memang gemar dan suka kepada isu isu lapuk kerana dia jenis manusia yang akan dimuziumkan tak lama lagi. kasihan lak kat zam ini, cakap dia dah tak laku dan tak lebih kepada pelawak yang sudah kehabisan idea lawaknya.

hari ini zam cuba membawa kembali isu perpaduan umno dan pas, perpaduan pas dan umno tak akan terjadi pun diambil kisah oleh zam, semua parti dah tutup buku tiba tiba zam bawak buku 3 lima dari zaman bila mungkin zaman dia sekolah yahudi dulu kot. oleh kerana selalu sangat ketinggalan dalam semua isu, jadilah dia badut sepanjang zaman. idea hang dah tak laku zam oii, hang kena melutut dan menyembah umno kerana hang tak laku lagi. kalau hang nak popular hang join perkosa. berahim ali dan hang sama saja bagi umno sampah yang tidak bernilai lagi. kalau hang join perkosa waktu ini mungkin hang boleh menyalak dan bersahut sahutan bersama berahim ali yang sudah letih menyalak. apa lah malang hang ni zam, sampai semua orang tak mahu beri kesempatan langsung. apa punya sial yang melekat kat tubuh hang. semua manusia politik dah mulai meludah muka hang.

barisan nasional yang hang duk agungkan itu dah reput dah. dalam mic, mca dan umno dah tak boleh duduk bersama kerana banyak sangat kepentingan diri sendiri diutamakan. tamak dan haloba menjadi inspirasi. kuasa diperlukan untuk membaham harta rakyat. rakyat nak mampus ke nak mati cacang ke semuanya tak penting bagi barisan nasional yang penting duit duit. hang pun perlukan duit nak bayar banglo baru hang yang baru je siap. banglo kena pakai api banyak,maid pun ramai nak bersih banglo besar, masa jadi menteri bolehlah berlagak kerana semua rakyat yang bayar sekarang kena bayar sendiri, jadi sebelum poket kering sekeringnya terpaksa le menyalak yalak mana le tahu ada yang baling tulang kat hang walaupun sedikit jadilah. hidup mesti diteruskan. kalau kena menyalak bersalak le dengan nyaring nanti tuan tak nak bayar, nak pekik kena pekik kuat kuat. zam hang dah tak laku tak payah keluar kenyataan apa apalah kalau hang diam lagi baik kalau hang cakap saja mesti nampak bodoh dan bangang.

Ulasan