awang selamat sindir nazri

pertempuran baru meletus antara lidah umno dengan nazri di jabatan perdana menteri. awang selamat bengong yang selalu menulis tentang perkara tidak masuk akal tentang pas cuba menegakkan kebenaran. nazri marah kepada utusan kerana menyiarkan kenyataan perkasa dibawah pimpinan berahim ali. awang selamat dengan bangga memberitahu rakyat malaysia bahawa berahim ali yang mempertahankan umno dari serangan pembangkang. betapa bodohnya awang selamat dalam mempertahankan usaha utusan untuk terus mengekalkan status perkauman yang terdapat dalam diri umno. berahim ali mempertahankan umno menerusi perkasa satu kenyataan bangang awang selamat. kenapa awang selamat tak sertakan sekali gambar hitam putih sebagai bukti yang berahim ali mempertahankan umno sebagaimana bukti awang selamat dalam usaha mengfitnah pas sebelum ini.

utusan dengan bangga mempertahankan berahim ali dan cik det. dalam masa yang sama menyindir nazri kononnya nazri tak berjaya sebagaimana cik det berjaya kepada malaysia. awang selamat seperti biasa menulis dari sudut gelap nazri kerana usaha beliau untuk mencerahkan kembali karier politiknya yang sudah malap dan menghampiri zaman luputnya dalam politik. politik bebal cara awang selamat sudah ketinggalan zaman dan awang selamat sepatutnya dah berzikir sementara tunggu maut menjemput. zaman sudah berlalu dan awang selamat sepatutnya sudah diam di rumah dan menikmati masa tua yang lebih berharga dari terus menulis perkara bodoh dan bangang. awang selamat dah kekeringan idea kerana terlampau mendewakan umno terlebih dari mendewakan agamanya sendiri.

awang selamat dan mengaku yang utusan dan dirinya sendiri adalah penyokong pm, atas apa tindakan pm buat pun awang selamat akan menyokongnya. itulah diri sebenar awang selamat. tiada maruah dan tiada intergriti dalam melaporkan berita. menulis berdasarkan imaginasi dan benci kepada pas, kalau menulis tentang umno mesti pujian melangit seolah olah umno ini bersih sebersihnya setelah dicloroxkan. awang selamat mesti sanggup mati bersama umno walaupun umno menyeleweng dari atas sampai ke akar. kerja kerja jahat awang selamat akan berterusan sehingga dia ditendang keluar dari dunia. awang selamat akan mencari gambar hitam putih sebagai bukti dan orang yang telah meninggal dunia sebagai saksi bagi pihak dirinya. itulah betapa bodoh dan bebalnya orang yang memakai nama awang selamat@ zainuddin maidin

Ulasan