10 hari lagi muktamar pas di kedah ... bye bye pkr

seluruh kawasan pas malaysia sudah bersuara untuk memutuskan hubungan dan kerjasama dengan pkr. rafizi sudah memalu gendang perang. disambung oleh johari dan seluruh pkr. pkr tidak pernah berusaha selepas menang diselangor. dengan adanya kebodohan dan kebangangan dalam pkr dan dikuasai oleh politburo. dengan adanya sua pkr yang bodoh sombong bercakap tanpa fakta jelas dan tidak menang dalam pru. mengapa saifudin tidak menang kerana ianya banyak bercakap benda mengarut dan tidak ambik kisah dimana dia bertanding. bagaimana dia bertanding dimachang dulu. saifudin sebagaimana hatta hanya pulang untuk kutip elaun dan pulang ke kl.bagaimana hatta sekarang memerah dan mengutip elaun dari krai dan tidak pernah bertanya keadaan parlimen lagi. inilah wajah sebenar wakil rakyat pan yang mencuri kerusi dan saifudin yang hanya pandai bercakap dalam pentas ceramah. yb pkr hanya pandai mengarah dan akan hilang selepas pru jika menang atau kalah. mereka akan kembali lagi jika ada lagi pru atau prk. bagaimana azan di bandar yang mana selalu menghilangkan diri dan hanya muncul diwaktu sidang dun untuk kutip elaun.

jentera pkr diterengganu sudah lama berkubur yang ada hanyalah bendera. pan lagi teruk dengan ketiadaan jentera selain raja baharin yang berceramah kepada pokok dan sekarang makin tiada lagi suara berceramah kerana ketiadaan penonton hatta penyokong pan sendiri. niat raja baharin nak menjadi mb terengganu nampaknya sudah tidak ada lagi. bagaimana nak pertahankan parlimen kuala terengganu sedangkan ahli pan hanya 129 orang seluruh terengganu termasuk miqdad. walaupun sudah dikali dengan 10 namun pan terus mampus dan mengali kubur sendiri di terengganu. walaupun dikatakan hebat dan pernah mencetak hampir 10 ribu keping borang ahli dan diedarkan. yang tinggal hanya hasbi muda yang sudah nampak lelah sekarang. pan yang bersemangat nak menawan terengganu akhirnya tinggal beberapa kerat walaupun sudah macam tak berminat nak bercakap pasal politik kerana kekurangan dana.  pan makin miskin dan mad sabu yang menawarkan wang untuk membina pan diterengganu hanya pandai berjanji. pan terengganu sudah beberapa kali memohon dana kerana tidak dapat berfungsi dan menganjurkan ceramah hatta dikaki lima., pan yang mahu bertanding seluruh terengganu nampaknya tinggal impian. hasbi sendiri belum tentu dapat bertanding kerana kekurangan dana. wisma amanah semakin lama makin banyak hutang sewa.

Ulasan

  1. Gua tengok azan pkr dah mula tunjuk muka kat pengundi dan cakap tentang PAS pun dah pandai berlapik. Mungkin beliau cuba mencari simpati agar diberi peluang ke dua untuk bertanding di dun Kuala Terengganu. Gua ingat dia nih baru keluar dari gua kut sampai tak tahu perkembangan semasa. Bagi PAS cukuplah bagi muka kat puak-puak yang tak sedar diri. Madu di beri racun di balasnya, jika dulu bukan main gah bercakap tetapi sekarang dah mula kecut perut. Tiada lagi ruang buat PKR yang berlagak atas jasa akar umbi PAS dan barua Dap, parti Islam yang memberi rahmat ke seluruh alam boleh balik awal walau pun dihebahkan akan kekuatan mereka di Terengganu sehinggakan PAS berjaya dilumpuhkan sepenuhnya. Dap, PKR, PPBM, Pan dan parti rasuah yang dicuri oleh ezam pasti akan menang dengan penuh bergaya mengalahkan BN dan PAS. Gua cuma boleh ucapkan selamat maju jaya kepada rakan-rakan blogger sanggup menjadi pelacur demi segantang beras.

    BalasPadam

Catat Ulasan