mad sabu gagal memanggil mesyarat majlis pakatan sebanyak 20 x

nampaknya pan akan tinggal dalam lipatan sejarah yang memalukan. pan yang dipinda nama bukan ditubuhkan secara sah oleh pemimpin bangang yang kalah dalam pemilihan pas, bagaimana IKATAN, bersatu pribumi, boleh mendaftar party tanpa sebarang masalah sedangkan pan hanya membeli party dari pajak gadai. pemimpin profesional yang dikatakan meninggalkan pas kerana sangat hebat sedangkan nak menubuhkan party pun tak pandai, bagaimana mereka nak menguruskan negara sedangkan pendaftaran party sendiri pun hanya pandai membeli saja dari party yang sudah berusia sezaman dengan party dinasour. apakah pemimpin pan hanya pandai bercakap besar dan berlagak hero dan penyokong bangang dan ahlinya hanya pak turut yang membuta tuli ikut apa saja kata pemimpin yang bahalol seperti kolid semak, mad sabu, mujahil yang berkelulusan pentadbiran bukannya dalam bidang ugama seperti yang didakwa oleh mujahil.

pan semakin hilang walaupun dengan kemasukan ketua jamnapari yang sedang sibuk melobi jawatan diperingkat pusat. pelbagai jawatan sudah diberikan namun jamnapari menolak kerana hairaki pentadbiran pan tidak boleh berfungsi hanya kerana ada jawatankuasa penaja saja. 3 tahun lagi pan akan bermesyuarat kali pertama dan memilih calon pemimpin baru walaupun ada ura ura akan melanjutkan pemilihan kepada 5 tahun sekali. mad sabu sedang berbincang dengan nuar tahir agar party pan mengadakan pemilihan 5 tahun sekali dengan presiden diberikan undi bonus kerana mad sabu tidak yakin tidak akan disepak keluar menjadi balaci dan barua saja sebagaimana cikgu ali sisikafir tulanganjing greencock dan sewaktu dengannya. mad sabu berseorangan dalam pan kerana ia tidak mempunyai pengikut setia sebagaimana mujahil yang ada seekor balaci bekerja untuk dap, fakaq alhitam.

mad sabu sudah gagal banyak kali memanggil mesyuarat namun pkr dan dap masih gagal bertemu dan bermesyuarat untuk menyatakan bahawa samada pakatan tiada harapan bersetuju menerima pribumi bersatu menyertai mereka dan juga permohonan psm untuk menyertai pakatan tiada harapan. mad sabu sudah menghantar surat memanggil mesyuarat namun dap dan pkr tidak melayan  panggilan pan. pan hanya barua dan balaci kepada pkr dan dap. jadi mereka tak memandang mad sabu dan pan sebagai rakan kongsi namun mereka hanya memandang pan hanyalah barua mereka, selepas ini apakah pan tidak akan wujud lagi selepas ini dengan adanya pribumi bersatu. bersatu sudah menyatakan akan mengadakan kerjasama dengan pas dan meninggalkan pan jauh kebelakang.

Ulasan