pertempuran dalam party pan bermula hangat di malam raya

JOM BERPUASA 7 DLM BULAN SYAWAL
pan yang ditubuhkan hanya untuk mengangakat ahli ahli biasa pas yang sudah expired cuba mencari kaedah terbaik untuk mengekalkan kedudukan masing masing. one rahim cuba menaikkan husam, mat sabu sudah banyak kali mengadakan perbincangan dengan pemimpin dap kafir jika dia ditewaskan dalam pemilihan 3 tahun lagi. mat sabu juga sudah mengadakan perbincangan sulit dengan mahathir muhyidin dan mukriz untuk menarik ketiga M ini masuk pan atau menubuhkan party baru pula. 3M tidak mudah untuk menubuhkan party baru dan masuk party pan yang tiada masa depan. mat sabu mendedahkan bahawa pan hanyalah tapak sementara untuk beliau jika beliau ditewaskan dalam pemilihan hasil asakan IKram irc dan sewaktu dengannya. asakah dari mujahil dan rakan ikramnya menyebabkan syiah dalam pan tersepit dan terkepit. mujur ada dap kafir masih memberikan sokongan yang kuat berupa dana dan tak mustahil selepas ini mat sabu akan terkepung jika guend end mengendkan dirinya dalam sungai buloh. ramai pemimpin dap kafir sendiri tak sukakan mat sabu yang banyak menyusahkan mereka. 

dap kafir sudah mula menjarakkan diri dari party pan kerana pan tidak berguna sesen pun selain menyusahkan jentera mereka dan pan tiada kekuatan sendiri dalam berkempen dan usaha memperkenalkan party mereka hanyalah sebagai melepaskan batuk ditangga, pemimpin pan yang disingkirkan dari hiraiki pas hanya berlakon ada sokongan dan mendapat jawatan hasil usaha membeli party pekerja yang berhaluan kiri. jika tidak mat sabu hanya ahli biasa dalam party mana mana dia ceburi. oleh itu pan ditubuhkan untuk memberikan dia jawatan walaupun party pan hanya memiliki 1000 ahli diseluruh malaysia jika dilakukan pemutihan. nuar tahir tahu bahawa usia pan tak lama dan sudah berkira kira nak melepaskan jawatan selepas habis wang dalam pan disedut dan dibelanjakannya. abg kerdee akan mengambil alih jawatan itu tanpa rela. asmuni dijangkakan akan melakukan pembedahan kedua jika krisis keewangan pan semakin meruncing. pan yang memiliki adun dan mp hasil rompakan dan curian sudah tak mampu memberikan sumbangan berkala setiap bulan kerana berkira inilah penggal terakhir mereka bergelar mp dan adun.

syiah tak mampu menolong mat sabu lagi, mad awang disingkir secara diam oleh puak ikram irc dan sebagainya dalam pan. mad awang umpama kain buruk yang hanya akan disepak masuk longkang dan digantikan dengan gani rock. mat sabu sudah diserang disetiap segi. ikram sedang berusaha keras memasukkkan lone ranger huse muse ke dalam pan walaupun huse muse sudah nampak kuburnya sedang digali laju jika masuk pan. mat sabu akan kekal sebagai presiden pan sampai ke pemilihan pertama kerana jawatankuasa penaja mensyarat 3 tahun sekali diadakan pemilihan dan presiden berhak menangguhkan pemilihan jika pan dalam keadaan nazak dan tiada sokongan dan tanda tanda presiden akan digulungkan. mujahil sedang berusaha keras menyingkirkan mat sabu dan salahudin yang tidak nampak kredibiliti lagi untuk memimpin. pertempuran dalam pan akan berlaku lebih hebat selepas ini dan akan ada kenyataan peribadi dan seluruhnya.

Ulasan