pas tiada kena mengena dengan ph dan pkr pun kena belajar hidup sendiri

kit siang tak payah nak ajar pas nak bertanding dimana, dap kafir sepatutnya mengajar balaci dan baruanya untuk hidup dengan keupayaan sendiri, pan tidak ada apa apa kekuatan selain menabur fitnah dan bercakap besar, pan tiada tempat dalam pengundi melayu ISLAM, pan mengharapkan undi cina dan dan undi bangsa lain, itulah wirid mat sabu dan geng kepala bangang. pan ditubuhkan untuk menampal kawasan bocor kepada dap kafir, namun akhirnya pan menjadi pengkhianat dan balaci kepada kafir untuk menyerang ISLAM. pan bertindak sebagai pengkhianat no wahid dalam politik malaysia kepada bangsa melayu ISLAM, pan pembenci kepada melayu ISLAM, mso blogger belaan pan juga mencadangkan bahawa bangsa melayu islam belajar politik dengan KAFIR, party pan tidak kisah ISLAM atau tidak yang penting mereka nak kuasa wang dan segalanya. hukum ISLAM tak apa tak dilaksanakan kata MAD AWANG SYIAH. 

kedudukan pan dalam ph hanya satu kaldai yang boleh diguna oleh pkr dan dap, bagaimana kata pengerusi pan sungai besar, nak masuk kawasan cina kenalah mintak izin dengan dap kafir dulu, nak masuk kawasan melayu kena mntak kebenaran pkr dulu. pan semakin menjadi liabiliti yang tak perlu pkr tanggung. dap kafir yang menubuhkan pan sebagai party untuk mencabar pas dikawasan melayu namun menjadi sebaliknya. pan minta didukung dan digendong diatas belakang, nak berjalan sendiri pan adalah OKU yang paling teruk. tidak mampu menguruskan diri sendiri. kenalah mintak kerjasama dari dap dan pkr, pkr sendiri walaupun dah berbelas tahun ditubuhkan mereka tak punya orang ranting untuk bekerja bagi mereka selain menumpang organisasi pas, oleh itu pkr dan dap kafir sudah nampak bahawa pemimpin pan hanya tahu bercakap dan terus bercakap tanpa henti bagai burung tiung. kerja kerja pan diperingkat bawah tiada langsung dan mengharapkan bantuan pkr dan dap. pkr sendiri menumpang pas bagaimana nak tolong pan dalam soal ini, inilah sebab pan dap dan pkr mula bernada lembut, pengikut tolol saja yang beranggapan pan mampu untuk mengambil alih tugas pas dalam ph. blogger yang hanya duk bersenang lenang dalam rumah yang mendesak pan bertanding sendirian. mereka tak bekerja dan mengharapkan bantuan dap dan pkr.

disungai besar dan kuala kangsar jelas menggambarkan bahawa pan tiada apa apa langsung, dari atas sampai ke akar umbi pemimpin pan yang bertanding mengharapkan dap kafir dan pkr menjalankan kempen mereka, walaupun pan menerima khabar gembira membawa masuk abby bangang abadi, aisyah, leman pengfitnah suhaizan kayati, namun semua tak bekerja selain mengharapkan elaun yang dibayar untuk datang berkempen, akhirnya aisyah diberikan janji manis namun aisyah kecewa tidak mendapat bayaran sebagaimana janji mat sabu, leman terpaksa menjual ikan belacak demi menyara hidupnya yang semakin melarat kerana janji janji nuar tahir tidak dapat dipenuhi. perbelanjaan pan terlalu tinggi dalam prk kuala kangsar dan sungai besar. banyak bayaran belum dijelaskan walaupun prk sudah lama berlalu. oleh sebab itu pan mula bersuara pondan tua mencari pelanggan, mahu bekerjasama dengan pas, dap kafir terus berlagak seperti biasa, azmin dan jijah kipas terus ugut pas jika tak mahu pas kehilangan exco di negeri selangor.

Ulasan