pakatan harapan boleh berhenti bermimpi dari menawan putrajaya dalam pru ke14

pakatan harapan yang dilaungkan hebat lemah longlai bila pan kalah di prk kuala kangsar dan sungai besar. dengan memiliki para strategies hebat yang dikatakan meninggalkan pas dan memberikan impak kekalahan besar sampai ada kajian dari ilham centre yang dibayar 3% tidak menjadi kenyataan. peratusan melayu masih mengundi pas dan tidak party barua dap walaupun disokong oleh pkr. kedudukan undi cina yang tidak lagi memilih pakatan harapan walaupun dap kafir belanja minum arak. disebalik kekalahan memalukan pan yang dibantuk oleh jentera dap sampaikan kit siang memakai baju oren demi memastikan pengundi akan mengundi pan hanyalah mimpi disenjakala. melayu terus meninggalkan pakatan harapan kerana tiada lagi harapan melayu islam bersama pakatan harapan yang mana mereka akan kekal sebagai musuh islam.

mahathir penyumbang terbesar kekalahan pakatan harapan. sewaktu mahathir memimpin umno, umno kalah teruk bermula dari kepimpinan mahathir, diakhir usia mahathir mahathir masuk kem pakatan pembangkang bodoh akhirnya menerima pengajaran yang berguna APA YANG DISEBUT SEBAGAI " MELAYU TAK AKAN LUPA APA MAHATHIR BUAT" sampaikan nuar braham terpaksa menulis surat berkali kali dan berlaman laman untuk memberi peringatan keras kepada kepimpinan tolol pkr. akhirnya surat kedua muncul dari nuar brahim untuk menegah pkr bekerjasama dengan mahathir namun kepimpinan pkr memilih bersama deklarasi rakyat ciptaan mahathir yang mana deklarasi rakyat itu yang menyebabkan pakatan harapan kalah teruk. walaupun dap kafir bekerjasama hampir 24 jam untuk berkempen tidak kira diwaktu terawih sekalipun. ironinya sokongan mahathir membawa rebah yang teruk. jika pkr dan dap juga pan tidak membawa mahathir ke kem pakatan pasti undi lebih besar mereka perolehi.

undi swing cina yang selalu diagungkan oleh pan juga amat amat merosot di kuala kangsar dan juga sungai besar. undi cina yang menjadi idola mat sabu sudah kembali kepada umno dan barisan nasional. dengan ketara undian begini, pkr sudah bergoyang goyang sebagaimana pan diwisma pan yang mana tunduk terkulai melihat undi melayu yang hampir tiada langsung, walaupun mat sabu berceramah depan markas pas namun undi melayu tidak akan dapat diperolehi oleh pan. jika undi melayu gagal diperolehi dalam prk bermakna dalam pru pan akan mampus habis disemua kawasan, jangan bermimpi lagi, 

Ulasan