langkah pas berseorangan adalah BETUL

undi cina tidak memihak kepada pembangkang, pan tidak mendapat sokongan dikawasan melayu, oleh itu mana mana kerusi pembangkang dikawasan separuh cina dan melayu akan kembali kepada umno. pkr boleh sudah berkira kira untuk kembali menjadi party haprak selepas ini, selepas presiden pkr yang bercakap besar dan memberikan sokongan kepada pan dan juga mb selangor yang menyokong pan sudah mendapat isyarat awal bahawa petanda mereka akan kehilangan selangor selepas ini. pru ke 14 akan membuktikan bahawa sokongan pas kepada pakatan rakyat adalah penyumbang 50% dari undi popular yang diperolehi oleh pembangkang. dap kafir sudah boleh berkira kira akan kehilangan negeri penang. tokong perlu membawa banyak lagi wang keluar dari penang kerana mereka akan kehilangan dana yang cukup besar untuk dimenaja party barua mereka, tanpa wang pan akan mampus lebih cepat dari yang dijangka.

pan sepatutnya sudah sedar diri, cakap cakap mat sabu salahudin dan mad awang tak boleh pakai langsung, berpakat akan membawa kemenangan, mereka berpakat dengan 2 party lama namun gagal memperolehi kemenangan, MAT SABU HANYA PENIPU DAN PENGFITNAH JALANAN, dengan memiliki kehebatan hatta dalam merangka strategies walaupun bersama strategies dap kafir mereka gagal memperolehi undi cina dijerlun yang mana disitu undi cina memihak kepada barisan nasional. kedatangan mahathir ke dalam kem pembangkang menyumbang kekalahan memalukan pan, surat nuar brahim kepada pembangkang adalah langkah benar namun kesombongan dan kebangangan pembangkang menyebabkan 3 party yang mewakili pakatan harapan semakin tiada harapan lagi. DENGAN DAP DAN PKR pan tetap kalah tertungging.  walaupun hari hari duk laung berpakat akan menang namun, undi melayu sangat nipis kepada pan yang dikenali sebagai barua cina dan dap kafir. kata kata bodoh mad awang yang mana tidak akan menang jika tak berpakat adalah kata seorang penipu yang licik yang mana hanya mahu imbuhan bila bersama dap. mujahil sudah boleh bersiap sedia untuk kehilangan parit buntar dan juga gaji di dalam kerajaan penang.

pas masih mempunyai sokongan akar yang tetap dan kuat, tanpa pakatan undi pas tak bergerak dan memastikan bahawa undi begitu akan kekal dan tak mudah reput sebagaimana undi cina yang sentiasa akan berpusing dan tidak tetap pendirian, pendirian pengundi cina kali ini adalah bersama barisan nasional. jika 50 % undi cina berpusing dap akan kehilangan penang dan seluruh malaysia, ini sudah dapat dibaca dari pengundian di sarawak, undi cina tak semestinya bersama dap, cakap cakap pan yang bodoh tidak boleh dipakai langsung. terlalu mengharapkan undi cina menyebabkan pan tidak mendapat undi melayu. kalau pan bertanding seluruh kerusi pas bermakna kemungkinan besar pan akan kehilangan deposit adalah besar, dap pun akan menerima nasib buruk bahkan pkr akan hanya mempunyai permatang pauh jika masih ada lagi. jijah ijah azmin saifudin booleh berkemas kemas dan berkipas kipas selepas ini kehilangan selangor menyebabkan pkr seluruh malaysia akan tumbang bagaikan domino. pan pun bolehlah melupakan kerusi dun dan mp. nizar boleh terus bermimpi nak menjadi mb barua dap lagi.

Ulasan