terpanas pagi - KASIHAN SEDIH pkr tidak beri laluan pada PAN

umno letak TOK MUN PU N MAT SABU PASTI KALAH TETUNGGING
mesyuarat majlis presiden pakatan hara pan tidak akan dilakukan dalam masa terdekat walaupun beberapa kali sudah diugut oleh penyokong blogger dan pemimpin pan namun semua party dalam pakat an tidak menghiraukan sangat salakan mereka. pkr dan dap sedar bahawa pemimpin yang ada dalam party pan boleh dijinakkan dengan mudah, dengan wang, dengan ugutan, dengan perempuan semua boleh dilakukan kepada pan, pan bukan hanya tak ada pengaruh cuma menjadi barua dan balaci dap. dap nak sangat pan bertanding namun mereka terpaksa dengar jugak cakap pkr sebab diselangor mereka ada share. manakalan pan mana ada negeri, KERUSI DUN DAN PARLIMEN PUN DICURI DAN DIROMPAK BUKAN HASIL KEMENANGAN KERJA MEREKA. jika pencuri dan perompak pasti akan mendapat layanan yang sama macam pencuri dan perompak. mereka tiada kekuatan selain hanya melukut tepi gantang dan bergantung hidup diberi bantuan penafasan oleh dap dan pkr, dan terpaksa menurut walaupun tak rela namun itulah party pan. apa saja akan menerima tak ada kuasa untuk berhujah dan memaksa. jika pkr tidak benarkan pan bertanding disungai besar party mat sabu akan angguk angguk saja. pkr sudah tahu bagaimana nak diamkan BANGKAI DARI BERCAKAP DALAM MESYUARAT PAKATAN HARA PAN.

di kuala kangsar saja akan diberi laluan kepada pan itupun bergantung sepenuhnya bagaimana pan menyakinkan pkr dan dap. siapa calonnya tidak akan menentukan kemenangan tapi bagaimana pan dapat menyakin pkr dan dap mereka tidak akan kehilangan deposit. walaupun nizar dicalonkan sekalipun nasib nizar pasti lebih buruk, cina tak akan mengundi nizar lagi, dulu hanya mendapat undi simpati kerana kehilangan jawatan. sekarang cina tidak lagi berpihak pada nizar dan melayu sudah sah sah tidak akan memberikan undi pada nizar kerana sepanjang menjadi mb perak dia banyak mengikut kata 2 ekor mamlau exconya. oleh itu tak sampai 10 bulan nizar diturunkan pangkat kerana ia tak mampu untuk memimpin. dan deretan isu isu TOKONG PENANG akan menjadi beban yang sangat berat untuk party nyamuk pikul. dalam keadaan tak ada sumber dana dan isu TOKONG DAP pasti nizar akan kalah dan tidak akan dapat balik depositnya. sah sah nizar tertungging dan keyakinan perlu diberikan kepada pkr dan dap pan mampu mendapatkan balik deposit jika itu boleh barulah pkr dan dap bersetuju menyerahkan kerusi itu pada pang.

diawal penubuhan party barua ini, mereka mahu mendapatkan undi cina dikawasan separuh atau kedudukan bangsa 50 50, tapi sekarang mereka juga beria ia untuk mendapatkan undi melayu. melayu tak lupa apa kata mat sabu sewaktu melemparkan microfon. melayu susah nak berubah, oleh itu undi melayu tak akan dapat oleh party pan. undi cina pulak berapa peratus menjadikan pan party yang tidak akan mendapat undi melayu kerana asas penubuhannya untuk menutup lompang yang dikatakan pas tinggalkan. kawasan separuh melayu separuh cina india. tapi akhirnya pan bertanding dikawasan umno dan pas kawasan melayu. TIDAK KE LEMBU DAN KALDAI PEMIMPIN DAN PENYOKONG MEREKA, MANA LETAK MUKA DAN MARUAH MEREKA. 

Ulasan