terburai MENGAPA CALON PAN BELUM DIUMUMKAN

akhirnya pan menjumpai seekor kambing kelabu asap untuk disembelih di sungai besar, dalam ceramah pan bercakap besar boleh tapau pas dan umno jika mat sabu dan salahudin dicalonkan, akhirnya keduanya tak berani nak masuk bertanding. mat sabu sudah nampak bahawa kesan yang dia kena pikul jika kalah teruk dan hilang deposit maka ranap lah impian mat sabu nak menambah kuota menjadi pengarah dalam GLC selangor sebagaimana tuntutan pan kepada pkr sewaktu mesyuarat pakatan. pan sudah menyediakan senarai tuntutan kepada pkr jika pkr nak masuk bertanding disungai besar namun kebanyakan tuntutan pan adalah untuk memenuhkan tembolok pemimpin pan dan poket mereka akan sentiasa penuh. cadangan nak calonkan mat sabu salahudin dan nizar hanyalah satu omongan kosong. BAGAIMANA MAT SABU NIZAR SALAHUDIN NAK LETAK MUKA JIKA MEREKA BERTANDING DAN KALAH TERUK SAMPAI HILANG DEPOSIT.

JALAN TERBAIK pan adalah menuntut sebanyak mana kepada kerajaan pkr diselangor dan disamping itu menambah kuota pekerja dalam kerajaan negeri dan glc. tuntutan itu dikemukakan oleh mat sabu salahudin dan kolid samud. pkr sudah bersetuju untuk menyerahkan kuota exco pas kepada pan jika mereka bersetuju menyerahkan kerusi sungai besar. namun pkr gagal mengugut pas untuk menyerahkan kerusi tu dan menyebabkan tuntutan jawatan exco pan tergantung. pkr kembali tidak mahu menyerahkan kerusi exco dan mahu membolot semua jawatan exco jika pas disepak keluar dari kerajaan negeri. saari sungik sudah bersiap sedia menjawab satu jawatn exco dan mahu bertanding disungai besar jika diizinkan oleh pkr.ini bermakna pak abu mempunyai 3 jawatan besar dan membolot gaji meningkat puluhan ribu. dan belum dikira jawatan glc dan juga tuntutan elaun yang akan menyebabkan saari sungib antara pemimpin pan yang kaya dalam selangor.

pkr tidak mahu pas bersama mereka apatah lagi pan yang tidak ada kekuatan selain melalak dan meracau bersama blogger upahan mereka, YANG SAHIH DAN PASTI MAT SABU SALAHUDIN DAN NIZAR TAK AKAN bertanding. mereka berbincang terus berbincang untuk memenuhkan poket dan tuntutan mereka kepada pkr, jika pan umumkan calon ini bermakna jalan rundingan sudah tertutup sebab itu pan melengahkan masa untuk mengumumkan calon sebab untuk menuntut jawatan exco wang dan kuasa dan juga kedudukan mereka dalam kerajaan pkr selangor. dan tak mustahil ia akan berlarutan sampai ke malam penamaan calon. dan ada lagi calon bebas akan ditaja oleh pkr pan dan dap untuk memecahkan undi yang akan diperolehi oleh pas. mereka bersatu untuk menentang pas, telemovie yang dikarang oleh pan pkr dap umno nampak hebat. 

Ulasan