MAHATHIR HEBAT MEMECAHKAN PAKATAN HANTU

KATA KATA ALUAN DARI HOLLY WATER
nuar braham dari penjara dapat menghidu kebodohan dan kebangangan party barua dap dan dap sendiri, dap merasakan mereka sudah dapat undi dari melayu jika bersama mahathir, party kuali merasakan bila bersama dap mereka akan mendapat undi cina, nizar mengatakan bahawa pas sukar mendapatkan undi cina sewaktu dia bertanding dalam prk pru dulu, jika bersama dap, senang buta buta nizar mendapat seluruh undi cina, sedangkan kit malang sudah mengetahui bahawa mereka sudah ditolak oleh pengundi cina, mat sabu sudah dicalonkan menjadi calon sungai besar dan sudah dipastikan bahawa dap dan party kuali sudah bersetuju. namun pkr menolak mat sabu dicalonkan kerana mereka sudah pasti mat sabu akan kalah dikawasan melayu. sikap dan perangai mat sabu yang mengagungkan cina kafir dari islam menyebabkan mat sabu sudah pasti akan kehilangan deposit dan memalukan pakatan hantu. dengan membawa kesana kemari imej huduh mahathir pasti memburukkan lagi pandangan rakyat kepada pakatan hantu.

strategi umno menghantar mahathir dan membuat deklarasi rakyat menyebabkan pakatan hantu berpecah barai. pakatan hantu terbelah terbarai, saari sungkit barua pkr sudah tidak mampu menahan perasaan sedih bila mat sabu menghapuskan dosa dosa mahathir dalam pemerintahan malaysia. kit malang memberikan imej mewah kepada mahathir, kolid samad menjadi pembela no wahid kepada mahathir sampaikan sanggup minum air kaki mahathir. sebab terlampau membela mahathir menyebabkan kolid samad hilang pertimbangan dan semestinya bahawa kolid samad adalah bangang semulajadi. dengan imej mahathir yang buruk telah menyebabkan pakatan hantu terus dirundung malang, dimana dap sudah diajar di sarawak namun dinafikan oleh kit malang dan menuding kepada pas. PARTY PENGACAU ADALAH PARTY KUALI DAN PAKATAN HANTU. jika mereka tiada pasti umno dapat ditumbangkan. dengan tertubuhnya party kuali menyebabkan hayat umno kembali panjang. tapi jika bertanding 3 penjuru yang pasti party barua mudah disisihkan dengan segera, undi cina tidak akan dapat oleh party barua kerana cina sudah mengalih arah.

mahathir berjaya mengkotorkan wajah pembangkang. deklarasi rakyat yang dibawa oleh mahathir menyebabkan rakyat meluat dan pakatan hantu berpecah menjadi berpuak puak.  idea mahathir cukup berkesan untuk mengekalkan umno dimalaysia. jib dan cik det tersenyum melihat kebodohan tony phua mat sabu azmin kit malang guend end, kolid samad. mahathir berjaya menimbulkan huruhara dalam pakatan hantu, kejayaan pertama deklarasi rakyat idea mahathir menumbangkan dap bodoh dan pkr bahalol dan party kuali bongok sekaligus, walaupun diberitakan bahawa sangat kuat bila berpakat namun berpecah hancur, dap kalah teruk namun tak mengaku, party kuali hilang deposit sampaikan terpaksa berhutang. 

Ulasan