siapa ketua menteri penang selepas TOKONG????

nampaknya tokong sudah berasa berasap dan berapi kerana kegagalannya menjawab persoalan tentang pembelian rumah banglo di kawasan PINHong berjumlah 2,8 juta, begitu mahal rumah yang diduduki oleh ketua menteri yang setaraf khalifah " memetik kata sibangang mat sabu" rumah khalifah tak semahal ini walaupun kaya raya, inilah contoh terbaik dimana ketua menteri mesti duduk dirumah mewah. sepatutnya orang zuhud seperti tokong kena duduk dalam kotak je dipenang barulah setaraf dengan khalifah seperti dicanangkan oleh mat sabu. nampaknya mat sabu gagal membersihkan imej huduh dan celaka tokong. mat sabu nampaknya berusaha keras mencari isu untuk menghapuskan isu salah guna kuasa oleh tokong.

SPRm sudah membuka kertas siasatan kepada tokong, tokong sepatutnya berundur sementara siasatan dibuat, berdasarkan keadaan semasa tokong kena berundur sebagaimana dia menyuruh tok jib berhenti sementara kes disiasat, tokong kena bersiap sedia meninggalkan kerusi empuk, dan untuk balaci dan barua dap, siang malam terpaksa berusaha demi membersihkan imej huduh tokong, bagi je ke greenboc yang tidak langsung mengulas, mana mountdewellar yang biasa menyalak kuat kalau terkena kepada pemimpin pas pasti mountdewellar siang malam menyalak nyaring., atau budak hitam dipenang masih mencari lagi sisa sisa untuk membekalkan isu atau mencari isu lain untuk kambus isu tokong ini. nampaknya isu ini tidak akan lagi menampakkan sisi baik tokong tapi mencacatkan imej huduh tokong selama ini, DOA ORANG TERANIAYA SUDAH SAMPAI AKHIRNYA. tokong berhadapan dengan penjara kali ini keluar bukan sebagai wira tetapi sebagai celaka yang makan duit rakyat sama sepertimana celakanya umno membaham duit rakyat.

jika tokong didapati bersalah siapakan akan mengantikan tokong di penang, apakah kit siang bersedia memlepaskan jawatan itu kepada orang lain, tokong tidak akan boleh menjadi adun atau mp lagi jika didapati bersalah kerana tidak ada lagi cina nak memangkah tokong. mungkin kawasan adun dan mp sesuai untuk abg angkatnya mat sabu tapi mat sabu juga berhadapan dengan soal muflis kerana terlalu berlagak sangat. akhirnya mat sabu akan kepenjara jugak atau diistiharkan muflis, banyak lagi kes sedang menunggu mat sabu dan hanipa mydin dah tak sanggup mewakili mat sabu secara percuma lagi. kutipan derma ceramah mat sabu makin kering akhirnya salahudin sedia bekerjasama dengan pas setelah melihat bahawa amanah akan mampus tak lama lagi jika tidak ada siapa hulurkan tangan, itulah nasib pengkhianat agama islam.

Ulasan

  1. hj hadi la patutnya senang sikit nanti nak ponteng pergi parlimen.

    BalasPadam
  2. ..hey ikan bilis...yang mana lebig 'afdhal', ponteng parlimen ATAU dapat Bungalow Murah Diskaun Berjuta macam Khir Toyol!

    BalasPadam
  3. ponteng parlimen la sambil makan sotong kat jepun. kah kah kah.

    BalasPadam

Catat Ulasan