rupanya husam ni pekak

husam musa nama yang cukup gah satu masa dulu akhirnya menggali kubur sendiri dengan cepat sekali. husam terus menggali kuburnya sendiri tanpa perlu sesiapa pun menggali. semakin lama semakin banyak husam melalut, patutlah mesyuarat dulu dia tak datang. rupanya dia pekak bila dipanggil. husam meneruskan kerja kerja bangang dalam suasana pekak dan tuli. pekak dalam memahami isu isu dan tuli dalam strategi politik, sebab tu lah tok guru akhirnya membenarkan husam bertanding di putrajaya walaupun dikatakan husam akan kalah dengan teruk. husam masih merasakan dia orang penting dalam party padahal party sudah jauh meninggalkan dia, walaupun sebanyak mana usaha dia gerakkan untuk menjatuhkan pas husam pasti akan tewas kerana party akan terus melahirkan pemimpin pemimpin yang lebih baik tidak pekak dan tuli sebagaimana husam.

kecenderungan husam untuk bersama sama amanah makin meluat luat cuma mahu pas memecatnya supaya dia  mendapat political milleage tapi pas mendiamkan diri supaya husam party berangan menuju pru ke 14, apakah amanah akan mengambil dia sebagai calon di salor untuk mengugat kerajaan pas kelantan atau amanah dibawah mat sabu tidak mahu menerima husam.mat sabu sudah berkira kira tidak mahu husam dalam party longkangnya, jika husam masuk bermakna mat sabu terpaksa berundur memberikan laluan kepada husam. nuar tahir mahu husam memimpin amanah, begitu juga beberapa ajk yang tidak setia kepada mat sabu. husam menggunakan tektik halus memalukan mat sabu bagaimana dia memanggil mat sabu berceramah dikawasannnya sedangkan presiden amanah tiada kawasan untuk bertanding. tapi mat sabu yang bongok tidak sedar bahawa strategi husam musa untuk memalukan mat sabu dan salahudin.

kedua dua pemimpin amanah datang menunjukkan muka tanda hebat rupanya hendak dimalukan oleh husam kerana kedua dua tidak mempunyai kawasan parlimen dan dun untuk bertanding. salahudin apakah akan bertanding lagi di nusajaya atau bertanding dimana bersama presiden amanah. mat sabu cuba berkira kira dengan dap tapi dap mendiamkan diri, ini bermakna presiden amanah tiada kawasan untuk bertanding mungkin diluar malaysia di parlimen iran mat sabu boleh bertanding. husam sudah menunjukkan jalan keluar pada mat sabu tapi mat sabu mendiamkan diri, tak lama lagi pemilihan party amanah akan berlaku apakah akan berlaku perpecahan kerana sekarang berlaku pergolakan hebat antara 3 golongan bengong.

Ulasan