mat said membuka langkah ... langkah pendekar atau langkah 1000

mat said di ketahui sangat gedebe, pernah membawa geng samseng menyerang negera besut kerana nama dia tidak ada dalam senarai adun yang akan bertanding di pru di terengganu, akhirnya tok yeh menyerah kalah juga dengan lagak samseng mat said, akhirnya mat said bertanding dan menang dikijal dan ditabalkan menjadi mb baru selepas tok yeh di sepak kerana kebodohan dan kebangangan bila berbicara dengan badan executive terengganu. gong bodoh sombong semua ada pada tok yeh, tok yeh ingat di raja dibesut dan hendak menjadi agung di terengganu akhirnya disepak  keluar dan menjadi adun bangang selama sepenggal. mat said diangkat menjadi mb terengganu dan bermulalah era kroni pok eid berkuasa, dan daerah kenyir menjadi tempat pusat bebas cukai walaupun jauh dalam hutan belantara tapi akibat kecerdikan pok eid ia menjadi pelabuhan bebas cukai pertama dalam dunia yang berada dalam tasik buatan.
BIG BOSS UMNO YANG PERLU DITURUNKAN BERSAMA SAMA PARTY NYA BUKAN SETAKAT PM
diakhir pemerintahan pok eid, pok eid makin gong dan bodoh sombong, akhirnya pok eid dijatuhkan tanpa melalui usul undi tidak percaya, usul hilang kewarasan dan meletakkan jawatan, pok eid terpaksa melarikan diri, pok eid dimalukan oleh jib walaupun jid datang bewah anak pok eid, selepas itu naiklah mb boneka najid dan yang bergantung idea abgnya yang sedang menikmati kemewahan menjadi director terengganu inc.  bil melambung dibawah abg mb, abg mb menjadi mb sebagai mb boneka yang menurut kata abg tanpa idea canggih atau idea sekadar ANAI ANAI MEMAKAN RUMAH. IDEA MEMAJUKAN TERENGGANU TIADA HANYALAH ANAI ANAI MEROSAKKAN SEGALANYA. akhirnya pok eid datang lagi selepas pembayaran yang dijanjikan tiada nampak dimana hujung dan dimana pangkalnya,, pok eid bertindak sendirian, selepas mb juga menikahkan anaknya, cuma pok eid dijatuhkan sebelum majlis bewah anaknya tapi mb baru berhadapan usul undi tak percaya selepas pernikahan anaknya yang dihadiri oleh shabery chek yang melilau dan merayau mencari wang elain, tok jid datang.

kata kata pok eid adalah untuk menyelamatkan umno tapi ia hanyalah menyelamatkan poket yang sudah kering, dan janji janji pembayaran ghanimah tidak berlaku sebagaimana perjanjian belakang mati, pok eid mengamuk selepas penjanjian dikhianati, pok eid akan umno selamanya kerana yang tak mengotakan janji adalam pi rahhhhh...dengan keadaan kantung wang terengganu KIOK MUFLIS PAPA KEDANA PEMBAYARAN KEPADA KONTRAKTOR, PROJEK MEGA TIDAK LAGI DIBAYAR DAN TERLALU SLOW UNTUK PEMBAYARAN MENYEBABKAN POK EID MENGAMUK, APAKAH JIB AKAN MENGAMBIL TINDAKAN DAN MENGAKIBATKAN POK EID MELANGKAH 1000 SELEPAS INI. POK EID HANYALAH SAMSENG BODOH DAN BANGANG. YANG PASTI DIA MEMPERTAHANKAN APA DIA HAK YANG DIA PATUT TERIMA SELEPAS MENERIMA PERJANJIAN BELAKANG MATI.

Ulasan