kemana hala tuju selepas deklarasi mahathir

perhimpunan pembangkang menjadi tungku tempat letak periuk mahathir bersama muhyidin dan mukriz dan beberapa ekor umno yang sedang lapar kerana jib tidak mengagihkan harta harta menyebabkan beberapa ekor ahli umno yang setia kepada umno menentang jib, mereka tidak menentang umno kerana umno bagi mereka makan minum kemewahan dan kesenangan, dan bila jib senang sekor bermakna jib perlu ditentang. oleh itu cikdet mengetuai ahli umno yang sedang kelaparan menentang jib, yang peliknya disokong oleh waluan mat sabu, hanipa mydin, azmin pkr pun membodohkan diri bersama cikdet. harapan cikdet hanyalah menjatuhkan jib dan menaikkan bonekanya tapi melihat kepada kekuatan muhyidin yang semakin lemah dan pengecut cikdet terpaksa kedepan semula menghadapi jib, ngauman cikdet bagaikan rimau kertas bagi jib. muhyidin dan mukriz akan berhadapan dipecat dari umno dan akan menyebabkan makin lapar selepas ini. apakah cikdet berani membiarkan 2 ekor ini kelaparan atau akan ada perjanjian belakang mati.

cikdet akan menghalalkan apa saja selepas ini kerana bimbang dan risau masa depan anaknya mukris akan terjejas dan akan berhadapan dengan keadaan kelaparan. kelaparan mukris lagi teruk dihadapi jika jib menyekat semua laluan mendapatkan harta rakyat. jib semakin mengukuhkan cengkamannya dalam pentadbiran kerajaan malaysia, ahli umno tunduk berlutut didepan jib. nazri  hantu raya belaaan dan akan mengigit sesiapa saja yang beri dia jawatan, jika nazri dibuang dari jawatan kabinet bermakna dia akan menghadapi hari suram dan anaknya pun menerimanya keadaan muflis. dalam keadaan yang terlalu mewah menyebabkan nazri tak akan rela itu berlaku, siapa saja naik akan diampu oleh nazri dan dengan kesombangan dia pasti akan dikekalkan dalam kabinet umno. hujah bodoh akan digunakan nazri demi mempertahankan big boss memerangkat malaikat pembawa rezeki.

sejarah membuktikan cikdet hanya mempergunakan pembangkang demi menyelamatkan anak dan umno, cikdet sudah tahu umno akan runtuh bersama jib jika jid terus mengekalkan kuasanya. dengan keadaan rakus dan zalim kepada rakyat dalam keadaan ekonomi yang semakin nazak, umno perlu diturunkan bukan setakat jibmah saja, umno perlu dihilangkan dari peta politik malaysia. turunkan umno bermakna rakyat malaysia akan kembali senang dan aman damai

Ulasan