amanah yang bahalol mengharapkan bantuan mahathir

jawatankuasa tertinggi amanah memerangkap pencuri kerusi parlimen shah alam kolid samad berkata bahawa tugas cikdet adalah mendekati blok rakyat yang tidak mahu mendengar penjelasan dari pembangkang, apakah cikdet akan memenuhi kriteria yang amanah tidak sanggup buat, atau amanah sememangnya party yang tiada apa apa selain menjadi barua dap dan balaci pkr. kolid samad mahu cikdet mendekati blok yang tidak mahu mendengar penjelasan dari mereka, cikdet memberi penerangan bahawa jib perlu diturunkan demi menyelamatkan amano bukannya menyelamatkan rakyat malaysia, betapa bahalolnya kolid samad, pemimpin sebangang ni memimpin party. kalau inilah contoh pemimpin ia gagal sama sekali untuk mengenalpasti masalah. jika mereka hebat itulah tugas mereka bukannya memberikan tugas kepada cikdet. 

cikdet akan mendekati blok ini untuk memastikan amanu terus berkuasa dan menyelamatkan periuk nasi geng menibai duit rakyat. patutlah pas tidak maju kerana adanya kolid samad yang tidak mahu berusaha dan menumpang kerja kerja orang lain selama ini, mencilok dan mencetak nama atas kononnya atas nama usaha sendiri. patutlah mat sabu merungut sakan bila melihat keupayaan pemimpin amanah yang banyak bercakap membela dap dari mempromosikan party cap longkang. party barua yang dicetuskan idea oleh geng seperti kolid samad hanipa mydin hanyalah mimpi ngeri kepada mat sabu yang akan muflis menjelang pru yang akan datang. kutipan derma mat sabu semakin sedikit dan menggunakan dana untuk memungut dana bermakna mat sabu tidak akan menerima dana tersebut. nuar tahir akan menggunakan dana menyelamatkan mat sabu menyelamatkan diri sendiri.

selama ini kolid samad tidak bekerja selain memberi ceramah bodoh dan sumber rujukan tertinggi adalah yang sudah join pkr, sudah diberikan surat disiplin kerana mengkritik pemimpin atasan pkr, kolid samad tidak mampu mengerakkan apa saja. selama dalam pas ianya hanya tahu mengkritik dan membuat fitnah kepada ulama, akhirnya dia menyeberang dan menyelamatkan pas dari terus punah hasil karya bodoh kolid samad. kolid samad akan dihilangkan dari peta politik tak lama lagi jika tidak bergelar mp shah alam. sebab itu amanah beria ia nak pas masuk pakatan harapan dan akhirnya tak jalan amanah mengugut kepada pas kononnya nak bertanding diseluruh kawasan pas bertanding termasuk dikelantan, amanah berharap husam dan mahfuz masuk tapi kedua ekor ni masih liat kerana sudah nampak kubur mereka sedang digali dan disiapkan liang lahad jika join party amanah.

Ulasan