psm perlekehkan pakatan harapan

psm nampaknya sudah nampak jalan yang tersekat dalam pakatan harapan, jeyakumar menyatakan bahawa pakatan harapan tiada harapan untuk menawan putrajaya, yang menjadi kehairanan bagaimana presiden amanah mat sabu tidak memperjuangkan sosialis sebagaimana dia lantang masa dalam pas supaya pas menerima psm kedalam pakatan rakyat, apakah mat sabu lupa dia pernah tidur atas riba sosialis, atau mat sabu sendiri tak yakin dengan psm, bagaimana selepas menjawat jawatan presiden amanah dan mampu mengajak komponen pakatan harapan menerima psm sebagai satu rantai mata kedalam pakatan harapan, atau party amanah hanyalah barua dan anjing dalam pakatan harapan tiada suara langsung selain menjadi pak angguk dan melukut tepi cupak. tapi itulah nasib party amanah yang tiada asas perjuangan selain perjuangan perut.
psm
jayekumar pun tahu pakatan harapan tiada harapan
psm sudah tahu bahawa amanah tidak mempunyai akar umbi yang kukuh sebagaimana pas, amanah hanya party cap longkang yang kecewa kerana kalah dan yang paling kukuh alasannya adalah menjadi anjing kepada dap sebagaimana pengakuan ikhlas dari pengerusi amanah pusat dan pengerusi amanah terengganu. psm sudah nampak tiada hala tuju pakatan harapan yang dibanggakan sangat oleh blogger bengong, akhirnya menerima saman fitnah dan kalah menunggu masa untuk diistiharkan muflis, mengapa amanah tak tubuhkan tabung sahabatalkusyen untuk memungut derma atau alkusyen tak layak menerima derma kerana sahabatmatsabu lebih utama, menyelamatkan pemimpin bukannya rakyat paria seperti alkusyen, mungkin bekas mb perak barua dap dah sanggup membayar semua saman tu kerana bekas mb perak yang gilakan jawatan akhirnya terperat dalam jerat amanah.

rupanya selama ini mat sabu hanya bercakap bila diarah oleh dap, tiada kekuatan untuk bercakap. dalam pakatan harapan mat sabu hanya menjadi jurutulis keputusan pakatan harapan, nak berbunyi tak boleh. nak bincang apa pun tak boleh, mat sabu sudah sedar bahawa karier dia sudah berakhir dan hanya menuju kubur politiknya sebagai orang yang kecewa dalam politik, mat sabu akan diingati oleh sejarah sebagai ahli politik yang bangang dan tiada kecekapan hanya pak turut, nuar tahir sudah tahu bahawa mat sabu tiada apa apa kekuatan selain lantang dan membaling mic atas pentas ceramah.

Ulasan