mat sabu makin haprak

mat sabu sedang enak bermimpi lagi, mat sabu sudah menjadi presiden party kuali bukan lagi party islam semalaysia. apakah mat sabu masih enak bermimpi atau tiada modal untuk berceramah lagi. pas kalah banyak tempat kerana kurang undi middle class, mat sabu tidak sebut mengapa middle class tak mengundi pas, apakah amanah yang barua pada dap dapat memperolehi undi itu???? atau undi cina yang melampau dapat disapu oleh amanah atau mat sabu sendiri tiada tempat dalam politik melayu. jika undi melayu tak berpihak pada pas apakah amanah boleh mengisi kekosongan tersebut. atau amanah menjadi anjing buruk kepala dalam pakatan harapan. analisa mat sabu banyak dicedok disediakan oleh zul yang mana selalu membuat pertimbangan bodoh sendiri tanpa mengambil kira keadaan tempat waktu dan suasana. middle class tidak sebodoh mat sabu dan hanipa atau zul atau kolid samad.
perasmian oleh mat sabu
inilah kerja kerja mat sabu hanya tahu rasmi
bangunan amanah lepas tu kena lelong sebagaimana pkr lelong di selangor

dalam 2 penggal mat sabu menjawat jawatan timbalan presiden pas apa yang dibuat oleh mat sabu selain menjadi barua dap dalam pas bukannya mengutarakan pandangan idea dan strategi selain menjelajah dan bermesyuarat dipinggir longkang bersama penasihatnya seperti penarik beca yang mana banyak memberi idea karut yang diguna pakai oleh mat sabu. banyak berhubung bila bermeeting dalam jawatankuasa harian. pandangan ulama mat sabu tidak mahu guna pakai selain pandangan geng bodoh dan bangangnya saja diterima pakai akhirnya mat sabu sendiri tidak pernah menang lagi untuk bertanding dun atau parlimen, mat sabu tidak lagi popular dikalangan melayu kerana melayu kenal siapa mat sabu yang TERLAJAK CAKAP BANYAK DARI KERJA. dua penggal diamanah untuk memacu pas ke atas tapi membawa pas mundur kebelakang dan menjadi barua dap dan pkr dalam pas itulah kejayaan mat sabu selama ini.

mat sabu septutnya membentangkan idea canggih bagaimana amanah boleh menguasai melayu middle class atau hanya mengharapkan undi cina untuk mengundi mat sabu sendiri. mat sabu boleh test market di sarawak apakah amanah berani atau setakat modal air liur bercakap siang malam tapi habuk tiada. yang paling lucu kenyataan dari majlis sekritariat party bengong pakatan harapan yang mana mahu membenarkan pas, siapa pakatan harapan yang tiada kuasa nak benarkan atau tidak benarkan pas bertanding. amanah sendiri tidak akan bertanding walauapun abg kerdee dan sanggup menjadi calon tapi nuar tahir sudah beritahu jika hilang wang pertaruhan bermakna wajah amanah makin membusuk dan memburuk dan akan meningkatkan imej bangang mereka. amanah tak akan bertanding dan alasan yang diberikan ialah memberi laluan kepada dap dan pkr dan jika mereka tak bertanding mereka boleh jual lagi lebong siang malam. dokkk gitu mat sabu

Ulasan