kemana hilangnya hanipa mydin, hatta, abg kerdil, mad awang faiz asmuni

nampaknya arus perdana dan blogger barua tidak memuatkan lagi berita tentang pemimpin amanah yang sudah hanyut dalam longkang. faiz yang dikatakan hebat seperti bapanya akhirnya tiada lagi dalam senarai yang mampu berceramah dalam majlis pan. amanah tidak mampu menggantikan pas walaupun secuit kuku kaki. ceramah mat sabu lebih banyak bergantung kepada dap dan pkr kalau amanah anjur bermakna padang jarak padang terkukur lebih banyak uban dikepala mat sabu dari orang yang hadir. amanah semakin tertekan dan akan mengeluarkan kenyataan bodoh dan bangang sebagaimana zulkifli sulong gunakan, fitnah dan auta adalah satu kenyataan yang akan digunakan oleh mat sabu dan geng bahalolnya.

mad awang yang dikatakan mampu menjadi presiden pas tumbang menyembah bumi kerana banyak menipu semasa memberikan ceramah. akhirnya tiada lagi jemputan walaupun surau dikawasan alkueysn. abg kerder yang dulu sibuk memberikan kenyataan terpaksa mendiamkan diri bila nuar tahir tak benarkan dia bercakap. apa saja dalam tabung amanah dikebas oleh nuar tahir sebagaimana dia dalam pkr dulu. kembali menibai selepas pkr menyepak dia keluar. nuar tahir dikutip oleh mat sabu dan geng. akhirnya nuar tahir membeli party pekerja sosialis dari mendaftar yang baru. berdasarkan perlembagaan amanah, islam hanyalah dikaki pemimpin nak guna tak nak disepak masuk kedalam jamban. rujukan tertinggi dalam amanah adalah kitab perlembagaan kafir dan mad awang setuju bahawa hudud tak perlu dilaksanakan di malaysia. hudud hanya mimpi kata mad awang. kebodohan mad awang semakin terserlah bila dihilangkan sekarang, penasihat umum hanya bercakap bila mat sabu dan geng bayar baru mad awnag bercakap.

hatta yang sudah habis berbaiah juga senyap sepi, asmuni yang dikatakan nak menyaman orang pun membisu seribu bahasa sekarang. mengapa semua peguam mendiamkan diri sekarang apakah nak tubuhkan party baru kerana mat sabu tak benarkan peguam bercakap. peguam peguam dalam amanah hanyalah pengesat kaki kepada pemiimpin lain. asmuni tersedar yang dia hanyalah tak lebih tak kurang ada tak ada. akhirnya merana sendiriann. kasihan. sudahlah tercemar maruah. maruah sudah tiada apa lagi yang tinggal kalau dijepun dah berlaku harakiri. mat sabu menjadi kuasa pemutus agung bersama dap.

Ulasan