penasihat UMUM Geng BArua HALALKAN LOMPAT PARTY

mad awang yang kalah teruk dalam pemilihan muktamar pas berkata tak perlu layan presiden pas kerana lompat party adalah dihalalkan, dengan membaca kitab berbahasa inggeris didepan wartawan ia nya dihalalkan dan kes diperak adalah dibawah kelolaannya, dengan jatuhnya kerajaan pakatan rakyat dibawah mb barua dap, mad awang cukup marah waktu itu sampaikan hilang kebangkrapannya. siapa yang membayar mad awang sampai hilang status kebangkrapannya. mad awang berkata bahawa ia HALAL LOMPAT PARTY DAN INI MENGGEMBIRAKAN PARTY UMNO. jelas mad awang semakin gila membuat kenyataan selepas dilantik menjadi penasihat umum satu jawatan yang tiada dalam geng barua. sekadar syok sendiri dan sebagai burung kakaktua dalam party, diarah menjawab akan menjawablah mad awang. jika diarah diam maka mad awang akan sujud kepada dap.

wakil rakyat yang menang menggalas amanah rakyat tak perlu letak jawatan, dengan kelebihan memberi fatwa songsang mad awang pasti menggembirakan hati berahim ali dan wakil katak di perak dulu, mad awang membuat fatwa untuk kepentingan peribadinya dan party baruanya. dengan membaca kitab kelabu asap yang berbahasa inggeris mad awang pasti boleh menghalalkan apa saja asalkan dap bersetuju dan geng barua bersetuju. tak caya tanya mujahit rawa. nizar akan guna kan fatwa mad awang seluruhnya selepas ini menghalalkan lompat party, ianya berjuang untuk rakyat, wakil rakyat katak dulu pun berjuang untuk rakyat kalau ikut fatwa mad awang yang sesat. inilah wajah yang begitu hebat sekarang., bercakap tanpa henti. berfikir dalam otak senget setelah kalah, setelah kalah tak datang pulak nak berceramah dipulau melaka walaupun dijemput. mad awang tak nak datang ke pulau melaka kerana tak disediakan wang secukupnya.

mana mana barua nak berpindah party perlu letak jawatan., walaupun fatwa ,mad awang keluarkan. jika nak masuk party komunis pun mad awang boleh halalkan kerana ia berjuang untuk rakyat, komunis pun berjuang untuk rakyat bukan untuk poket, komunis berjuang dengan senapang untuk bebaskan negara mereka apakah mad awang berani halalkan perjuangan komunis. kalau mad awang berani baguslah, halalkan perjuangan komunis sebab mereka pun berjuang untuk rakyat, bukan seperti mad awang yang berjuang untuk poket yang mana bagi tebal sampul baru datang yang nipis ditolak dan sekarang waktu sampul tebal maka berkumandanglah penasihat umum yang tiada jawatan dalam party baru lebih barua dan balaci.

Ulasan