bye bye harapan barua .. tarak duit party tak boleh gerak

penubuhan party barua belum sampai muktamad lagi, usaha usaha masih diteruskan walaupun makin sejuk sejak isu baru pemecatan tpm umno. gh barua makin tidak relevan dengan pemimpin yang kecewa.  boss barua dap di kota bharu memecat pemimpin pas yang masih setia dengan pas dan meninggalkan tugas sebagai ydp pas dan menjadi ydp barua dap kota bharu. boss barua kota bharu mengambil tindakan bodoh memecat orang yang hadir mesyuarat dan meninggalkan orang yang tak hadir meeting. bagaimana pasma memerangkap barua dap masih kekal dalam pas walaupun siang malam duk mencemuh memaki hamun pas. apakah wan rahim nak kekal begitu sebagai pemimpin barua dap atau kekal sebagai balaci pasma. mana satu cawangan yang nak keluar pas walaupun dijanjikan oleh wan rahim.

nampaknya september ini tak menjanjikan party barua akan ditubuhkan, ia akan kekal menjadi balaci dan barua dalam pas, pemimpin party barua rata rata pemimpin yang bergantung hidup dengan gaji yang diberikan oleh dap dan menerima gaji sebagai ahli parlimen dan dun. pembelian party dan untuk menubuhkan party baru walaupun diwar warkan sudah beberapa bulan, ceramah mengutip dana sudah berkali kali mengumumkan akan akan akan menubuhkan party barua yang baru. mat sabu sudah makin sejjuk. ceramah hanya sekadar mengumpul sedikit manusia yang berminat nak dengar saja dan melihat, war war dari pemimpin barua yang akan mengumpul ribuan dan hampir sejuta ahli nampaknya hanya idea bangang dan hanya mimpi mimpi indah diberikan oleh blogger dan netizen yang hanya wujud dimalam dan siang tanpa dunia sebenar.

diperak gerakan barua dikatakan berjaya melumpukan dhpp pas, nizar dan asmuni dua nama yang digeruni pas dan sangat mesra kepada dap dan pkr. dhpp sudah lumpuh tapi sampai ketika ini gerakan barua masih belum ada party, nizar yang menjadi boneka dap selama menjadi mb masih bermimpi akan menjadi mb lagi walaupun hanya menang di peringkat cawangan. sesudah ditolak dari menjadi ydp pas kerana terlebih dap dari dap. nizar bersama asmuni masih gagal mengemudi pas menang lebih dari 6 kerusi tapi akan menurun selepas gerakan barua pun tak akan menang diperak. selama menjadi ydp pas nizar tak berjaya membawa pas menang banyak, asmuni yang dikatakan hebat jugak masih gagal menjadi mp atau adun walaupun dah kena dibersarakan kerana tak ada pengundi nak mengundi asmuni. sekadar bermimpi nak menjadi mp dan adun.

Ulasan