tubuhlah party baru bukan hanya cakap je besar tapi ekor penuh tahi

himpunan di johor negeri tubuh umno nak akan jadi lagi party tupperware yang baru, suhaizan kaiat dah boleh berkira jadi ketua pemuda baru atau terpaksa bersaing dengan peguam 7 undi. setakat cakap nak tubuh party baru tubuh ajelah, perak johor selangor kedah bapak pasma pun boleh dah tubuh party baru. satu dun di kedah dah jadi milik pasma, apa nak susah lagi, jika pasma ditubuhkan siap siap dah ada satu kerusi dun, mungkin diselangor ada 2 kerusi pasma, nak apa lagi, party lain tubuh tanpa ada adun pun. party islah tubuh tanpa kerusi, ni dah ada kerusi dun dan tak mustahil kerusi parlimen pun akan menyusul. parit buntar yang terkenal dengan buku  menuju pas baru akan masuk party baru, bekas timbalan presiden pas pun dah boleh jadi big boss dalam pasma, guam end boleh lantik semula ke dalam halal hab dan badan air penang. gaji berpuluh ribu masukkkkk..  parit buntar pun boleh dapat semula jawatan tak kisah.. nak jawatan itu yang dikejar.. menuju baru katakan.
tengok orang yang berani bukan hanya layak jadi barua balaci dap saja
bekas mb perak yang hanya bertahan 11 bulan kerana kepatuhan dan ketaatan  kepada dap pun dah boleh dilantik menjadi naib presiden pasma. atau hanya berani cakap, tapi perak pasma mesti hebat. blogger bodoh dann bengong bersama mereka, sb merempat di kemaman nun pun asal perak apa nak susah, agensi menghabiskan duit rakyat bayar gaji mereka buat kerja untuk umno boleh bantu, dalam dunia agensi dia tau semua hatta siapa terkentut dalam kain. tapi kan kes helicoter terhempas pun buat andaian bodoh. duk ingat kisah dia jadi ketua pemuda pas dulu, cawangan tu tak tahu dia adalah sb kerajaan terlantiklah sekejap, selepas tu orang dah buang mengaku berhenti biasalah lawak umno begitu. mana mengaku kebodohan. nak jadi sb mana boleh orang cerdik mesti bodoh punya. kalau dia cerdik tak akan dikerja untuk umno yang dia kutuk siang malam. boleh percaya ke kutuk siang malam kerja sb lagi hehee.. timbalan presiden pasma perak boleh lah dia kelentong atau budak nogori yang hina bini nabi percaya dengan dia.

kenapa tunggu lepas raya nak tubuh party, bukan ke borang pendaftaran menjadi party dah diambil sebelum muktamar. kenapa nak serah lepas raya, apa muslihat pasma. atau hanya menunggu arahan big daddy dap. atau tunggu duit nak daftar, pasma tunggu lagi duit dari dap pkr, kalau pkr dan dap tak hulur mau pasma jadi demam tak kebah. di terangganu 100 cawangan akan tumbuh, di kedah tak payah ceritalah, dengar cerita tak kurang dari 5000, perak sah sah 60000 cawangan, sungai rokan ada 8 cawangan dan ahlinya mencecah 10000 orang senang nak tawan dun sungai rapat. kerusi pas akan jadi milik pasma semua dan ditambah dengan kerusi umno akan berpindah tangan jika pasma tubuh party baru. mat sabu nak bertanding dikawasan mana gamaknya.. mungkin diteluk intan dap kalah masa sofiya bertanding atau dap nak serahkan gelang patah sebagai tanda hormatnya dengan kehebatan dan keberaniaan abg mat sabu.

Ulasan