satira geng 17

MAT sabu, kolid samad, suhaizan kayat, faiz fadhil, mujahib rawa, dr zul, aishah janji manismu, leemang raja lawak, mad awang maharaja lawak, hanipa mydin, husam musa, hatta, salahudin ayub, nizar bekas mb, asmuni awi, dan beberapa lagi nama pemimpin pas yang digulungkan dalam muktamar duk bising nak tubuhkan party islam baru, ia merupakan konsep islam yang paling hebat di seluruh dunia, model party baru ini adalah idea dan gagasan beberapa pemimpin pas yang digulungkan dan ia sesuai sekali dengan keadaan malaysia waktu ini. pendekatan pendekatan yang mana paling UTAMA adalah menolak HUKUM ISLAM, agenda mereka adalah jelas, kita kena menang dulu diputrajaya baru fikir nak laksaanakan hukum islam atau tidak.kalau DAP yang dicintai oleh wan rahim tidak setuju kerana ia bercanggah dengan perlembagaan malaysia maka party baru di bawah pimpinan mat sabu akan menolaknya dengan sekeras kerasnya.

party baru ini akan bekerjasama dengan dap dan pkr dalam pakatan versi 2.0 yang mana 1.0 adalah hasil pengasasnya yang sudah masuk dalam penjara sungai buluh. dengan mengadakan stategi langkah penjara dibawah pakar strategi pkr yang sampai sudah tak mengaku bangang, dengan kekuatan party baru yang akan bertanding dikawasan pas dan disokong oleh blogger barua dap dan pkr pasti party baru akan menang di seluruh semenanjung meliputi sabah sarawak. mat sabu diberitakan diberi laluan akan bertanding di assam jaya demi melayakkan diri menjadi pemimpin no 1 tapi tidak ada jawatan dalam dun negeri atau parlimen. sebodoh pasma pun ada big boss yang menang di dun pengkalan kubor, tapi boss party baru kalah memanjang, cakap saja besar, mungkin dap akan berikan beliau satu kerusi parlimen atau dun demi memastikan pengasas party baru lebih nampak hebat bukannya omongan kosong.

party sosillis malaysia atau psm akan bersama dalam pakatan level 2.0 ( mcm main game ada level) psm akan bertanding lebih banyak kerusi, kota damansara yang selalu diungkit oleh kolid dan hatta dan juga nizar akan diserahkan kepada dr nasir sosialis yang berkhidmat cemerlang dan boleh melakukan korner baring jika menang. party baru akan memberikan sokongan penuh dan pekerja pekerja yang akan menjadi kuli batak mereka. alhusyyen antara pemimpin pasma yang akan dipilih dinobatkan menjadi balaci dan barua pertama dalam party baru. greenboc akan dilantik menjadi jurucakap netizen sambil pinjam wang dengan sesama blogger. tulangbesi dilantik menjadi pegawai penerangan party baru sampai menghantar resume kepada pkr dan dap maklumlah sorru pun miss. budak hitam dipenang sudah dapat gaji tetap dari kerajaan dap dan akan mempertahankan dap dari serangan umat islam. al lutut pasti menjadi sebahagian sayap party baaru dengan berbekal mengajar macam orang jual ubat.  mad awang sah sah yang sangat fasih berbahasa inggeris pasti dilantik menjadi MURJIBUR kanan party baru.

Ulasan