party baru perlu ditubuhkan oleh geng jasamu dikenang

geng jasa mu dikenang selepas digulung dalam muktamar baru ni berkira kira nak tubuh atau tidak. apakah ada sumpahan kepada party baru nak tubuh atau berkubur sebagaimana party serpihan lain. contoh sm6, hamim berjasa semua berkubur. mengikut kata blogger pkr sudah membuktikan sumpahan tu karut je. analisa blogger yang memihak berkata pkr hidup gemilang selepas keluar umno. apakah ulasannya masuk akal atau hanya memihak untuk mengatakan pkr hidup gemilang selepas pemimpin umno keluar umno. ramai sangat ke pemimpin umno yang keluar masuk pkr atau hanya bertuah kerana ada 2 negeri mereka boleh menumpang teduh. dipenang menjadi side kick di selangor menjadi tuan walaupun kekurangan kerusi. apakah dengan kekurangan kerusi boleh jadi boss diselangor atau terbina dengan kekuatan sendiri.

di satu dun dan satu mp pun pakai satu pemimpin takut bergaduh sesama sendiri. tak pilihan sangat sebab tak yang sanggup nak turun ke dalam bumi, pkr boleh tumbang jika tiada selangor dan penang. pkr akan hanya jadi party lukut jika tak menang di selangor, prk mempunyai root atau hanya menumpang menjadi dedalu makan pagi. jentera tiada pun nak bertanding tapi bangga kononnya banyak bertanding. pkr tiada kekuatan akar umbi sekadar kekuatan menumpang sebagai dedalu. kekuatan campur tangan dalam party lain. jika pkr sudah melalui fasa sumpahan berlalu kenapa pkr sampai sekarang tidak berani keluar pakatan. apakah pemimpin pkr sudah tahu mereka akan mejadi party s46 kerana kegagalan tiada kuasa dimana mana negeri. jika s46 ada negeri nercaya mereka juga ada sampai sekarang bergantung hidup. partai sosiallis rakyat malaysia kebangaan mat sabu hanya menumpang segan, jika terlalu hebat kenapa kota damansara kalah tertungging.

analisa blogger yang makan sebelah hanyalah untuk memujuk geng dap dalam pas menubuhkan party baru. pemimpin dap dalam pas terpaksa berfikir panjang untuk mencorak party baru kerana mereka tidak pernah turun ke akar umno, mujahid nak turun akar umbi kirim salam ajelah.  mat sabu bagi pendang pun kiok. nizar bekas mb boneka dap pun tak berani nak bertanding dikawasan ramai cina walaupun bercakap berdegar degar. sofia yang dijadikan kambing hitam diteluk intan pun sudah berkubur.  salahudin yang menonggeng dinusa jaya nak bangun cawangan pun herot inikan nak tubuh pucuk atau akar pasma yang baru. pemimpin dap dalam pas yang digulung hanya tahu memerintah mengikut kepala mereka. mana mungkin dr zul yang menang dalam mimpi dikuala selangor pun tahu bercakap kosong. setakat hanya cakap besar dalam ceramah bolehlah. dengan nada nizar dan suhaizan kayat yang mahu tubuhkan party baru memerlukan kos yang banyak apakah mat sabu sanggup menanggungnya atau rozi, nizar, mujahid, husam, hanipa asmuni awi akan menanggung segala kosnya

Ulasan