pasma sudah dihantar ke perndaftar pertubuhan untuk menjadi party politik

pasma akhirnya disahkan menjadi party baru dalam pakatan rakyat. pasma akan menggantikan pas dalam pakatan rakyat. bekas exco kedah yang gila nak menjadi mb kedah akan mengetuai pasma sementara menunggu pemimpin bangang lain masuk mereka. jika ada sambutan beberapa geng geng bengong akan masuk pasma. mat sabu dikatakan berminat tapi bila mengenangkan kawasan pas tengah bersidang dan tidak mencalonkan sebarang nama mat sabu untuk menentang presiden atau mengekalkan jawatan timbalan presiden. sungguh hiba dihati mat sabu dikala ini. hanya nama mad awang "peerjanjian pangkor' dan husam muse di calonkan menjadi presiden pas.

mad awang hanya mendapat satu percalonan walaupun diwar warkan akan bersetuju menentang presiden pas yang sedia ada. mad awang sudah berbincang dengan beberapa blogger untuk menaikkan suhu perang saraf tapi melihat perkembangan semasa mad awang hanya akan mendapat 7 undi sebagaimana setiausaha pasma yang tak pernah menang kes dimahkamah. mad awang sedang berkira kira untuk meneruskan perjuangan dap dan pkr dalam pas atau menarik diri jika undi yang diperolehinya bawah 10 undi. jika mendapat bawah 10 undi bermakna mad awang dan geng pasma kena masuk pasma dengan rasminya dan tapi dengan keuntungan laba yang diberikan oleh dap dan pkr mad awang boleh bersenang lenang.

husam muse sudah datang baru ini dengan usaha memujuk tok guru presiden berundur diri, dengan alasan tok guru tak sihat dan tidak boleh memimpin pas lagi. usaha usaha husam muse bersama dr zul yang memusuhi ulama nampaknya berakhir ditangga rumah presiden kerana husam muse gagal dalam misi tersebut. pasma makin muram, kolid samad yang bercita cita menjatuhkan presiden juga gagal mencalonkan mat sabu sebagai calon presiden atau timbalan presiden. sumber dalaman di shah alam mengesahkan bahawa kolid samad melobi siang dan malam supaya nama mad sabu dinaikkan menjadi calon presiden dibantah keras oleh perwakilan.

di kuala kedah presiden pasma yang bodoh juga gagal mengekalkan jawatan setelah beliau diperingkat cawangan sudah tidak dicalonkan lagi. bersengkokal dengan dap menyebabkan beliau disepak dan diterajang keluar. dikawasan batu, tarmizi mad jam dengan ishak surin menipu seorang ajk kawasan untuk menandatangi surat palsu. ishak surin kawasan batu tidak dicalonkan oleh cawangan hatta cawangan yang ahlinya sedikit pun tidak mencalonkan ishak surin yang kekal sosialis selamanya.demi mengelakkan malu mereka meletakkan jawatan lebih awal dan membuat sidang media lawak.

Ulasan