saari barua yang aku kenali

lama sangat menunggu saari sungkit menampakkan belang yang sebenarnya walaupun beribu kali dinyatakan oleh sahabat bahawa itulah wajah sebenar saari sungkit. sahabat irc adalah sahabat yang kekal bersama dan impian memusnahkan pas dan menubuhkan party baru yang kena dengan idea bodoh dan bangang adalah kerja kerja belakang tadbir saari sungkit. berapa juta sudah diberi amaran bahawa saari sungkit akan timbul seperti mana jala yang ditebar dan ditarik dan keluar jenis haiwan yang ada dalam sungai yang tenang. buaya, biawak ular air, lipan bara akan keluar bila masa mereka merasakan mereka sudah bertambah kuat. itulah sifat munafik yang akan menjelmakan diri mereka selepas mereka menyedari kekuatan sudah bersama mereka. tapi akan kembali ke lubuk mereka jika sedar kekuatan yang ada pada mereka adalah palsu.

waktu menandatangani sd bersama sama pkr dan dap, saari sunkit dan hasnoi berkata mereka akan keluar dari PAS dan bila masa sekarang, kekuatan suara sudah kendur sejak pkr dan dap mula menjauhkan diri dari mereka. dap hanya menggunakan kebodohan dan kebangangan 2 barua ini demi politik mereka. pkr yang memberi janji akhirnya terpaksa menipu pak abu dan gengnya bahawa pas tidak menghantar nama pak abu dan senoi menjadi exco. pkr tidak bertanggungjawab tentang janji jawatan exco kepada pak abu dan senoi, akhirnya pak abu terpaksa uturn kembali menyembah kaki pas demi untuk jawatan adun sekarang dan berharap dikekalkan dimasa depan. 2 ekor barua sudah meminta maaf kepada pas dalam pertemuaan dengan SUA. wajah sedih 2 barua ini sudah kelihatan kononnya menyesal dengan tindakan mereka menjual maruah dan menggadaikan baiah dengan jemaah islam. yang pasti apakah pas nak memecat dua ekor barua ini atau tidak atau kekalkan mereka didalam jemaah islam??

kalau saari sunkit dan senoi bermaruah dalam perjuangan, pasti mereka akan meletakkan jawatan sebagai adun pas tapi tiada tanda nak letak jawatan setelah menerima gaji bulanan untuk di infakkan masuk kedalam tabung IRC. jangan jadi bodohlah. kalau saari sungkit dan hasnoi bermaruah pasti dia sudah meletakkan jawatan dan bertanding atas tiket pkr atau dap. PAK ABU DAN SENOI ADALAH BARUA DAN BROKER yang sudah habis waktu sebab pkr tidak menunaikan janji dan dap hanya menunggai kedua ekor ini demi survival party mereka. sudah diangkat menjadi wira akhirnya wira yang tidak didendangkan. tunggu apa lagi pas, nak tunggu pak abu terus menerus membuat onar didalam. kalau pak abu seorang perjuang pak abu kena letak jawatan dan bertanding atau masuk ngo pasar malam atau juga party longkang.

Ulasan