MAT SABU JUMPA AZMIN MINTA KUOTA PAS DIKURANGKAN???

mat sabu adalah pemain utama dalam usaha memberikan tekanan kepada majlis syura ulama dalam usaha beliau memastikan pengaruh nuar braham dalam pas terus berkekalan. modus operandi telah digunakan setelah perwakilan pas memalukan mat sabu yang menghina dan mengecam majlis syura ulama pas. mat sabu tiba awal selepas perlantikan azmin sebagai mb boneka selangor yang baru. percaturan asal adalah memastikan saari sungkit menjadi salah seorang exco dan melantik hasnul sebagai timbalan speaker dun selangor. senarai asal nama nama exco pas adalah mengekalkan 4 nama asal dan salehin mukhyi yang banyak mengutuk mat sabu dalam perwakilan digugurkan digantikan dengan nama baru. percaturan mat sabu berhasil dan geng pasar malam gegak gempita bersetuju bahawa kuota exco pas dikurangkan.

wala dan thiqah kepada nuar braham menyebabkan mat sabu dengan rela dan tunduk kepada pkr dan tidak membuat apa apa bantahan kerana mat sabu bersetuju pas tiada langsung exco atau melantik saari sungkit dan hasnol yang sudah mendapat janji bahawa jika mereka menjual maruah mereka pkr akan membayar segala kesusahan dan kepayahan untuk hidup selepas ini. perlantikan jawatan exco menjadi pertaruhan walaupun jijah bini nuar braham tidak terdapat langsung dalam senarai menjadi exco. nak jadi mb tak layak apatah lagi nak jadi exco. nak jadi adun pun tak layak. mat sabu akan membawa boleh dikatakan hampir3/4 ahli pas  dari sejuta ahli akan masuk parti pasarmalam yang sudah didaftarkan oleh yang jugak gila nak menjadi MB kedah.

permainan mat sabu sudah sampai ke kemuncak dan dibantu oleh geng geng pasar malam. pasarmalam dikedah sedang galak mengadakan ceramah disana sini. mengapa pas belum bertindak kepada 2 adun yang sudah menjadi ahli pkr? mat sabu ada jawapannya. setelah pengkalan kubor kalah kerana mat sabu tidak hadir disana berkempen sebagaimana mat sabu berkempen di rhusila dan temerloh. badan disiplin pas tidak dapat arahan dari timbalan presiden pas kerana saari sungkit dan hasnoi adalah menerima arahan terus dari mat sabu. mat sabu yang mengarahkan saari sungkit dan hasnoi supaya belot dan bini kawan mimpinya akan menjadi mb. oleh kerana mat sabu gagal menjalankan tugasnya dengan baik ia datang berjumpa azmin dan meminta kuota exco pas dikurangkan.

Ulasan