bangangnya PKR

bangangnya keputusan pkr meletakkan presiden pkr menjadi mb diselangor, aku ingat umno je bangang mengantikan mat said rupanya pkr sama je dengan umno. betullah pkr ni masih mempunyai darah umno yang sukar diganti walaupun dengan darah bombay. langkah kajang ciptaan rafizi akhir terlaksana dengan jayanya dengan meremovekan kolid berahim dari jawatan mb. betapa dalam keadaan suasana yang tidak berapa elok dengan segala kemungkinan yang ada apakah nuar berahim sudah tidak sabar sabar lagi untuk menjadikan kroni keluarga mewarisi segalanya.

apakah nuar berahim tetap seperti nuar berahim seperti dulu. nuar berahim yang berdarah umno. apakah itu yang masih menjadi anutan dan pegangan nuar berahim. langkah kajang yang songsang sepatutnya sudah diundurkan menjadi langkah kiri akhirnya dilaksanakan jugak. tindakan nuar berahim dan kuncu kuncu bangangnya mesti akan menyusahkan semua pihak. mungkin pihak yang setuju akan bersorak sorai dengan kemenangan ini. kemenangan menjatuhkan kolid berahim dari puncak kuasa mb. kolid berahim bukan manusia yang tidak amanah tapi ditolak kerana tidak dapat bersama dengan kehendak politik pkr. mungkin selepas ini pembahagian ghanimah akan berjalan dengan lancar tanpa ada lagi manusia yang amanah membahagikan harta harta rakyat.

azizah menjadi presiden dan berhak untuk menjadi  mb atau menjadi pm sekalipun. mana mana parti yang memperolehi undi terbanyak akan melantik presiden party menjadi mb atau menjadi pm. tapi langkah pkr dilihat banyak sonsang dari menjadi langkah betul. kajang move yang sudah basi cuba dimainkan balik. disebalik kajang move adalah satu petaka kepada pembangkang. muslihat nuar berahim sudah dapat dibaca dan airmata rafizi belum tentu dapat menjernihkan apa yang akan berlaku selepas hari raya. wajah wajah huduh pkr akan terus diingati sebagaimana umno mengremovekan mat said dari takhta kerajaan terengganu.

Ulasan

  1. nak kata apa lagi, memang sejak mula lagi langkah pkr adalah songsang, sama seperti gelaran songsang yang diwar-warkan oleh sebahagian rakyat kpd ketumnya. jika kepala songsang, apa salahnya badan dan ekor juga turut songsang? badan dan ekor akan menurut sahaja pergerakan kepala. jika kepala busuk, maka badan dan ekor juga akan turut busuk... faham-faham ajelah ye...

    BalasPadam

Catat Ulasan