Melayu makin melarat

dalam kehangatan piala dunia bola sepak, melayu terus dilanda kehimpitan kemelaratan hidup. kos barang keperluan semakin meningkat. harga barang keperluan tiada yang turun melainkan terus meningkat dan meningkat. setiap malam bermula 12 jun ramai manusia melayu yang tidak tidur berjaga malam untuk menyaksikan perlawanan bola sepak yang mana malaysia belum berjaya masuk ke final bola sepak dunia walaupun tahun ini adalah tahun yang dicanangkan malaysia ke pentas dunia. dengan segala perancangan bodoh kepimpinan umno malaysia menjadikan malaysia terus pudar dan diperbudakkan dalam permainan bolasepak.

melayu terus mengerjakan kawasan tinggal melayu. dbkl majoritinya pegawai melayu melayak kediaman melayu dichubadak. bukan rumah aku tinggal, demi tugas aku robohkan rumah rumah bangsa melayu. itulah hakikat yang perlu disedari oleh melayu juga. hanya melayu yang membelasah dan menjahanamkan melayu bukannya bangsa lain. melayu mudah dibeli, maruah dilempar ke longkang. pegawai kerajaan melayu mudah sangat dibeli tak kira dari peringkat eksekutif atau pun sampai ke bawah semua mudah sangat. pandang disemua kementerian atau peringkat negeri semuanya melayu berpangkat akan ditimbangkati dan dijual. jangan banyak merungut nanti melayu marah melayu. semua akan kembali kepada melayu.

pegawai pegawai kerajaan melayu masih belum sedar diri sepenuhnya. bercakap seolah olah dia bangsa lain yang tinggal dimalaysia. mereka mengganggap mereka dan keturunan zuriat mereka akan terus hidup diatas bila kuasa atau pangkat yang mereka pegang tamat tempoh bila berumur 60 tahun. wajah iblis akan malap bila berumur 60 tahun. tanah melayu sudah tergadai, maruah melayu tiada lagi hanyalah kebodohan dan kebangangan. memandang bangsa sendiri umpama sampah dilongkang. hanya sedikit imbuhan dari bangsa lain bangsa melayu boleh dijual seluruhnya dan harta benda boleh dirampas itulah melayu.

Ulasan