TERKINI diterengganu - crisis umno terengganu

mb baru sedang mencatur bidak bidak baru menggantikan bidak bidak reput yang bergantung diwisma darul iman. kerja pertama adalah memecat SUP mat said. ia diturunkan secara rasmi. digantikan dengan muka baru yang lebih baik hubungan dengan mb baru. SUP dan SUA disepak dengan kadar segera supaya perancangan baru dapat dilaksanakan. itulah yang sepatutnya berlaku. mana mana yang lama digantikan dengan yang baru. tunggul reput digali dan dibungkah.

sejarah membuktikan bahawa mana mana mb yang diturunkan akan diturunkan bersama sama kroni dan segala penyembahnya. mana mana tak ada yang akan ketinggalan. bersiap sedia menerima zaman gelap seperti biasa. begitulah lumrah alam dalam umno. ditentukan oleh umno untuk setiap pemimpinnya. siapa yang jatuh terpaksa menanggung azab sengsara kehilangan jawatan maruah dan segalanya. begitulah hukum yang telah berlaku dan akan berlaku sehingga umno lenyap dari muka bumi.

mana mana projek mat said akan sangkut dan kroni mat said akan telan air longkang. malang sungguh mana mana yang belum dapat surat niat akan terhabislah lah duit lobi duit bawah tikar, hasil pulangan tak akan dapat lagi. projek kenyir akan tinggal nama projek zoo akan dikenang sebagai projek membazir kerajaan terengganu dibawah nama mat said. mungkin disitulah mat said akan melayan blues sehingga akhir hayat. apakah ghazali ajil akan berundur jugak seperti mana rosslee.. ia akan ditentukan sebanyak mana ringgit malaysia dilaburkan. yang terakhir mat said pun akan kembali ke pangkuan UMNO dengan khazanah baru yang diberikan.

Ulasan