Terkini di terengganu - akhirnya UMNO TERENGGANU YANG RUNTUH

kerajaan umno yang banyak membina bangunan dan akhirnya menyembah bumi akhirnya semakin reput dan akan tumbang bila bila masa. wisma darul iman dikawal ketat. peralihan kuasa dalam keadaan aman damai dikejutkan dengan pengistiharan keluar ADUN KIJAL DAN ADUN AJIL, kedua duanya adalah kubu kuat umno. dun ajil tidak kalah walaupun semasa zaman reformasi berlaku. AJIL tetap kekal sebagai kubu kuat umno walaupun tanpa rosol wahid.

banyak keruntuhan berlaku diterengganu diawal pemerintahan deris dan disambung oleh mat said. runtuh demi runtuh menyebabkan suasana menjadi lawak diseluruh negara. banyak sangat kemusnahan yang dibawa oleh umno akhirnya membawa keruntuhan sendiri kepada kerajaan mereka. umno akhirnya mereput dan mula runtuh perlahan lahan.

13 mei menyaksikan keruntuhan umno terengganu yang tinggal nyawa nyawa ikan. dengan kedudukan kerusi yang semakin menyusup dan semakin mengecil menyebabkan terengganu diambang pembubaran dewan dan razif akan menjadi mb pertama terengganu yang paling pendek hayatnya. suasana gembira di dun seberang takir akhirnya bertukar menjadi mimpi ngeri kepada umno yang bakal kehilangan kuasa tampuk pemerintahan terengganu. wajah suka kembali duka. umno akan kembali menjadi pembangkang jika kuasa itu dipulangkan balik kepada rakyat. GST sedang menunggu untuk melapah tok najid dan sekutu ahzabnya

dun terengganu makin goyang ..

Ulasan