MB BARU TERENGGANU HADAPI 2 PENJURU

razif mb baru yang baru dinobatkan oleh umno terengganu bangang akan berhadapan dengan penentangan 2 penjuru. satu kawasan dari besut dan satu lagi dari kemaman. mat said tidak akan membiarkan mb baru berada dalam zone yang selesa sebagaimana dia menghadapinya. pelbagai karenah yang akan dihadapi oleh razif dalam menjawab jawatan mb. dalam masa yang sama umno kuala nerus juga bergolak dengan kekalahan 4 -1 di tangan pas. umno kuala nerus yang kalah tidak semena mena dilantik menjadi mb kerana dikatakan pihak istana nak yang berhampiran dengan kuala terengganu. parlimen kuala terengganu umno mampus dan kalah teruk 5 -0 ditangan pas.

besut dibawah pimpinan deris kurang sikit mengacau mat said kerana dah dapat bahagian dari pusat kerana deris natang sudah mempunyai jawatan di peringkat pusat namun deris natang masih lagi berminat untuk meletakkan calon bonekanya menjadi mb diterengganu untuk memastikan terengganu kukuh dalam cengkaman umno besut bengong. demi memastikan kekuasaan besut di negeri terengganu, mereka merancang menjatuhkan mat said dan menaikkan nama adun baru untuk ditabalkan menjadi mb baru untuk negeri terengganu dengan alasan mereka menang solid tanpa kalah kepada PAS. namun sudah sepenggal mb besut mengangkut semua kekayaan terengganu ke daerah besut dan meminggirkan pembangunan kuala terengganu.

mb baru dilantik selepas kejatuhan empayar yeh dan dyansty pok mat bermula dan seperti wan tar jugak, mereka mengangkut segala kekayaan negeri untuk membangun kemaman dan meninggalkan kuala terengganu terus malap dan gelap tanpa pembangunan. akhirnya dynasty pok mat jilat chok akhirnya dinaikkan mb baru umno yang hampir dengan kuala terengganu. rumah mb terengganu yang baru tak sampai 10km dari wisma darul iman dan semua rakyat kuala terengganu berharap pembangunan akan bermula balik dengan perlantikkan mb baru yang hampir dengan kuala terengganu.

Ulasan