mb baru ganu ganas

sebelum sebulan berkuasa, 50 orang TCS terengganu ditukarkan jawatan, ini adalah satu cara menghapuskan saki baki tcs yang sayangkan mat said. yang mana sangat rapat dengan mat said dipeti sejuk. acara pegawai tcs terengganu dipeti sejuk sudah dimulakan sejak dari one tar lagi bekas mb lama yang mana condong kepaDA exco akan dicantas dan digantikan dengan orang yang tidak layak. sampai satu tahap dato SS terengganu pun tak boleh berbahasa inggeris dengan baik. begitu memalukan bagaimana zaman cik det bahasa inggeris diagungkan tapi pegawai atas sekali di ranking utama tidak pandai bebahasa inggeris. sejak itu pegawai Tcs terengganu tidak lagi dipandang hebat tapi hanya lalang ditiup angin. semua ikut kemahuan dan kehendak orang politik umno. walaupun salah dan membazir pegawai tcs tetap akur tunduk dan patuh sebab naik pun sebab umno terengganu.

tapi itulah yang sepatutnya razif mb baru buat. memastikan perjalanan dia sebagai mb baru tidak disabotaj oleh pihak pihak yang masih sayangkan mb lama. jika razif membiarkan kroni mat said masih ada dalam struktur pentadbirannya pasti ada yang akan gagal dengan segagalnya. mesti kroni mat said tidak akan mudah tunduk dan patuh untuk melaksanakan arahan yang dibuat. dan itu juga sepatutnya dibuat oleh kerajaan pas sewaktu berkuasa dulu. oleh kerana terlalu berlembut dengan pegawai tcs yang mana berfahaman umno, semua pentadbiran disabotaj oleh pegawai tcs terengganu yang bermazhab umno. segala gerak kerja diatur oleh pegawai tcs terengganu yang sudah lama makan kedarah dengan umno. akhirnya kerajaan pas terengganu senget dan tenggelam.

walaupun akan nampak kejam dan ganas tapi itulah hakikat yang perlu dibuat samada oleh umno terhadap umno atau pas kepada umno dan umno kepada pas. lumrah sesuatu pemerintahan. kaedah berlembut bukan cara untuk memastikan pelan dan perancangan akan berlaku tanpa gangguan. mana mana pegawai yang condong kepada pok mat said perlu dicantas segera kalau tidak akan berlaku kebocoran rahsia pemerintahan kepada musuh. razif terpaksa berhadapan dengan dikiri kanan sebelum berhadapan dengan pas. dan umno mengetahui bahawa kedudukan mereka sangat rapuh dan mudah hancur jika tidak mempunyai wang secukupnya. razif lebih menderita dari mat said dan deris. tapi demi khazanah diteruskan jua. ini memastikan anak cucu cicit gamit razif kenyang sampai 10 keturunan. mampuslah umno jahanam

Ulasan

  1. PAS jatuh di Terengganu bukan keran tidak tukarkan TCS berfahaman UMNO, tetapi kerana rakyat Terengganu dizalimi PAS semasa pemerintahan. dan untuk pengetahuan, pegawai kerajaan ditukarkan sebanyak 15 kali sewaktu pentadbiran PAS., siapa kata PAS berlembut semasa pentadbiran?

    BalasPadam
  2. pas tidak pernah zalimi rakyat semasa berkuasa dulu..yg berlaku adalah umno@BN yg kianati dengan mendesak kerajaan pusat hentikan wang royalti dan menburuk-burukkan kerajaan pas terngganu melalui wisma putra agar tiada pelabur yg melabur diterengganu.penutupan MRSM juga kerajaan PAS difitnah walau yg sebenarnya yg menutupnya adalah NAZRI AZIZ yg pada waktu itu berkuasa sebagai menteri berkaitan MARA.

    BalasPadam
  3. paperwaris memang tak reti apa itu pertukaran politik dengan pertukaran biasa. tak ada naik je jadi kerajaan terus cantas, ada kerani di pejabat exco dan mb di tukar semasa pemerintahan pas, pertukaran tcs dibuat kerana kepincangan yang berlaku mana yang senioriti dipinggirkan sbb tak sehaluan dengan kepala ayah tar, yg mana condong kpd tok bakar kena bekukan, mana yg sekepala dengan rashid ngah pun didiamkan. pertukaran naik pangkat apakah dikira dengan pertukaran politik, kalau tak faham politik baik duk diam weh... jangan kerana nak sokong sangat umno sampaikan tak boleh ada pertukaran. lihat bagaimana deris natang naik siapa yg layak jadi ss dicantas? siapa yg naik selepas tu dihantar berhenti krana gagal ikut rentak ahli politik, 2 ss kena paksa berhenti kerana gagal ikut kehendak deris natang.

    betul kata rock pantai timur. itulah yang berlaku tapi kalau tanya blogger perak dengan tulangbesi mesti kata lain hahhha.. resume tulangbesi kat top it ada lagi orang simpan hahahahahaaaa

    BalasPadam

Catat Ulasan